پیشرفت 38 درصدی راه آهن چابهار-زاهدان، توسعه بندر چابهار با خط آهن

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)،محمدرضا رحمانی مدیر پروژه راه آهن چابهار - زاهدان گفت: عملیات اجرایی طرح راه آهن چابهار- زاهدان از اوایل سال 1393 توسط گروه تخصصی کربلا از زیرمجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) شروع شد و تاکنون 38 درصد پیشرفت کلی داشته است.

پیشرفت 38 درصدی راه آهن چابهار-زاهدان، توسعه بندر چابهار با خط آهن

وی اضافه کرد: هدف اصلی از ساخت این پروژه اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، یاری به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی جنوب شرق کشور است.

لازم به ذکر است در حوزه راه آهن، از مجموع 3985 کیلومتر احداث شده توسط قرارگاه حدود 2800 کیلومتر در دست اجرا و حدود 1185 کیلومتر سرانجام یافته است که از مهم ترین پروژه های قرارگاه در این حوزه می توان به راه آهن چابهار ـ زاهدان به طول 610 کیلومتر، راه آهن کرمانشاه ـ خسروی به طول 330 کیلومتر، راه آهن گرگان ـ اینچه برون به طول 110 کیلومتر و راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به طول 410 کیلومتر اشاره نمود.

پروژه قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان با سرعت عملیاتی 300 کیلومتر در ساعت و در قالب 22 ست قطار 8 واگنه طراحی شده و قادر به جابه جایی 16 میلیون مسافر در سال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 121

به "پیشرفت 38 درصدی راه آهن چابهار-زاهدان، توسعه بندر چابهار با خط آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 38 درصدی راه آهن چابهار-زاهدان، توسعه بندر چابهار با خط آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید