کالیفرنیا اپ چینی را به انتقال اطلاعات کاربران به چین متهم کرد

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی بیست، طبق یک شکایت گروهی جدید که در دادگاه فدرال ثبت شده، پیغام رسان تیک تاک انبوهی از اطلاعات کاربران را بدون اجازه و اطلاع آنها به سرورهایی در چین ارسال می نماید.

کالیفرنیا اپ چینی را به انتقال اطلاعات کاربران به چین متهم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این شکایت نامه توسط میستی هانگ دانشجوی کالجی در پالو آلتو ثبت شده و طبق آن تیک و شرکت مادر آن(بایت دنس) را متهم هستند وظیفه خود برای حفاظت از اطلاعات کاربران را به درستی انجام ندادند. این شرکت ها عامدانه قوانین مربوط به جمع آوری اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران را زیر پا گذاشته است.

این شکایت باهدف دریافت خسارت از تیک تاک صورت گرفته است. همچنین هدف دیگر آن است که به این شرکت اجازه داده نگردد اطلاعات کاربران از آمریکا به چین منتقل گردد. علاوه بر آن اطلاعات بیومتریکی مانند اسکن های صورت که از ویدئوهای کاربران جمع آوری شده باید باز پس گرفته گردد.

در شکایت نامه آمده است: متهمان همزمان با استفاده از اپلیکیشن های تیک تاک و Musical.ly به طور مخفیانه طیف وسیعی از اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری و حتی ردپای این اقدام را نیز مخفی نموده اند.

این در حالی است که سال گذشته اپلیکیشن تیک تاک بیش از 750 میلیون بار دانلود شده و نخستین اپلیکیشن پیغامرسان جهانی چین به حساب می آید.

طبق این شکایت شرکت بایت دنس با استفاده از Musical.ly(که در سال 2017 توسط تیک تاک خریده شد) به طور مخفیانه اطلاعات مکانی، سن، پیغام های خصوصی، شماره تماس، فهرست تلفن، جنسیت، تاریخچه مرورگر، شماره سریال موبایل، IPآدرس های کاربران را جمع آوری و به سرورهای چینی منتقل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 524

به "کالیفرنیا اپ چینی را به انتقال اطلاعات کاربران به چین متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالیفرنیا اپ چینی را به انتقال اطلاعات کاربران به چین متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید