چین نماینده ویژه در امور افغانستان مشخص کرد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: وزارت خارجه چین روز گذشته گفت پکن به شدت نگران عقب نشینی نیروهای ناتو از افغانستان است و به همین منظور نماینده ویژ ه ای را در امور افغانستان انتخاب نموده است.

چین نماینده ویژه در امور افغانستان مشخص کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای بیان کرد: سان یوژی سفیر سابق چین در هند و افغانستان به عنوان نماینده ویژه چین در امور افغانستان انتخاب شده است و ارتباط نزدیکی با افغانستان و سایر طرف های فعال در این کشور خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه چین اضافه کرد: چین و افغانستان همسایگان سنتی و دوست هستند. چین توجه ویژه ای به تحولات افغانستان دارد و متعهد به گسترش و تعمیق روابط راهبردی دو جانبه با این کشور است و به همین علت تصمیم به انتخاب و معرفی نماینده ویژه در این کشور گرفته است.

وزارت خارجه چین در ادامه تاکید نمود: انتخاب و معرفی نماینده ویژه در افغانستان ادامه صلح و ثبات و توسعه افغانستان در منطقه را تضمین خواهد نمود. چین از دیرباز توجه ویژه ای به منابع معدنی افغانستان داشته و کوشش زیادی را برای عقد قراردادهای مالی در این زمینه با کابل شروع نموده است.

یکی از مهمترین نگرانی های چین تحرکات و اقدامات اویغورها است که خواهان استقلال ایالت شین جیانگ در غرب چین هستند. خروج نیروهای ناتو از افغانستان تا انتها سال جاری موجب نگرانی های چین شده است.

مقام های پکن بر این باورند که صدها نفر از جنگجویان اویغور در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان مخفی و به تحرکات خود ضد دولت چین ادامه می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 431

به "چین نماینده ویژه در امور افغانستان مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نماینده ویژه در امور افغانستان مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید