ژلاتین صددرصد حلال در کشور فراوری شد

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ژلاتین نوعی پروتئین طبیعی و خالص است که از هیدرولیز کلاژن موجود در استخوان و پوست حیوانات به دست می آید که دارای 90- 85 درصد پروتئین ،2-1 درصد نمک های معدنی و 15-8 درصد آب و فاقد هرگونه قند و چربی است.

ژلاتین صددرصد حلال در کشور فراوری شد

بخش عمده و اصلی ژلاتین فراوریی در جهان از پوست خوک و بخش کوچکی از آن نیز از پوست و استخوان گاو (با ذبح غیر شرعی) به دست می آید.

یک شرکت دانش بنیان چندین سال است که در زمینه فراوری ژلاتین برای مصارف کارخانجات داروسازی و غذایی و همچنین با ارائه ژلاتین در بسته بندی های خانگی محصولی 100 درصد حلال واقعی و ایرانی با منشا گاوی و ذبح شرعی و بدون شک و شبهه را فراوری و عرضه می نماید.

فرهاد فرهنگ مهر مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ژلاتین به عنوان یک ماده پروتئینی، دارای 18 نوع اسید آمینه بوده که مقدار اسیدهای آمینه گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین در آن بسیار قابل توجه است که وجود هر یک از این اسیدهای آمینه دارای اهمیت بسزایی در بدن بوده و در بسیاری از فعالیت های زیستی در انسان مشارکت دارند.

این فعال فناور به کاربرد ژلاتین در صنایع مختلف اشاره و بیان نمود: ژلاتین در دو صنعت غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارد، در صنایع غذایی ژلاتین در صنایع شیرینی پزی، شکلات سازی و لبنیات به کار می رود. در بخش دارویی نیز در تهیه روکش های قرص، کپسول و … از این محصول استفاده می نمایند.

وی درباره کیفیت محصولات فراوریی این شرکت گفت: محصولات فراوری شده با بالاترین کیفیت تهیه می شوند و به دلیل این که بعضی از محصولات در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد ضروری است با استانداردهای بالای اروپایی فراوری شوند.

احتیاج سالانه 3500 تن ژلاتین در کشور

مدیرعامل تنها فراوری نماینده ژلاتین حلال در کشور گفت: در حال حاضر احتیاج سالانه کشور به این محصول 3500 تن است که 3 هزار تن آن به وسیله واردات تامین می گردد که از قیمت پایین تری نیز برخوردار است.

فرهنگ مهر ادامه داد: عمده ژلاتین خارجی از کشورهای چین، کره، تایلند، کلمبیا و ترکیه وارد کشور می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 770

به "ژلاتین صددرصد حلال در کشور فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژلاتین صددرصد حلال در کشور فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید