30 مدل لوستر اتاق خواب جدید و لاکچری

به گزارش شاتر عکاسی، افزودن لوستر به اتاق خواب، فضای شخصی شما را بسیار روشن می نماید و به دکوراسیون اتاق خواب شما زیبایی خاصی می بخشد. در گذشته از لوسترها فقط برای تزئین سالن پذیرایی و ورودی های عظیم استفاده می شد. رفته رفته استفاده از لوستر در منازل افزایش یافت؛ تا جایی که امروزه می توان آن را در راهرو، اتاق نشیمن یا حتی حمام مشاهده کرد؛ اما به نظر من بهترین مکان نصب لوستر برای یک نورپردازی خیره کننده، اتاق خواب است. در این مطلب، ما چندین مدل لوستر اتاق خواب و ایده هایی را در مورد انتخاب بهترین لوستر را به شما معرفی می کنیم. شما حتی می توانید لوستر اتاق خواب را در اتاق بچه ها نیز بهره ببرید.

30 مدل لوستر اتاق خواب جدید و لاکچری

مزایای استفاده از لوستر در اتاق خواب

لوستر به طور مستقیم نور را به محیط افزوده و به طور یکنواخت، آن را در کل اتاق پخش می نماید. نور محیط سبب ایجاد حس آرامش در اتاق می گردد و فضا را روشن خواهد نمود. زمانی که نور طبیعی کم است، برای روشن کردن فضای اتاق معمولا از لوستر استفاده می گردد. استفاده از یک لوستر عظیم، جذابیت زیادی به سقف شما می دهد. لوستر، چه با اندازه و چه با طرحش، می تواند نقطه کانونی اتاق باشد و همه نگاه ها را به سمت خودش بکشاند.

لوستر مناسب برای اتاق خواب

در ایده پردازی برای نورپردازی باید به سبک اتاق خواب توجه کرد. لوستر شمعدانی کلاسیک بسته به ویژگی هایی که دارد، می تواند سبک های مختلفی را در بر بگیرد. به عنوان مثال، مدل لوستر اتاق خواب طلایی فانتزی، مناسب اتاق خواب های رمانتیک و اتاق خواب های سبک دنیای قدیم (old-world) است. یک لوستر چندوجهی آهنی در اتاق خواب های سبک شیکر یا اتاق خواب های مدرن، انتخاب مناسبی خواهد بود. لوستر شیشه ای عتیقه ای، مناسب دکوراسیون هایی با سبک بوهمین است. برای اتاق خواب های مدرن و معاصر، به سراغ لوسترهایی با سبک های کنفی یا فانتزی بروید.

1. لوسترهای متالیک

بسیاری از لوسترهای مدرن از رنگ های متالیک تشکیل شده اند. برای ایجاد این رنگ لوستر به اتاق خواب خود، به دکوراسیون اتاق توجه کنید و لوستر را با درب یا سرویس خواب خود ست کنید. لوستر شیشه ای گزینه ای عالی برای افرادی است که تمایل دارند از رنگ های زرق وبرق دار دور باشند.

2. لوسترهای چند لامپی

علاوه بر انتخاب مدل لوستر اتاق خواب، کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید. اگر از لوستر به عنوان اصلی ترین منبع نور اتاق خواب استفاده می کنید، از لوسترهای دارای چند لامپ بهره ببرید. سایه های کم هر لامپ، نور را پخش می نمایند.

لوستر برای اتاق خواب پسرانه

در اتاق خواب پسرانه گزینه های زیادی برای انتخاب لوستر وجود دارد. پسرها دکوراسیون هایی با سبک های فوتبالی، موجودات تخیلی و شخصیت های ابرقهرمان را دوست دارند. در اتاق خواب پسرانه از لوسترهایی بهره ببرید که مطابق با سبک دکوراسیون اتاق باشند. در قسمت پایین می توانید چندین مدل را مشاهده کنید.

لوستر برای اتاق خواب دخترانه

برای لوستر اتاق خواب دخترانه، معمولا از مدل های بسیار ظریف، آباژور یا دیوارکوب های کم نور استفاده می گردد. بهتر است رنگ لوستر اتاق خواب دخترانه مطابق با رنگ دکوراسیون اتاق باشد. برای اتاق خواب دخترانه می توانید از لوسترهای آویز نقره ای رنگ، سفید یا لوسترهای اسپرت بهره ببرید. در قسمت پایین می توانید نمونه هایی از مدل لوستر اتاق خواب دخترانه را ببینید.

بهترین مکان آویزان کردن لوستر در اتاق خواب

محل قرارگیری لوستر، تأثیری کاربردی و تزئینی در اتاق خواب ایجاد می نماید. شما می توانید یکی از ایده های زیر را در اتاق خوابتان اجرا کنید.

1. قرار دادن لوستر در مرکز سقف

برای روشن شدن کل اتاق بهتر است لوستر را در مرکز اتاق آویزان کنید. هنگام نصب به فضای آزاد کافی برای راه رفتن توجه کنید. ارتفاع استاندارد نصب لوستر، 7 فوت یا 2 متر و 10 سانتی متر بالاتر از کف اتاق است، اما می توانید آن را در ارتفاع بالاتری نیز تنظیم کنید.

2. قرار دادن لوستر بالای تخت خواب

با توجه به مرکز اتاق خواب خود، می توانید لوستر را بالای تخت نصب کنید. لوستر را می توانید در ارتفاع پایین تری آویزان کنید؛ فقط مطمئن شوید که برای نشستن یا خوابیدن و بیدار شدن از تخت، فضای آزاد کافی در اختیار داشته باشید. هم چنین مطمئن شوید که هنگام تماشای تلویزیون در رختخواب یا نگاه کردن به اطراف اتاق، خط دید شما مسدود نگردد.

3. قرار دادن لوستر بالای میز کوچک کنار تخت خواب

یک جفت لوستر کوچک را در هر طرف میز کنار تخت آویزان کنید. برای اینکه بتوانید به راحتی در تخت خواب مطالعه کنید، هر لوستر را 20 تا 30 اینچ (50 تا 70 سانتی متر) بالای میز قرار دهید و از لامپ های استاندارد بهره ببرید.

4. قرار دادن لوستر بالای میز کار

لوستر را می توان بالای میز کار آویزان کرد. لوستر را 70 سانتی متر یا یک متر بالاتر از میز کار آویزان کنید.

20 مدل لوستر اتاق خواب مدرن

نتیجه گیری

لوسترها امروزه با طرح های بسیار زیبا فراوری و عرضه می شوند و می توانند جوابگوی هر سبک و سلیقه ای در طراحی دکوراسیون باشند. بدون شک برای هر نوع اتاق خوابی، باید لوستر مخصوصی متناسب با فضا انتخاب گردد. شما برای اتاق خوابتان چه نوع لوستری انتخاب می کنید و دلیل انتخابتان چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را به وسیله بخش ارسال نظر با ما و دیگر مخاطبان انگیزه درمیان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب تغییر دکوراسیون خانه با راه هایی ساده را نیز از سری مقاله های دکوراسیون انگیزه مطالعه کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1227

به "30 مدل لوستر اتاق خواب جدید و لاکچری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل لوستر اتاق خواب جدید و لاکچری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید