300 سمن در بخش حفاظت از عرصه های ملی فعالیت دارند

به گزارش شاتر عکاسی، سمنان- خبرنگاران- معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: حدود300 سازمان مردم نهاد برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در کشور دلسوزانه مشغول به فعالیت هستند.

300 سمن در بخش حفاظت از عرصه های ملی فعالیت دارند

عزت الله حسینی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تشکل های مردم نهاد فعال در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی توانمندی های لازم را ندارند و باید این تشکل ها را آموزش داد، اکنون آموزش به روش های نوین به این تشکل ها در دستور کار سازمان مراتع و جنگل ها واقع شده است.

به گفته وی، تشکل های مردم نهاد و تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده درست و اصولی از عرصه های منابع طبیعی است اما این تشکل ها برای تاثیرگذاری بیش از پیش باید با فراگیری آموزش توانمند شوند.

معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: به زودی برای حمایت از تشکل های مردم نهاد در حوزه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و افزایش مشارکت مردمی تشکیل شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد تصویب می گردد.

** فعالیت 300 هزار همیار طبیعت

وی با اشاره به نقش همیاران طبیعت در افزایش مشارکت مردمی و ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: 300 هزار همیار طبیعت برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در کشور دلسوزانه مشغول به فعالیت هستند.

معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور اعلام کرد: پیش بینی می گردد تا سرانجام سال جاری با برنامه ریزی های اجرا شده تعداد همیاران طبیعت به 500 هزار نفر برسد.

وی توضیح داد: هنوز تفکیک دقیقی از مشخصات همیاران طبیعت در شاخص های سن، تحصلات و موقعیت مکانی وجود ندارد اما به زودی با راه اندازی نرم افزار و قابلیت ثبت نام همیاران طبیعت بر بستر اینترنت این مشخصات جمع آوری می گردد.

وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ استفاده صحیح و اصولی از عرصه های منابع طبیعی نیازمند اعتبار و توانمندسازی جوامع محلی است.

**هزینه کرد 120 میلیارد ریالی برای ترویج و آموزش

حسینی ابراز داشت: در سال 97 حدود 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری و 100 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای ترویج و آموزش در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی اعتبار در نظر گرفته شد.

معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور با تاکید بر نقش مشارکت مردم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: در مجموع سال گذشته 120 میلیارد ریال برای ترویج و آموزش در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی اعتبار در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگاران، در کشور بیش از 800 هزار بهره بردار از عرصه های منابع طبیعی در مرتع فعالیت دارند که با توجه به اعتبارها و بودجه سالانه به درصدی از این بهره برداران آموزش در زمینه بهره برداری صحیح و اصولی از مرتع ارائه می گردد.

معاون دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها و مراتع کشور برای شرکت در کارگاه آموزشی و توجیهی آیین نامه اجرایی بند (ب)ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به استان سمنان سفر کرد.

7342/6103

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 201

به "300 سمن در بخش حفاظت از عرصه های ملی فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 سمن در بخش حفاظت از عرصه های ملی فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید