واکنش چین به تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا نوشت: به دنبال تصمیم جدید آمریکا برای عدم تمدید معافیت تحریم های ایران، وزارت خارجه چین مجدداً مخالفت خود با تحریم های یک جانبه واشنگتن علیه تهران را اعلام نمود.

واکنش چین به تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز، چنگ شوان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه دیلی نیوز گفت، همکاری دوجانبه چین با ایران مطابق با قانون است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اما در ادامه از پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص تبعیت دولت پکن از به صفر رساندن واردات نفت از ایران امتناع کرد.

در این میان دونگ شیوچنگ مدیر تحقیقات سیاست انرژی دانشگاه پکن می گوید، شرکت های چینی ممکن است برای نشان دادن سطح سازگاری خود با آمریکا واردت نفت خام از ایران را کاهش دهند، اما هرگز خرید نفتی از ایران را به صفر نخواهند رساند زیرا این اقدام در سیاست بلند مدت چین بسیار زیان بار خواهد بود.

به گفته رویترز، چین وارد نماینده اصلی نفت ایران و یکی از هشت کشوری است که از سوی آمریکا برای ادامه خرید نفت ایران معافیت شش ماه دریافت کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته خروج آمریکا از برجام را خاطرنشان کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا نماینده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می نمایند.

ترامپ با حربه تروریسم مالی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه دنیای به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن دنیا با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 166

به "واکنش چین به تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید