30 میلیارد تومان جهت بازسازی مساجد تخریب شده لرستان احتیاج است

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/لرستان معاون اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در شرایط کنونی برای ساخت مساجد تخریب شده به صورت متوسط به 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

30 میلیارد تومان جهت بازسازی مساجد تخریب شده لرستان احتیاج است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مسلم رضایی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که مساجد 100 درصد مردمی هستند و اعتبارات دولتی ما نیز محدود هستند، اظهار کرد: خیلی از مساجد با همکاری و یاری مردم و خیرین ساخته شده اند.

وی با اشاره به این که در سیل فروردین ماه امسال حدود 30 مسجد و ابنیه مذهبی ما بین 50 تا 100 درصد تخریب شده و خسارت دیدند، اعلام کرد: تاکنون بابت سیل از سوی ستاد مدیریت بحران و استانداری اعتباری به ما تعلق نگرفته است.

رضایی با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه حدود 100 میلیون تومان بابت تجهیزات مساجد به ما یاری کردند، اضافه نمود: در مورد خسارت های وارده در سیل فروردین ماه 98 و حتی سیل دی ماه 97 خرم آباد، یک ریالی در تعمیر، احداث یا تجهیز مساجد، از سوی استانداری لرستان به این امر تخصیص نیافته است.

معاون توسعه اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این که در حال حاضر نیز در رابطه با مساجد زیادی مشکل داریم که مردم به ما مراجعه می نمایند، ادامه داد: در جریان سیل اخیر در کل استان 25 مسجد به صورت 100 درصد تخریب شدند و 12 مسجد تعمیری هم داشتیم که تخریب 20 تا 90 درصد داشتند و شش باب حسینیه نیز آسیب دیدند، که متأسفانه تا الان یک ریالی بابت این خسارات بازپرداخت نداشتیم.

وی با اشاره به درخواست معاونت برنامه و بودجه استانداری مبنی بر معرفی و برآورد هزینه اماکن تخریب شده در سیل اخیر، اضافه نمود: در پاسخ به این نامه اماکنی که 100 درصد تخریب شده بودند را معرفی و برآورد هزینه کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

معاون توسعه و عمران اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این که مساجد جزء سازه های با اهمیت بالا هستند، اظهار کرد: طبق آیین نامه 2800 اهمیت مسجد مانند اهمیت ساخت بیمارستان تلقی می گردد، یعنی جزء ساختمان هایی هستند که در صورت وقوع زلزله نباید تخریب گردد، بنابراین در شرایط کنونی برای ساخت مساجد تخریب شده به صورت متوسط به 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 554

به "30 میلیارد تومان جهت بازسازی مساجد تخریب شده لرستان احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیارد تومان جهت بازسازی مساجد تخریب شده لرستان احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید