گیت هاب دوباره به برنامه نویس های ایرانی خدمات ارائه می دهد

به گزارش شاتر عکاسی، گیت هاب با کسب مجوز دولت آمریکا، از ارائه دوباره تمام سرویس های خود به برنامه نویسان ایرانی و بازگرداندن دسترسی حساب های آسیب دیده اطلاع داد.

گیت هاب دوباره به برنامه نویس های ایرانی خدمات ارائه می دهد

به گفته گیت هاب (GitHub) پس از آنکه در پی تحریم های آمریکا محدودیت هایی برای توسعه دهندگان ایرانی در نظر گرفته شده بود، اکنون طیف گسترده ای از خدمات خود را برای ایران هم ارائه می دهد. این تغییرات به دلیل معافیتی است که توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) به عنوان بازوی اجرای تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، اعطا شده است.

نات فریدمن مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: امروز ما یک گام عظیم را پشت سر گذاشتیم و پیروز شدیم مجوزی را از دولت ایالات متحده آمریکا دریافت کنیم که خدمات گیت هاب را برای توسعه دهندگان در ایران ارائه دهیم. این شامل همه خدمات برای افراد و سازمان ها، اعم از خصوصی و دولتی، رایگان و غیررایگان است.

وی اضافه نمود: طی دو سال کوشش، ما پایان توانستیم نشان دهیم که چگونه استفاده توسعه دهندگان از گیت هاب موجب پیشرفت بشریت و ارتباطات بین المللی می گردد و سیاست خارجی پایدار ایالات متحده آمریکا در زمینه بهبود آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات را به جلو می برد.

محدودیت های تجاری ایالات متحده آمریکا گیت هاب به عنوان یک سایت میزبان کدهای منبع باز را وادار کرد تا فعالیت های خود را مانند کریمه و سوریه، برای برنامه نویسان در ایران هم محدود کند. بدین ترتیب این شرکت متعلق به مایکروسافت، از سال 2019 به شکل در ایران بسیار محدود و بیشتر با دردسترس قرار دادن بعضی از مخزن های عمومی کد فعالیت می کرد.

اما با کسب مجوز تازه، این شرکت هم اکنون در حال لغو همه محدودیت های اعمال شده برای توسعه دهندگان در ایران و بازگرداندن دسترسی کامل به حساب های آسیب دیده است و به گفته فریدمن گیت هاب فعالیت های خود را برای دریافت معافیت های مناطق کریمه و سوریه هم ادامه می دهد.

عکس کاور: لوگوی گیت هاب به عنوان بستر متن باز برنامه نویسی متعلق به مایکروسافت

Credit: TechCrunch

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1438

به "گیت هاب دوباره به برنامه نویس های ایرانی خدمات ارائه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت هاب دوباره به برنامه نویس های ایرانی خدمات ارائه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید