آدم حسابی ها؛ آرش فردوسی، مقیم آمریکا

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران : آرش فردوسی متولد 7 اکتبر 1985 در شهر اورلند پارک استان کانزاس است. وی پس از گذراندن دوران مقدماتی تحصیل در سال 2004 از دبیرستان بلو ولی نورث وست فارغ التحصیل شد. بعد از آن وارد دانشگاه ام ای تی شد، دانشگاهی که رویای همیشگی او بود.

آدم حسابی ها؛ آرش فردوسی، مقیم آمریکا

آرش فردوسی در زمان تحصیل به یاری پدرش با زبان برنامه نویسی کیوبیسیک آشنا شد. پس از آن در دوره های آموزشی ++C شرکت کرد و به این زبان برنامه نویسی علاقه مند شد.

رویای تحصیل در ام آی تی نیز تنها برای پیشرفت در علم برنامه نویسی در فکر او پدیدار شد.آرش فردوسی در حین تحصیلات خود در دانشگاه همواره این موضوع را مد نظر داشته که برای تاسیس یک شرکت قاعدتا باید تحصیلات مدیریتی داشت، اما با مجموع دوستانش که در ارتباط بود چه در خوابگاه و چه در دانشگاه به این نتیجه رسید که باید فکر خود را به سمتی متقاعد کند که به همراه تفکرات و ایده های تازه و به روز بتواند شرکتی پیروز و هدفمند را تاسیس کند، به خاطر همین در همان سال های ابتدای تحصیل به همراه چندی از دوستانش یک سرویس دهی کامل را به منظور قرض دادن کتاب ایجاد کرد.

آرش فردوسی به سیستم های مقیاس پذیر علاقه زیادی داشت و در پی آن به سرویس گسترده و پیشرفته فیس بوک علاقه مند شد و در دوران دانشجویی خود برای کارآموزی در این شرکت کار کرد.

یکی از دوستان صمیمی و مستعد آرش فردوسی در دوران تحصیل دانشگاه درو هیوستون بود که جالب است بدانید در واقع ایده اصلی دراپ باکس را او بنیان گذاشت. داستان از فراموشکاری های هیوستون در همراه بردن درایو USB اش آغاز می گردد.

او که در سال 2007، دانشجوی دانشگاه ام آی تی بود، گاه با این مشکل روبرو می شد، بنابراین سعی کرد از سایت هایی برای آپلود فایل های ضروری استفاده کند، اما خیلی زود دریافت که همه آن ها مشکلاتی دارند، مثلا در آن ها نمی شد فایل های بزرگ را به راحتی و به سرعت آپلود کرد، یا پر از باگ بودند، به همین دلیل در صدد برآمد که سرویسی برای استفاده شخصی خودش درست کند، اما خیلی زود به این فکر افتاد که این سرویس را برای استفاده عمومی آماده کند و با همکاری هم دانشگاهی اش- آرش فردوسی - دراپ باکس را راه انداخت.

آرش فردوسی در سال 2007 به همراه درو هیوستون، شرکت دراپ باکس را در ماساچوست بنیانگذاری کرد. در همان سال شرکت خود را به شهر سانفرانسیسکو استان کالیفرنیا منتقل کردند و به وسیله چند موسسه خصوصی مالی و تعدادی افراد سرمایه گذار سرمایه لازم را برای توسعه شرکتش فراهم کرد.

او در سال آخر تحصیل دانشگاه را رها کرد و تمام تمرکز خود را روی توسعه این نرم افزار گذاشت. البته آرش فردوسی سیستم قوی دانشگاه ام آی تی را نیز در این تصمیم مؤثر می داند. او در این باره می گوید:اگر شما در دوره های تحصیلی دانشگاه ام آی تی پیروز باشید، می توانید زمانی را به کار روی پروژه های شخصی اختصاص دهید. اگر پروژه شما شکست بخورد، باز هم می توانید برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگردید.

دراپ باکس با کوشش های مستمر این دو منجر به خیزش بیشتر توجهات سرمایه گذاران و شرکت های پیشرفته سرمایه گذاری شد. در مرحله ای که قرار بود نسخه بتا از دراپ باکس اولیه رو نمایی گردد چیزی بالغ بر بیش از 5000 کاربر در انتظار رونمایی بودند که در پی این اتفاق تصمیم گرفته می گردد ویدیویی از دراپ باکس، معرفی آن و بعلاوه روش استفاده از ان را فراهم نمایند.

دراپ باکس در واقع یک سرویس اشتراک گذاری فایل است که می توانید فایل ها و اسناد خود را با دیگر کاربران همین سرویس به اشتراک بگذارید و در صورتی که از چند سیستم مجزا مثل لپ تاپ، کامپیو تر رومیزی و یا موبایل استفاده می کنید، می توانید از تمامی آن ها به فایل های خود دسترسی داشته باشید و مهم ترین و اصلی ترین مزیت دراپ باکس این است که با ویرایش یک فایل و یا حذف آن بلافاصله فایل شما در دستگاه های دیگر شما بروزرسانی می گردد.

آرش فردوسی و هیوستون، تقاضای استیو جابز در سال 2009 را برای فروش امتیازشان رد کردند و شرکت را به نقطه ای رساندند که امروزه از برترین و شاید مهمترین سرویس های ذخیره سازی ابری به شمار می رود. خدماتی که آرش فردوسی در این پروژه دراپ باکس انجام داده، مصاحبه و ارزیابی از افراد متخصص و مستعدی بود که خواهان کار در این شرکت بودند و بعلاوه آنالیز و تحلیل آخرین نسخه مد نظر از محصول شرکت را هم با دقت و تیزبینی لازم انجام می داد.

آرش فردوسی تا سال 2012 به عنوان مدیر ارشد فناوری در دراپ باکس مشغول به کار بود. از آن سال به بعد آدیتیا آگاروال به این سمت منصوب شد و آرش فردوسی به عنوان عضو هیئت مدیره به فعالیت خود در این سرویس ادامه داد.

آرش فردوسی در سال 2011 در لیست 30 کارآفرین برتر زیر 30 سال نشریه Inc؛ و نیز لیست 40 کارآفرین برتر زیر 40 سال نشریه فورچون نهاده شد. او سال 2014 به همراه هیوستون برنده عنوان بنیان گذار سال از سوی نشریه تک کرانچ شد و در سال 2016 در رتبه 30ام جدول 40 کارآفرین برتر مجله فوربس ایستاد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2343

به "آدم حسابی ها؛ آرش فردوسی، مقیم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم حسابی ها؛ آرش فردوسی، مقیم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید