13 پروانه بهره برداری اقامتگاه های بوم گردی و سنتی استان گلستان در 6 ماه اول سال 97 صادر شد

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از رشد 130درصدی اقامتگاه های بوم گردی و سنتی در گلستان اطلاع داد و گفت: 13 پروانه بهره برداری واحد بوم گردی و اقامت سنتی در 6 ماهه اول سال 97 صادر شد.

13 پروانه بهره برداری اقامتگاه های بوم گردی و سنتی استان گلستان در 6 ماه اول سال 97 صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 10 مهر 97 با اعلام این خبر گفت: از ابتدای فروردین تا 31 شهریور 1397 تعداد 13 واحد بوم گردی و اقامت سنتی پروانه بهره برداری دریافت و فعالیت حرفه ای در این زمینه را شروع کردند.

او اضافه نمود: تعداد 95 متقاضی دریافت مجوز واحد بوم گردی موافقت اصولی اولیه را دریافت نموده اند و در مرحله اخذ استعلامات و سایر مراحل قانونی در سایر دستگاه ها هستند و همچنین 9 متقاضی پس از اخذ استعلام در مرحله آنالیز نقشه معماری واحد خود هستند. کریمی در ادامه گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی و سنتی در شش ماه نخست سال 97 نسبت به سال گذشته همین زمان، 130درصد رشد داشته است و تا خاتمه سال 97 تعداد قابل توجهی از واحد های بوم گردی که معرف آداب و رسوم مردم با فرهنگ استان گلستان است به بهره برداری خواهد رسید. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خاتمه با اشاره به تاکیدات استاندار در خصوص ایجاد بوم گردی در این استان گفت: پیرو توافقات سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گلستان توافق شد با همت تمام دستگاههای اجرایی اعم از بانک ها، بنیاد مسکن، امور روستایی ، فرمانداران و ... شاهد ایجاد و بهره برداری 200 بوم گردی در سال 97 باشیم و انشالله با برنامه ریزی های مناسب این تعداد واحد بوم گردی و سنتی که معرف آداب و رسوم مردم با فرهنگ استان گلستان است به بهره برداری برسد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 60

به "13 پروانه بهره برداری اقامتگاه های بوم گردی و سنتی استان گلستان در 6 ماه اول سال 97 صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 پروانه بهره برداری اقامتگاه های بوم گردی و سنتی استان گلستان در 6 ماه اول سال 97 صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید