تور روسیه: پرواز جت های جاسوسی آمریکا برای پایش رزمایش عظیم روسیه و بلاروس

به گزارش شاتر عکاسی، منابع خبری از پنج پرواز جاسوسی هواپیماهای غربی بر فراز دریای بالتیک و در بحبوحه برگزاری رزمایش زاپاد بین روسیه و بلاروس خبر دادند.

تور روسیه: پرواز جت های جاسوسی آمریکا برای پایش رزمایش عظیم روسیه و بلاروس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری چهارشنبه گزارش دادند که دست کم حداقل پنج پرواز جاسوسی به وسیله هواپیماهای تجسسی غربی در روز سه شنبه بر فراز دریای بالتیک و در بحبوحه آماده شدن نیروهای روسیه و بلاروس برای برگزاری رزمایش زاپاد در سال 2021 صورت گرفت.

به نوشته وبگاه ارو تایمز بر اساس داده های ترافیک هوایی مورخ 7 سپتامبر 2021، نیروی هوایی ایالات متحده یک هواپیمای آرسی-135 ویژه جنگال (جنگ الکترونیکی) خود مستقر در سافولک در شمال انگلیس را به اطراف کالینینگراد اعزام کرد. این هواپیما با گذر از حریم هوایی لهستان و لیتوانی به طور کامل در اطراف کالینینگراد پرواز کرد.

نیروی دریایی آلمان هم یک هواپیمای گشت دریایی اوریون را برای بر فراز دریای بالتیک و اطراف کالینینگراد به پرواز درآورد.

دو فروند هواپیمای نیروی هوایی سوئد از نوع هشدار سریع ساب اس-100 و یک فروند هواپیمای شناسایی سیگنال گالف استریم اس-102 هم پروازهایی را اطراف کالینینگراد انجام دادند. یک فروند هواپیمای جنگال نیروی هوایی فرانسه هم از نوع سی-106 گابرئیل در طراف کالینینگراد پرواز کرد.

هر چهار سال، روسیه و بلاروس به طور مشترک رزمایش نظامی به نام زاپاد برگزار می نمایند. این رزمایش معمولاً در چندین مکان در بلاروس و روسیه از جمله منطقه کالینینگراد انجام می گردد. از دهم سپتامبر 2021، بیش از 200 هزار نظامی، 80 هواپیما و بالگرد، حدود 300 تانک و بیش از 10 کشتی جنگی در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

در روزهای گذشته ترکیه هم از رهگیری جنگنده های روسیه بر فراز دریای بالتیک اطلاع داد. وزارت دفاع ترکیه یکشنبه خاطرنشان کرد که جنگنده های این کشور مستقر در پایگاه هوایی مالبورک در لهستان پیروز به رهگیری دو فروند جنگنده سوخو-24 روسیه بر فراز دریای بالتیک شدند.

وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که دو فروند جنگنده اف-16 این کشور در قالب ماموریت گشت هوایی ناتو، جنگنده های سوخو-24 روسیه را بر فراز دریای بالتیک در ارتفاع پایین پرواز می کردند رهگیری کردند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه که در حساب فیسبوک این وزارت خانه منتشر شده، آمده است: به اسم بخشی از ماموریت گشت هوایی، هواپیمای مستقر در مقر فرماندهی ناتو در مالبورک در لهستان به دستور ناتو پرواز کردند. هواپیمای ترکیه ماموریت رهگیری را در حریم هوایی دریای بالتیک با راهنمایی پرسنل راداری در زمان معین و و رعایت دستورالعمل های ایمنی پروازی انجام دادند.

این وزارتخانه فیلمی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که نشان می داد یک جنگنده اف-16 بر روی دو جنگنده سوخو-24 روسیه سایه افکنده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1796

به "تور روسیه: پرواز جت های جاسوسی آمریکا برای پایش رزمایش عظیم روسیه و بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: پرواز جت های جاسوسی آمریکا برای پایش رزمایش عظیم روسیه و بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید