واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی

به گزارش شاتر عکاسی، تهران (پانا) - مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی واگذاری املاک مازاد به موسسان مدارس و مراکز غیردولتی پرداخت.

واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، منصور اردستانی مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع واگذاری مدارس دولتی به موسسان غیردولتی و شائبه توسعه مدارس غیردولتی بیان نمود: در این مورد سیاست انقباضی داریم و به موجب ماده 12 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، املاک مازاد را با سازوکار مزایده عمومی به اجاره و فروش موسسان غیردولتی می رسانیم.

وی ادامه داد: البته این فرایند زمانی رخ می دهد که ملک مدرسه دولتی مازاد باشد و ظرفیت کافی برای مردم و جامعه وجود داشته باشد.

ممنوعیت اجرای طرح خرید خدمات براساس قانون برنامه ششم توسعه

مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش در شهرستان و استان ها حق ندارند ساختمان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، در مزایده قرار داده یا در اختیار موسسان مدارس و مراکز غیردولتی بگذارند، گفت: سال جاری در موضوع نحوه اجرای ماده 12 و خرید خدمات که پیش تر به عنوان بسته حمایتی از آن یاد می کردند به استناد برنامه ششم قانون توسعه هر گونه واگذاری مدارس دولتی را ممنوع کردیم.

اردستانی بیان نمود: این واگذاری صرفا محدود به مواردی می گردد که ضمن مازاد بودن، وزارتخانه هم صلاحیت آن را تایید نموده باشد تا در مزایده عمومی واگذار گردد و اگر مواردی غیر از این باشد حتما آن را پیگیری می کنیم.

وی اظهار کرد: نگاه به ملک در آموزش و پرورش صرفا از نگاه به عنوان بخش زیرساختی باید تغییر یافته و به بستری برای اجرای ماموریت های سازمان یافته در چارچوب سند تحول بنیادین تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1251

به "واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید