کدام دندان ها با فیشور سیلانت درمان می شوند ؟

به گزارش شاتر عکاسی، فیشور سیلانت یک لایه محافظتی است که روی دندان ها نصب می گردد و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری مینمایند و این فیشور ها از دندان در برابر باکتری و پلاک ها محافظت می نمایند.

کدام دندان ها با فیشور سیلانت درمان می شوند ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، فیشور سیلانت های دندانی یک لایه محافظتی هستند که روی دندان کشیده می شوند و احتمال پوسیدگی آن را تا حد زیادی کاهش می دهند. استفاده از این سیلانت ها و نصب آن ها بسیار سریع و بدون درد است و می تواند توسط درمانگر دندان پزشکی انجام گردد.

فیشور سیلانت ها چه هستند ؟

این فیسشورها در پشت دندان های آسیاب قرار می گیرند و رایج ترین قسمت برای نصب آن ها نیز حفره های دندانی می باشد که این فرایند توسط دندانپزشک انجام می گردد.

فیشور سیلانت ها، کامپوزیت های صمغی سفید و تمیزی هستند و شبیه موادی می باشند که برای پر کردن دندان به کار می فرایند که این فیشورها از دندان در برابر باکتری و پلاک دندانی محافظت می نمایند.

چه زمانی فرد احتیاج به فیشور سیلانت پیدا می نماید ؟

ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که در صورت پوسیدگی یا خراش روی دندان از این روش بهره ببرید . اگر چه که باید میزان ضرورت این کار را از پزشک جویا شوید اما بیشتر دندان پزشکان سیلانت ها را برای اولین دندان آسیاب پیشنهاد می دهند که در سن 6 سالگی می روید و بعد از نصب سیلانت، معمولا پشت این دندان ها دوباره چک می گردد که ببینند آیا سیلانت موثر بوده است یا خیر.

در طول فرایند فیشور سیلانت چه اتفاقی می افتد ؟

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان گفته ایم این فرایند تنها چند دقیقه طول می کشد و اگر فرد حفره دندانی داشته باشد ، کمی فرایند آن طولانی خواهد بود و هیچ احتیاجی برای بی حسی نیز وجود ندارد.

دندانپزشک شما آغاز به:

  • تمیز کردن و خشک کردن دندان می نماید.
  • سطح دندان را آماده می نماید تا سیلانت به خوبی بچسبد.
  • به سیلانت چسب می زند تا در حفره ها ثابت بایستد.
  • با نور قوی، سیلانت مایع را سفت و محکم می نماید.
  • بعد از گذاشتن آن روی دندان ، آنالیز نهایی را انجام می دهد تا هرگونه سیلانت اضافی را بردارد.

بعد از فرایند فیشور سیلانت باید چه انتظاری داشت ؟

باید مثل همواره دندان ها را تمیز کنید و بهداشت را رعایت کنید :

از این به بعد تمیز کردن سطح دندان ها با مسواک راحت تر از قبل خواهد بود.

گاهی اوقات سیلانت می افتد که ممکن است بعد از 6 ماه این اتفاق رخ دهد :

پس بهتر است که قرار دیدار های منظم با پزشک داشته باشید تا ببینید که سیلانت در شرایط خوبی واقع شده است یا خیر.

فواید و خطرات فیشور سیلانت

سیلانت ها روش هایی ساده و تاثیرگزار برای دندان خراب و پوسیده هستند و تاثیر آن ها از فلوراید های دندانی نیز به مراتب بیشتر است و نبود این سیلنت ها باعث می گردد که فلوراید و خمیر دندان به انتهای قسمت های حفره دار دندان نرسد و حتی در چنین حالتی نوک مسواک نیز به این قسمت ها نخواهد رسید.

معمولا سختی های زیادی برای انجام این کار وجود ندارد و تنها موضوع این است که ممکن است فرد واکنش های آلرژیک به سیلانت نشان دهد یا این که به دلیل ضخیم بودن سطح سیلانت ، کمی با جویدن مشکل داشته باشد.

جایگزین های مناسب برای فیشور سیلانت

می توانید از پزشک بخواهید که از لاک فلورایدی برای دندان شما استفاده کند که البته این روش اغلب برای بچه هایی استفاده می گردد که خطر ایجاد حفره دندانی در آن ها بالاست و گاهی اوقات آن ها 2 تا 4 بار به انجام این کار در سال احتیاج پیدا می نمایند.

فیشور سیلانت چقدر دوام می آورد ؟

فیشورها معمولا سال های زیادی دوام می آورند اما باید مرتب چک شوند تا از دندان فرد جدا نشده باشند.

گاهی اوقات نیز پزشک مطمئن می گردد که هیچ پوسیدگی زیر دندان فرد اتفاق نمی افتد و به همین دلیل آن را کامل جدا می نماید و جایگیزین هم برای آن انتخاب نمی نماید .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1390

به "کدام دندان ها با فیشور سیلانت درمان می شوند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دندان ها با فیشور سیلانت درمان می شوند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید