گردشگران محرم یزد، سفیران مقابله با اسلام هراسی به جهان خواهند بود

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/یزد بیش از 120 گردشگر خارجی ظهر عاشورا از نزدیک آیین نخل برداری مردم اردکان و رسوم مذهبی چند شهر استان یزد را به تماشا نشستند.

گردشگران محرم یزد، سفیران مقابله با اسلام هراسی به جهان خواهند بود

با تور مالزی تابستان 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

محمدرضا نصیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به علاقه گردشگران خارجی به شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: سال جاری بیش از 120 گردشگر از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این مراسم به استان یزد سفر کردند.

وی اضافه نمود: این گردشگران از کشورهای آلمان، هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و بعضی کشورهای جنوب شرق آسیا چون چین، ژاپن و اندونزی به استان یزد سفر کردند.

این مقام مسئول هدف از راه اندازی تور گردشگران مذهبی در این ایام را آشنایی گردشگران با آداب و رسوم و مراسم آئینی کشورمان دانست و گفت: مطمئناً این گردشگران با تأثیری که از آئین های مذهبی دهه اول ماه محرم به ویژه در شهرهای استان یزد گرفته اند، سفیران فرهنگی خوبی برای کشورمان در جای جای جهان خواهند بود.

نصیری اضافه نمود: این سفیران مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی را به همه مردم جهان نشان خواهند داد.

وی اعلام کرد: این گردشگران طی روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه شاهزاده فاضل و تکیه امیرچخماق در شهرستان یزد، حسینیه سفید در شهرستان اشکذر، حسینیه امام در شهرستان تفت، حسینیه باغ بهار در شهرستان مهریز و حسینیه کوشکنو اردکان حضور یافته اند.

نصیری با اشاره به برنامه های این گردشگران که با بازدید از مراسم نخل برداری، تعزیه، جوش دوره، سینه زنی، طبخ و توزیع نذری و نیز حضور در بافت تاریخی شهرهای مختلف استان، از توزیع بسته های فرهنگی با موضوع تبیین واقعه عاشورا و معرفی امام حسین(ع) و یاران ایشان و اهداف قیام عاشورا به زبان انگلیسی در بین گردشگران خارجی اطلاع داد.

وی گفت: یک روحانی مسلط به زبان انگلیسی نیز گردشگران را در این بازدیدها همراهی می کرد که در این ایام مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی نیز ویژه گردشگران خارجی در بعضی حسینیه های یزد برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد توضیح داد: استقبال گردشگران خارجی از برنامه ها و آئین های عاشورایی در یزد هر سال افزایش پیدا می نماید و هر سال شاهد حضور گردشگران بیشتری از کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی در این مراسم هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 657

به "گردشگران محرم یزد، سفیران مقابله با اسلام هراسی به جهان خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران محرم یزد، سفیران مقابله با اسلام هراسی به جهان خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید