چگونه در گوشی های شیائومی مکالمه خود را ضبط کنیم؟

به گزارش شاتر عکاسی، در این مطلب به آنالیز برترین و کارآمدترین روش های ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی، هم در گوشی های تازه و هم گوشی های قدیمی این شرکت می پردازیم.

چگونه در گوشی های شیائومی مکالمه خود را ضبط کنیم؟

برترین ضبط مکالمه برای شیائومی؛ آیا همه به این قابلیت دسترسی دارند؟

شیائومی یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه فراوری گجت های هوشمند است که محصولات آن امکانات و قابلیت های متعددی دارند. یکی از این قابلیت ها، امکان ضبط مکالمه است؛ قابلیتی که به کاربران این اجازه را می دهد تا تماس های خود را ضبط نمایند. ضبط مکالمه شیائومی یکی از قابلیت های بحث برانگیز گوشی های این شرکت بوده است.

می گوییم بحث برانگیز چرا که در ابتدا بعضی از شرکت های دیگر هم امکان ضبط مکالمه را به صورت بومی به کاربران می دادند اما گوگل بعدها اعلام نمود به خاطر نقص قوانین مربوط به حریم خصوصی، این قابلیت باید از گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید برداشته گردد. شیائومی اما برای مدتی بدون توجه به این قانون، قابلیت یادشده را در رابط MIUI خود در دسترس کاربران قرار داده بود.

با این حال پس از مدتی، شیائومی هم مجبور شد این قابلیت را از گوشی های خود حذف کند. اما جای نگرانی نیست. دارندگان گوشی های قدیمی این شرکت هنوز هم می توانند با استفاده از روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به ضبط تماس شیائومی بپردازند اما دارندگان گوشی های تازه این شرکت چینی از این قابلیت بی بهره اند و باید به سراغ برترین برنامه ضبط مکالمه برای شیائومی بروند. برنامه هایی که فراوان در فروشگاه های مختلف اندرویدی یافت می شوند و عملکرد خوبی هم دارند و می توانند حتی به ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی بپردازند.

آیا ضبط تماس شیائومی با تغییر منطقه فعال می گردد؟

بسیاری از وب سایت ها مدعی شده اند که می توانید با تغییر منطقه گوشی، قابلیت ضبط مکالمه را در آن ها فعال کنید. اما باید بگوییم چنین چیزی امکان پذیر نیست. گوگل نظارت بسیار سفت و سختی روی گوشی های مجهز به اندروید دارد و وقتی اعلام نموده چنین قابلیتی نباید در گوشی های مجهز به این سیستم عامل وجود داشته باشد، یعنی به شدت با بی قانونی برخورد خواهد نمود. در نتیجه شیائومی برای دریافت خدمات از سوی این شرکت آمریکایی، به ناچار باید تن به خواسته آن بدهد.

با این حال بعضی از گوشی های شیائومی با اندروید 8 به پایین که در واقع جز گوشی های قدیمی این شرکت محسوب می شوند، ممکن است هنوز هم آیکون ضبط مکالمه و تنظیمات مربوط به آن را در گوشی های خود شاهد باشند اما مدل های مجهز به اندروید 9 به بالا، تقریبا می توان گفت بعید است که از این قابلیت بهره ببرند. با این حال ما در این مطلب هر دو حالت را در نظر گرفته ایم؛ هم برای کسانی که شاید همچنان این قابلیت براشان به صورت بومی فعال باشد و هم برای کسانی که احتیاج به برنامه ضبط مکالمه شیائومی دارند.

بعضی از افراد هم معتقدند با تغییر رام گوشی به چین یا هند، می توان به قابلیت یادشده دسترسی داشت که این ادعا هم دروغی بیش نیست. به خصوص برای هند که قوانین سخت گیرانه ای در این زمینه دارد. بنابراین اگر در پی ضبط مکالمه برای شیائومی پوکو X3 با رام هند یا ضبط مکالمه برای ردمی نوت 8 با رام چین هستید، باید بگوییم وقت خود را بی فایده هدر می دهید.

آموزش ضبط مکالمه شیائومی؛ چگونه مکالمات خود را در گوشی های شیائومی ضبط کنیم؟

نخستین بخش این آموزش مربوط به گوشی های شیائومی با امکان ضبط مکالمه است. به این صورت که شما با ورود به تنظیمات تماس، همچنان می توانید گزینه مربوط به ضبط تماس شیائومی را مشاهده کنید. بنابراین اگر از گوشی های تازه این شرکت استفاده می کنید شاید با طی کردن دستورالعمل های زیر، به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید. برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید.

  • به برنامه تماس یا همان Phone وارد شوید.
  • با شخص یا شماره مورد نظر خود تماس بگیرید.
  • هنگامی که تماس برقرار شد، در منوی سمت راست صفحه تماس، آیکونی به شکل نوار کاست برایتان به نمایش در خواهد آمد که باید روی آن کلیک کنید.
  • شما با کلیک روی این آیکون، در واقع قابلیت ضبط مکالمه را فعال نموده اید و مادامی که از میکروفون صحبت کنید، مکالمات شما ضبط خواهد شد.
  • برنامه در صورتی که برای نخستین بار است از این قابلیت استفاده می کنید، از شما می خواهد که مجوز دسترسی آن به میکروفون گوشی را صادر کنید که باید این کار را انجام دهید. حال چگونگی صدور مجوز کاملا به شما بستگی دارد.
  • در صورتی هم که تمایل دارید ضبط مکالمه شیائومی را متوقف کنید، کافی است بار دیگر روی آن آیکون نوار کاست کلیک کنید.
  • در صورتی که هم این کار را انجام ندهید، فرآیند ضبط تماس شیائومی تا انتهای مکالمه ادامه خواهد داشت و با قطع تماس، به صورت اتوماتیک متوقف خواهد شد.

ضبط مکالمه شیائومی به صورت گروهی

اما حالا می پردازیم به یک قابلیت مجذوب کننده تر؛ یعنی ضبط مکالمه گروهی شیائومی. در روش بالا، شما فقط به صورت تکی امکان ضبط مکالمه را داشتید. یعنی هر بار که تماسی برقرار گردد، شما باید روی آیکون ضبط کلیک کنید تا ریکوردر فعال شده و مکالمه را ضبط کند. اما یک روش وجود دارد که با یاری آن می توانید از گوشی بخواهید به صورت اتوماتیک، همه تماس های گرفته شده با گوشی را ضبط کند. برای این منظور روش زیر را دنبال کنید.

  • وارد برنامه تماس یا همان Phone شوید.
  • در بعضی از گوشی های شیائومی باید روی آیکون سه خط افقی یا سه نقطه عمودی کلیک کنید چون همان تنظیمات مربوط به تماس است.
  • روی این آیکون کلیک نموده و سپس تنظیمات تماس یا Call Settings را انتخاب کنید.
  • در منوی تنظیمات باز شده، گزینه Call Recording و سپس Record Calls Automatically یا ضبط اتوماتیک تماس را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این گزینه نه تنها تماس های ورودی بلکه تماس های خروجی هم به صورت اتوماتیک ضبط خواهد شد.

ضبط تماس شیائومی؛ انتخاب شماره های دلخواه

با روش های بالا، شما می توانید هر تماسی را ضبط کنید. البته با روش نخست، این کار به صورت دستی و طبق خواسته شما برای هر شماره یا مخاطبی که بخواهید صورت خواهد گرفت و در روش دوم هم برای همه تماس های ورودی و خروجی. روش دوم راحت تر است و هر بار احتیاجی ندارید گزینه ضبط تماس را فشار دهید. اما گزینه نخست این مزیت را دارد که در آن شما حق انتخاب دارید و هر مکالمه بی فایده ای را ضبط نخواهید کرد. اما یک قابلیت در گوشی های مجهز به ضبط تماس شیائومی وجود دارد و آن هم این است که می توانید یک سری شماره دلخواه را برای ضبط مکالمه شیائومی انتخاب کنید. به این صورت که از این پس فقط تماس های شما با این شماره ها به صورت اتوماتیک ضبط خواهد شد و نه تماس دیگری. برای فعال سازی این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید.

  • وارد برنامه تماس یا همان Phone شوید.
  • در بعضی از گوشی های شیائومی باید روی آیکون سه خط افقی یا سه نقطه عمودی کلیک کنید چون همان تنظیمات مربوط به تماس است.
  • روی این آیکون کلیک نموده و سپس تنظیمات تماس یا Call Settings را انتخاب کنید.
  • بعد از فعال سازی قابلیت Record Calls Automatically یا همان ضبط اتوماتیک تماس ها، کافی است کمی به پایین اسکرول نموده و گزینه های All numbers و Selected numbers را مشاهده کنید.
  • اگر گزینه نخست یعنی All numbers را انتخاب کنید، تمام تماس های ورودی و خروجی شما ضبط خواهد شد.
  • اگر گزینه دوم یعنی Selected numbers را انتخاب کنید، به شما این اجازه داده می گردد تا یک سری شما را به لیست تماس هایی که باید ضبط شوند اضافه کنید. این کار باید به وسیله لیست Custom list (لیست سفارشی) و با انتخاب گزینه Add numbers (اضافه کردن شماره ها) صورت بگیرد.
  • حالا تغییرات را با انتخاب تیک بالای صفحه ذخیره کنید.

تماس های ضبط شده در کجا ذخیره می شوند؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند این است که تماس های ضبط شده در کدام قسمت گوشی ذخیره می شوند و چطور می گردد به آن ها دسترسی داشت. برای اینکه به مکالمات ضبط شده دسترسی پیدا کنید باید روش زیر را دنبال کنید.

  • وارد اپلیکیشن تماس (Phone) روی گوشی شیائومی خود شوید.
  • یک فلش روبروی شماره مخاطب موردنظر در لیست تماس های اخیر (Recents) دیده می گردد که باید روی آن کلیک کنید.
  • از صفحه بازشده، تماس موردنظر را انتخاب کنید.
  • اکنون می توانید در قسمت Recorded Calls به مکالمه ضبط شده خود با آن شخص گوش دهید.
  • بعلاوه پس از اتمام فرایند ضبط هر مکالمه، یک اعلان با عنوان Phone - Call recorded نمایش داده می گردد که با انتخاب آن می توانید به تماس های ضبط شده، سریع تر دسترسی داشته باشید.

برترین ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی؛ چگونه در گوشی های تازه مکالمات را ضبط کنیم؟

برای اینکه بتوانید در گوشی های تازه شیائومی به ضبط مکالمه بپردازید، باید در ابتدا بدانید هیچ روش بومی وجود ندارد. این یعنی گوشی های تازه شیائومی هیچ قابلیت یا گزینه ای برای این منظور ندارند و شما باید از برنامه ضبط مکالمه شیائومی بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن هایی است که در فروشگاه های معتبر در دسترس قرار دارند چون عملکرد آن ها تضمین شده است اما با این حال از هر اپلیکیشنی که می دانید عملکرد خوبی دارد هم می توانید استفاده نموده و لذت ببرید.

اینکه می گوییم برترین برنامه ضبط مکالمه شیائومی منظورمان لزوما گوشی های این شرکت نیست بلکه می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها، تماس های خود را در بسیاری از گوشی های اندرویدی دیگر هم ضبط کنید. بعلاوه برنامه ضبط مکالمه شیائومی با تمام گوشی های این شرکت هم سازگاری دارد و از این حیث مسئله ای وجود نخواهد داشت. سعی نموده ایم با توجه به نظرات و بازخورد کاربران، فقط دو برنامه ضبط مکالمه شیائومی را به شما معرفی کنیم تا در بین انتخاب های زیاد، سردرگم نشوید.

1. Cube ACR؛ برترین نرم افزار ضبط مکالمه برای شیائومی با کیفیت بالای صدا

اگر در پی برنامه ضبط مکالمه شیائومی با کیفیت بسیار بالا و عملکرد فوق العاده عالی هستید، می توانید از این اپلیکیشن بهره ببرید. این برنامه از قابلیت های گوناگونی بهره می برد که به شما این اجازه را می دهد مکالمات خود را به صورت گروهی و تکی ضبط کنید. از جمله مهم ترین قابلیتی که سبب شده این اپلیکیشن از سایر اپلیکیشن های موجود برای ضبط مکالمه متمایز گردد، امکان ضبط مکالمه های پیغام رسان هاست به این صورت که شما می توانید در صورت برقراری تماس در اپ های پیغام رسان نظیر واتساپ، ایمو و… هم مکالمات را ضبط و آن ها را در گوشی خود ذخیره کنید. از جمله قابلیت های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان علامت گذاری تماس های ضبط شده جهت دسترسی سریع تر
  • ضبط اتوماتیک تماس های ورودی و خروجی
  • ضبط مکالمات با کیفیت فوق العاده
  • امکان ضبط تماس مخاطبین خاص
  • امکان محافظت و تهیه نسخه پشتیبان از مکالمات ضبط شده

2. Call Recorder 2023؛ برترین برنامه ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی

Call Recorder 2022 اگر برترین برنامه ضبط مکالمه برای شیائومی نباشد، قطعا یکی از برترین هاست که توانسته با امکانات و قابلیت های خارق العاده ای که دارد، احتیاج کاربران را به شکل حرفه ای رفع کند. از جمله امکانات خوب این اپلیکیشن می توان به امکان ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی اشاره نمود که یعنی هم صدای شما و هم صدای مخاطب تان ضبط و در یک پوشه خاص در گوشی ذخیره خواهد شد تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. از جمله سایر امکانات این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان ضبط تماس های ورودی و خروجی با کیفیت بسیار بالا
  • مدیریت فایل های ضبط شده و امکان اشتراک گذاری آن ها
  • امکان افزودن شماره ها به لیست سفید و سیاه
  • امکان ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی

نکته 1: به صورت کلی پیشنهاد می گردد قبل از اینکه به دانلود یک برنامه ضبط مکالمه شیائومی اقدام کنید، حتما نظرات و امتیاز آن را ببینید. بعلاوه با یک جست وجوی ساده در اینترنت هم می توانید به برترین برنامه ضبط مکالمه برای شیائومی دسترسی داشته باشید.

نکته 2: همانطور که گفته شده، سخت گیری های زیادی به خاطر تجاوز به حریم خصوصی کاربران با ضبط مکالمات وجود دارد که همین مورد سبب شده بسیاری از توسعه دهندگان، نتوانند اپ های خود را به قابلیت ضبط صدای دوطرفه مجهز نمایند. از همین رو شاید این اپلیکیشن ها بسته به نسخه اندروید گوشی شما، امکان ضبط مکالمه دوطرفه را نداشته باشند و فقط صدای خود شما ضبط گردد.

وجود مشکل در فرآیند ضبط تماس شیائومی

اگر به هر دلیلی در فرایند ضبط مکالمه برای شیائومی نوت 8، ضبط مکالمه برای شیائومی ردمی 9 و گوشی های دیگر این شرکت چینی که اندکی قدیمی تر هستند با مشکل روبرو شده اید، کافی است یک بار گوشی را ریستارت نموده یا حافظه کش اپلیکیشن تماس را پاک کنید. جز این مورد، راه دیگری به خصوص آپدیت پیشنهاد نمی گردد چون گوشی اگر به رابط یا سیستم عامل دیگری آپدیت گردد، این قابلیت به احتمال زیاد از آن حذف خواهد شد. با این حال این بستگی به شما و احتیاجتان دارد.

سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم برترین ضبط مکالمه برای شیائومی را به شما آموزش دهیم؛ توجه داشته باشید هم می توانید برنامه ضبط مکالمه شیائومی را دانلود کنید که برای گوشی های تازه با اندروید 9 به بالا پیشنهاد می گردد و هم با یاری قابلیت بومی به انجام این کار اقدام کنید که در گوشی های قدیمی تر شیائومی در دسترس واقع شده است. بعلاوه باید به این نکته هم دقت داشته باشید که با دریافت آپدیت های امنیتی و نرم افزاری تازه، ممکن است عملکرد قابلیت ضبط مکالمه شیائومی یا برنامه ضبط مکالمه شیائومی با مشکل روبرو گردد. پس این مورد را حتما مد نظر داشته باشید.

آیا شما هم به قابلیت ضبط مکالمه شیائومی در گوشی خود دسترسی دارید یا باید از برنامه ضبط مکالمه برای شیائومی بهره ببرید؟ لطفاً نظرات خود را برای آگاهی بیشتر مخاطبین این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: 91Mobiles

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2276

به "چگونه در گوشی های شیائومی مکالمه خود را ضبط کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در گوشی های شیائومی مکالمه خود را ضبط کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید