تور ارزان یونان: یونان: می توانیم با همکاری با ترکیه با دشمنان مشترک نو مبارزه کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، نخست وزیر یونان از تمایل با همکاری با ترکیه، کشور همسایه خود و مبارزه با دشمنان تازه سخن گفت.

تور ارزان یونان: یونان: می توانیم با همکاری با ترکیه با دشمنان مشترک نو مبارزه کنیم

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر یونان گفت که تمام کوشش خود را برای همکاری با ترکیه انجام خواهد داد.

به نوشته روزنامه حریت کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک در آمریکا گفت که یونان همواره می خواهد مسیرهای گفت وگو با ترکیه باز بماند و آتن نمی خواهد تنش هایی که سال گذشته رخ داد، دوباره تکرار گردد.

وی با بیان اینکه یونان از جانب ترکیه به تهدید استفاده از نیروی نظامی روبرو است، گفت که آتن به حفاظت از حاکمیت خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، یونان در دهه نود میلادی کوشش کرد تا آبهای سرزمینی خود را در دریای اژه به 12 مایل افزایش دهد، اما پس از آنکه ترکیه خاطرنشان کرد چنین اقدامی عامل جنگ است، این طرح را لغو کرد.

نخست وزیر یونان اضافه کرد می توان با همکاری با ترکیه با دشمنان مشترک نو مبارزه کرد. اشاره وی همکاری با آنکارا در زمینه بحران آب و هوا و موضوع پناهندگان است.

میتسوتاکیس با اشاره به اینکه تاریخ و جغرافیا هر دو کشور را به هم متصل می نماید، گفت: من از هیچ کوششی برای ادامه همکاری با ترکیه اجتناب نخواهم کرد.

ترکیه هم برای کاهش تنش ها، اخیرا خواهان گفت وگو با یونان شده است. رئیس جمهور ترکیه به تازگی گفت که ترکیه از یونان می خواهدبه حقوق و منافع خود احترام بگذارد و از اقدامات و کوشش های یک جانبه خودداری کند، زیرا آنکارا می خواهد منطقه اژه مرکز روابط محبت آمیز حکمفرما باشد.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هم در همان مراسم گفت که یونان نباید هزینه سنگینی را که یک قرن پیش پرداخت، فراموش کند و از ماجراجویی های نوی که به ناامیدی ختم می گردد خودداری کند.

وی گفت که مقامات یونانی بر لفاظی اصرار دارند در حالیکه ترکیه سعی می نماید راهکار هایی برای این مسائل در چارچوب قوانین بین المللی و روابط همسایگی بیابد.

طی روزهای گذشته درگیری بین گارد ساحلی این دو کشور همسایه در دریای اژه رخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1814

به "تور ارزان یونان: یونان: می توانیم با همکاری با ترکیه با دشمنان مشترک نو مبارزه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: یونان: می توانیم با همکاری با ترکیه با دشمنان مشترک نو مبارزه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید