پوتین: آماده همکاری برای ساخت یخ شکن های هسته ای هستیم

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس جمهور روسیه از جدیدترین نسل یخ شکن های هسته ای این کشور رونمایی کرد.

پوتین: آماده همکاری برای ساخت یخ شکن های هسته ای هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آمادگی کشورش برای همکاری در ساخت کشتی های یخ شکن هسته ای اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از یخ شکن نو موسوم به یاقوت گفت: ما برای همکاری با شرکایمان، برای همکاری با هر طرفی که می خواهد با روسیه کار کند، آماده ایم و مطمئنم با همه مشکلاتی که امروز وجود دارد در برنامه هایمان پیروز خواهیم بود. به همین دلیل توانمندی ناوگان یخ شکن های اتمی ما بیشتر خواهد شد.

پوتین تاکید نمود: احتیاج است به عنصر زمان در ساخت یخ شکن های اتمی توجه گردد، چون این مسئله برای گگرددن مسیری لجستیک به سمت جنوب شرق آسیا ضرورت دارد. بر اساس برنامه ریزی یخ شکن یاقوت دسامبر سال جاری ماموریتش را شروع می نماید ضمن اینکه یخ شکن اورال باید در انتها سال 2024 تکمیل گردد، بعلاوه بخ شکن دیگری از همین نوع با نام چاکوتکا در سال 2026 آماده خواهد شد و قرار است کار ساخت یخ شکن فوق قدرت نیز در سال 2027 به انتها برسد که این مدل نمونه ای در دنیا ندارد.

پوتین، یخ شکن های اتمی را دارای اهمیت راهبردی خواند و اضافه نمود: این نوع کشتی ها برای مطالعات در قطب شمال و توسعه قطب با هدف تضمین امنیت و تداوم دریانوردی احتیاج است، چون توسعه مسیر آبراهی موجب می گردد روسیه، مسیر لجستیک فعالی داشته باشد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2179

به "پوتین: آماده همکاری برای ساخت یخ شکن های هسته ای هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: آماده همکاری برای ساخت یخ شکن های هسته ای هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید