طراحی دکوراسیون آپارتمان لوکس با کمترین هزینه

به گزارش شاتر عکاسی، دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات پرطرفدار در دنیای مدرن امروز است. همه افراد ترجیح می دهند در خانه ای زندگی نمایند که دکوراسیون داخلی آن زیبا و جذاب باشد. خانه های ساده و بی تجمل چندان موردپسند نیستند, به همین دلیل صاحب خانه ها سعی می نمایند دکوراسیون خانه خود را به کمک طراحان و معماران به زیباترین شکل طراحی نمایند. برخلاف تصور برخی افراد که گمان می نمایند تغییر دکوراسیون نیاز به هزینه بسیار بالایی دارد, باید خاطر نشان کرد که با اندک هزینه نیز می توان دکوراسیونی ایده آل اجرا نمود, فقط باید کمی خلاقانه فکر کرد و از طراحان دکوراسیون داخلی کمک گرفت. گاهی اوقات بدون نیاز به خرید اسباب و اثاثیه جدید و تنها با بازسازی اشیاء قدیمی و کهنه می توان ظاهر منزل را به طور کلی متحول کرد.

طراحی دکوراسیون آپارتمان لوکس با کمترین هزینه

به ایده ها و تخیلات ذهنی خود اهمیت دهید و آنها را در دنیای واقعی اعمال کنید. دکوراسیون خانه هایی که با ایده های نو و شخصی طراحی می شوند جذابیت بی نظیری دارند و نمای آنها منحصر بفرد است. علاوه بر آن امروزه در سایت های مختلف بهترین و مدرن ترین ایده های طراحی داخلی در معرض نمایش گذاشته شده اند که می توان از آنها کمک گرفته و طرحی ایده آل اجرا نمود. دکوراسیون داخلی نماد روحیات و شخصیت صاحب خانه و تداعی نماینده حس و حال وی می باشد. آنچه را که در ذهن دارید در دنیای بیرون به نمایش بگذارید و مکانی زیبا و دوست داشتنی هم برای خود و هم برای میهمانان و دوستان فراهم آورید.

ارزش و قیمت یک خانه در درجه اول به کیفیت مصالح آن و در درجه دوم به دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد. امروزه آپارتمان هایی که طراحی داخلی آنها بی نظیر است طرفداران بسکمک به خود جلب می نمایند. زندگی در یک خانه لوکس و زیبا بسیار لذت بخش است. طراحان و معماران با توجه به فضای مورد نظر طرح ها و ایده های مختلف را اجرا کرده و دکوراسیونی جذاب ایجاد می نمایند. اگر می خواهید خانه ای لوکس داشته باشید به مجلات و وب سایت های طراحی داخلی سری بزنید و طرح های متنوع را جستجو نمائید. سپس طبق بودجه خود و متراژ فضای مورد نظر طرح ایده آل را انتخاب نمائید.

داشتن یک خانه لوکس و مدرن آرزوی تمام صاحب خانه ها است زیرا علاوه بر زیبایی که این خانه ها به نمایش می گذارند این امکان را فراهم می نمایند که در هر زمان بتوان ایده های مختلف طراحی دکوراسیون را در آنها اجرا نمود. طراحان داخلی به ایده های شخصی و آنچه که صاحب خانه در ذهن دارد توجه کرده, سپس با نگاهی به فضای منزل طرح های مناسب را پیشنهاد می دهند. لوکس بودن تنها مختص یک سبک خاص طراحی نیست, بلکه یک ویژگی می باشد که عناصر موجود در دکوراسیون داخلی آن را به نمایش می گذارند. هنگامی یک خانه لوکس به نظر می رسد که متریال های به کار رفته در ساخت و طراحی آن از کیفیت بالایی برخوردار باشند و اشکال غیرمعمول در دکوراسیون آن به چشم بخورد. خانه های لوکس از نظر زیبایی تعادل بی نظیری دارند و نوعی هارمونی در چیدمان وسایل آنها دیده می شود.

در دنیا کسی نیست که تمایلی به داشتن یک آپارتمان لوکس نداشته باشد, بنابراین با اعمال طرح ها و ایده های مدرن می توان دکوراسیونی شیک در آپارتمان اجرا نمود. اگر به اندازه کافی خلاق هستید با استفاده از ایده های مختلف طراحی دکوراسیون نظیر استفاده از پارچه های بافت دار با رنگ های متنوع برای روکش کوسن ها و انتخاب صفحه روی میز اصلی یا میزهای کناری از جنس شیشه, سنگ یا مرمر می توانید نمایی لوکس به آپارتمان خود ببخشید.

علاوه بر آن می توانید یک گالری زیبا با استفاده از تصاویر خارق العاده, عکس های قاب دار, برگ های خشک و موزائیک های شیشه ای بر روی دیوار ایجاد کنید و یک نمای منحصر بفرد به فضای مورد نظر ببخشید. یکی از ویژگی های یک خانه بسیار لوکس استفاده از نوارهای ابریشمی برای تزئین آباژور است, بنابراین تزئینات نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون فضاهای لوکس ایفا می نمایند.

اولین کاری که به محض ورود به یک آپارتمان جدید باید انجام دهید شخصی سازی آن است. ایده های ذهنی و مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و آنها را بر اساس سلیقه خود که بازتابی از شخصیت شماست اجرا کنید. بازسازی و تعمیر وسایل و اثاثیه نیز راه سنجیده ای برای ایجاد دکوراسیون شیک و مدرن در آپارتمان جدید است. اگر وارد یک آپارتمان جدید شده اید و می خواهید یک دکوراسیون لوکس با کمترین هزینه در آن اعمال کنید با ما همراه باشید. در این نوشته کم هزینه ترین ایده های طراحی دکوراسیون آپارتمان های لوکس به شما معرفی می شوند که با استفاده از آنها می توانید دکوراسیونی جدید در خانه خود ایجاد کنید. اگر فضای آپارتمان شما کوچک است از طرح باز برای طراحی دکوراسیون آن استفاده کنید. شما می توانید اتاق نشیمن را با یک سازماندهی اصولی بزرگتر نشان دهید و طراحی اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن را به صورت باز اجرا نمائید. از چوب به عنوان کفپوش و در برخی از قسمت های آشپزخانه استفاده کنید, در اینصورت نمای آپارتمان شما لوکس تر خواهد شد.

برای اینکه آپارتمان شما لوکس به نظر بیاید نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست. یک دسته گل برای ایجاد ظاهری شیک در دکوراسیون خانه شما کافی می باشد. گل ها را از هم جدا کنید و هر نوع را به صورت دسته مرتب کنید و در هر نقطه از خانه قرار دهید. ممکن است برای افزایش جذابیت و زیبایی از عناصر دکوراتیو در آپارتمان خود استفاده کنید. برای اتاق نشیمنی که آن را با طرح باز ساخته اید بهترین مدل لامپ را انتخاب کنید. طبیعتاً هر آنچه که روشن تر باشد زیبایی بیشتری را به نمایش می گذارد بنابراین استفاده از لامپ ها و چراغ های دکوراتیو دکوراسیون آپارتمان شما را روشن تر و بهتر نشان می دهد. اگر می خواهید دکوراسیونی لوکس داشته باشید چیزی شبیه لوستر یا چراغ های آویزان برای روشنایی انتخاب کنید و اگر به فضایی ساده یا کلاسیک تمایل دارید نورپردازی دیوار گزینه ای عالی است زیرا در عین سادگی تاثیری مثبت خواهند گذاشت.

به منظور افزودن بُعد به فضا بالشتک های نرم را با بالشتک هایی که بافت و سایز متفاوت دارند تعویض کنید. کاناپه, بالشتک ها, صندلی و دراپه ها همه از جنس پارچه و بافت تولید شده اند و جلوه ای متفاوت به فضا می بخشند. بنابراین برای ایجاد بافت در دکوراسیون داخلی می توانید از این المان ها استفاده نمائید.

یکی از المان هایی که در زیبایی و جذابیت آپارتمان شما بسیار موثر می باشد افزودن آثار هنری به دکوراسیون است. به همین دلیل است که آثار هنری گرانبها و خریداری شده از نمایشگاه های نقاشی اغلب در خانه های لوکس دیده می شوند. آثار هنری زیبا مانند نقاشی ها و مجسمه ها فضای آپارتمان را به طور کلی دگرگون می نمایند. دقت کنید این آثار را در مکان هایی مانند اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری قرار دهید و جلوه آنها را با نورپردازی زیباتر کنید.

استفاده از آثار هنری بهترین روش برای انعکاس شخصیت شما است. این آثار دارای تنوع بسیار بالایی هستند و در انواع پوستر و نقاشی قابل نصب بر روی دیوار می باشند. آنچه که مورد علاقه شما می باشد را در قاب قرار دهید و با نصب آنها به فضای آپارتمان حسی از هنر و لطافت ببخشید. آینه ها نیز مهمترین بخش طراحی دکوراسیون هستند. آینه های بزرگ و تمام قد را در دکوراسیون به کار ببرید زیرا علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا, زیبایی آن را دوچندان می نمایند. آینه ها فضای آپارتمان را دگرگون کرده و آن ها را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند.

وقتی وارد خانه های لوکس می شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند سقف های بلند و پرده های زیبا می باشد. آپارتمان شما هنگامی ظاهر لوکس به خود می گیرد که پرده های تمام قد برای پوشش پنجره ها آویزان کنید. این پرده ها حرکت چشم را به سمت بالا هدایت می نمایند و ارتفاع فضا را بلندتر از آنچه که هست نشان می دهد.

قرار دادن ویترین و قفسه کتاب های مرتفع نیز ارتفاع سقف را بلندتر نشان می دهند اما به این نکته دقت داشته باشید که از قرار دادن حجم زیادی از اشیاء و کتاب در آنها خودداری کنید. اکسسوری ها و ویترین ها را مرتب کنید و اشیاء مورد علاقه خود را در آنها قرار دهید. تنها نظم و ترتیب در چیدمان کتاب و وسایل است که نمای کمدها و قفسه ها را لوکس نشان خواهد داد.

بهترین و مقرون بصرفه ترین روش طراحی یک خانه لوکس چیست؟ نیازی نیست مبلمان و اثاثیه قدیمی خود را دور بیندازید بلکه با تعمیر و بازسازی آنها می توانید مجدداً از آنها استفاده کرده و ظاهری مدرن و شیک به خانه ببخشید. اگر برخی از وسایل شما از چوب ساخته شده اند به راحتی می توان آنها را تعمیر و برای کاربردی متفاوت مورد استفاده قرار داد.

یک تاج ساده در بالای تخت خواب دکوراسیون اتاق خواب شما را بسیار زیبا نشان خواهد داد. ساخت یک تاج کار سختی نیست. با استفاده از یک تخته چوب می توان یک تاج بسیار زیبا برای تخت خواب طراحی نمود. ساخت تاج تخت توسط شما بسیار ارزان تر و مقرون بصرفه تر از تاج های آماده در بازار خواهد بود. علاوه بر آن شما می توانید هر متریالی که می خواهید برای ساخت آن انتخاب کنید.

اگر می خواهید یک آپارتمان لوکس خلق کنید باید به میز قهوه خوری توجه ویژه نمائید. آنها یکی از ضروری ترین وسایل در دکوراسیون خانه محسوب می شوند که نمی توان حضور آنها را نادیده گرفت. آنها اغلب در مکان هایی که میهمانان یا اعضای خانواده دور هم جمع می شوند قرار داده می شوند. این میزها بهترین وسیله برای به نمایش گذاشتن دکوراسیونی مدرن و شیک هستند. میز قهوه خوری را در وسط مبلمان و در دسترس میهمانان قرار دهید.

نمای ظاهری دکوراسیون داخلی و و نمای کلی آن اهمیت بسیار زیادی دارد, به همین دلیل طراحان حرفه ای بر این نکته تایید بسیار دارند. به محض اینکه در مورد وسایل و لوازم دکوراتیو مورد علاقه خود تصمیم گیری نمودید آنها را به گونه ای جذاب و زیبا مرتب نمائید. شما می توانید از اشیاء طبیعی برای ایجاد نمای مورد نظر استفاده کنید. صدف ها, سنگ مرمر, سنگ های طبیعی, چوب های کنده کاری شده و پرهای تزئینی از جمله المان هایی هستند که فضایی بسیار زیبا در خانه ایجاد می نمایند. علاوه بر آن می توان از سایر ایده های خلاقانه نظیر پر کردن بطری های شیشه ای با سنگ های رنگارنگ و ریختن آب در جام های کم عمق و ریختن گلبرگ های رز در آن استفاده نمود. این جام های شیشه ای اگر بر روی میز و ویترین قرار گیرند جلوه ای زیبا به دکوراسیون منزل می بخشند.

فرش ها این قابلیت را دارند که نمایی بسیار زیبا در هر مکان ایجاد نمایند خصوصاً در آپارتمان های لوکس که فضایی گرم و دنج ایجاد کرده و نقش بسیار مهمی در جذابیت دکوراسیون ایفا می نمایند. در انتخاب فرش دقت کنید و طرحی را انتخاب نمائید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد. همه افراد آپارتمان های لوکس را دوست دارند و حق دارند در آنها زندگی نمایند. شما لزوماً مجبور نیستید برای رفتن به هتل ها یا خانه های لوکس منتظر بمانید بلکه با کمی ایده پردازی می توانید فضایی لوکس در خانه خود ایجاد کرده و بدون هزینه زیاد به راحتی ایده های شخصی را اجرا نمائید. بهترین کاری که می توانید برای خانه خود انجام دهید این است که طراحی داخلی آن را طبق ایده های اصولی صورت دهید. طراحی دکوراسیون خانه بر اساس ایده های لوکس به شما این حس را می دهد که گویی در یک قصر زندگی می کنید. شما باید به خانه خود حسی که شایسته آن است ببخشید به همین دلیل از بهترین ایده ها و طرح ها استفاده کنید. اما مهمترین نکته این است که حتماً نباید میلیونر باشید تا خانه شما ظاهری لوکس به خود گیرد بلکه با کمترین هزینه نیز می توان دکوراسیونی ایده آل ایجاد نمود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 608

به "طراحی دکوراسیون آپارتمان لوکس با کمترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون آپارتمان لوکس با کمترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید