پنتاگون: تا 2023 نابودی سلاح های شیمیایی را تکمیل می کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، وزارت دفاع آمریکا مدعی شده میخواهد تا سال 2023 نابودی سلاح های شیمیایی را تکمیل کند.

پنتاگون: تا 2023 نابودی سلاح های شیمیایی را تکمیل می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته ایالات متحده انتظار دارد نابودی زرادخانه سلاح های شیمیایی را در سال 2023 تکمیل کند.

برندی ون، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا در وبیناری گفت: البته، از لحاظ الزامات مشخص شده در قانون بایستی ضرب الاجل 31 دسامبر 2023 را در نظر داشته باشیم. کنگره آمریکا ما را ملزم نموده زرادخانه سلاح های شیمیایی آمریکا را تا آن تاریخ نابود کنیم.

ون گفت: از لحاظ امنیت ملی مان لازم است که این ضرب الاجل ها را رعایت کنیم.

این مقام پنتاگون گفت: ایالات متحده کماکان پیشرفت های مستحکم و قابل میزان گیری به سمت نابودی کامل زرادخانه سلاح های شیمیایی برمی دارد. می خواهم تأکید کنم که ما کاملاً به نابود کردن سلاح های شیمیایی به ایمن ترین شکل و در سریعترین زمان ممکن متعهد هستیم.:

ون مدعی شد ایالات متحده 97 درصد از زرادخانه سلاح های شیمیایی خودش را نابود نموده. تنها 3 درصد برای اجرای کامل این طرح ابتکاری به جای مانده است.

کنوانسیون سلاح های شیمیایی در سال 1997 اجرایی شد. این معاهده کشورها را ملزم می نماید حداکثر تا 10 سال بعد از اجرایی شدن آن سلاح های شیمیایی خودشان را نابود نمایند.

روسیه با 40 هزار تن و آمریکا با 31.5 هزار تن در صدر کشورهای دارنده سلاح های شیمیایی قرار دارند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نوشته روسیه 27 سپتامبر 2017 آخرین مرحله نابودی سلاح های شیمیایی خودش را اجرا کرد. بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی تأیید نموده اند که مسکو به طور کامل تعهداتش را اجرا نموده است.

در سوی دیگر، پنتاگون، ضرب الاجل های تکمیل نابودی سلاح های شیمیایی اش را چندین بار به عقب انداخته است. آمریکا ابتدا ضرب الاجل تکمیل تعهداتش را از 2007 به 2012، سپس به 2017، سپس به 2021 و در نهایت به 2023 موکول کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1818

به "پنتاگون: تا 2023 نابودی سلاح های شیمیایی را تکمیل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: تا 2023 نابودی سلاح های شیمیایی را تکمیل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید