کمبود بنزین سوپر در صندلی ها چقدر جدی است؟

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران،از سال 98 تا کنون، بنزین سوپر در صندلی ها با کمبود روبرو بوده است. در سال 98 وزیر نفت علت این کمبود را تعمیرات و نگهداری در پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند و مشکلاتی دیگر عنوان نمود.

کمبود بنزین سوپر در صندلی ها چقدر جدی است؟

بیژن زنگنه اضافه کرده بود: این مشکل در حال پیگیری است و به زودی حل می گردد. اما پس از گذشت یک سال، گزارش های مردمی نشان می دهد همچنان بنزین سوپر در صندلی ها دچار کمبود است.

ناصر رییسی فرد، رییس انجمن صنفی شرکت های تامین و توزیع فرآورده های نفتی در مصاحبه با خبرنگاران، مطرح نمود: تعداد محدودی از صندلی ها در تهران بنزین سوپر دارند.

وی در مورد کمبود بنزین سوپر در شهرستان ها اضافه کرد: بنزین سوپر ابتدا در تهران تامین و توزیع می گردد، سپس به میزان حداقل مصرف برای شهرستان ها ارسال می گردد.

رییس انجمن صنفی شرکت های تامین و توزیع فرآورده های نفتی در مورد علت این کمبود در مصاحبه با خبرنگاران، می گوید: با قطع شدن فراوری بنزین سوپر در پالایشگاه تهران، بنزین سوپر از اراک تامین می گردد و به دلیل مسائلی مثل حمل و نقل و مسائل مالی برای راننده ها با کمبود بنزین سوپر روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته بنزین سوپر در تهران هم نبود، چرا که ابتدا باید بنزین یورو در تهران و شهرستان ها تامین گردد سپس اگر بتوانند از اراک بنزین سوپر می آورند.

رییسی فرد در ادامه گفت: تا وقتی که مسائل مالی جامعه و تقاضا برای بنزین سوپر وجود دارد و همچنین در بخش عرضه مسائلی مثل حمل و نقل داشته باشیم نمی توان انتظار داشت مشکل کمبود بنزین سوپر برطرف گردد. اما امیدواریم در آینده این مسائل مرتفع شوند.

کاهش عرضه و مصرف بنزین سوپر

اسدالله قلیزاده، رییس اتحادیه صندلیداران کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت:در سال 99 عرضه و مصرف بنزین سوپر نسبت به سال های قبل با کاهش چشمگیر روبرو شده است.

قلیزاده گفت: پس از افزایش قیمت بنزین و عدم شمول یارانه بر روی بنزین سوپر و نیز شیوع کرونا به سوی کاهش تقاضا رفتیم و به دلیل افت مصرف طبیعی است که تامین بنزین سوپر نیز در اولویت نباشد.

قلیزاده ادامه داد: برای صندلی های سوخت نیز درآمد فروش بنزین معمولی و بنزین سوپر تفاوت چندانی ندارد و حتی بنزین سوپر با تبخیر بیشتر صندلیدار را متضرر می نماید.

رییس اتحادیه صندلیداران اضافه کرد: در بعضی روزها فروش بنزین سوپر در کشور تا 80 درصد کاهش یافته است. طبیعتا این کاهش هم به معنای محروم شدن مردم از بنزین مرغوب و هم زیان مالی به صندلیداران است که علی رغم داشتن تاسیسات و نیروی انسانی با عدم نفع روبرو هستند.

وی ادامه داد: راهکارهایی برای ترغیب مردم در جهت استفاده از بنزین سوپر وجود دارد و افزایش مصرف این فراورده خصوصا در کلانشهر ارتباط با کاهش آلودگی هوا می تواند داشته باشد.

در رابطه با کمبود بنزین سوپر، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد :یک ماه گذشته توزیع بنزین سوپر به دلیل مسائلی مربوط به فراوری و پالایش با کاهش همراه بود.

کاهی اضافه کرد: در حال حاضر کمبودی در صندلی های سوخت نداریم و توزیع بنزین سوپر،طبق روال گذشته انجام می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1540

به "کمبود بنزین سوپر در صندلی ها چقدر جدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود بنزین سوپر در صندلی ها چقدر جدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید