همه گیری جهانی بیماری کرونا باعث شد در سه ماهه دوم سال 2020، فروش گوشی های هوشمند 20 درصد کمتر گردد

به گزارش شاتر عکاسی، در دنیای شرکت های عظیم گوشی ساز شرایط هیچ وقت ساده نبوده است. این چند ساله رقابت شدید و ارتقاهای نه چندان جذاب، باعث شده بود که منحنی فروش گوشی های هوشمند، صاف و مسطح گردد و دیگر خبری از فروش افزایشی نباشد.

همه گیری جهانی بیماری کرونا باعث شد در سه ماهه دوم سال 2020، فروش گوشی های هوشمند 20 درصد کمتر گردد

در سال 2020، شرکت های گوشی ساز آرزوهای زیادی در سر داشتند، آنها امیدوار بودند که با فناوری 5G و نیز طراحی های جدید، کاربران زیادی را متقاعد نمایند که گوشی های خود را عوض نمایند.

اما در مقام عمل این طور نشد. در سه ماه مالی نخست سال میلادی 2020، میزان فروش به شدت پایین آمد و در سه ماه دوم نیز، آمار کلی ارائه شده توسط گارتنر، حاکی از کاهش فروش 20.4 درصدی است.

عامل اصلی این ناکامی، مسلما بیماری کرونا یا COVID-19 است.

تعطیلی های مکرر و مالی بحران زده، باعث شده که مردم رغبتی به خرید گوشی های جدید نداشته باشند. آنهایی که به دورکاری رو آورده اند، ترجیح داده اند که به جای صرف پول خود برای خرید گجت های موبایل، پول خود را صرف تجهیز امکانات دورکاری نمایند و با این حساب دیگر پولی برای خرید گوشی باقی نگذاشتند.

بدترین بحران را سامسونگ داشت، در مقایسه به سه ماه دوم سال پی، این شرکت کاهش فروش 27.1 درصدی داشت. این شرکت به شدت روی گوشی های نوت 20 خود حساب باز نموده بود، اما کاهش فروش سامسونگ آنقدر بود که نه تنها کامیاب نشد، بلکه حالا شرکت هواوی از نظر میزان فروش کلی از سامسونگ پیشی گرفته است.

البته هواوی هم کاهش فروش داشته، اما تنها به میزان 6.8 درصد. در حال حاضر سامسونگ 18.4 درصد و هواوی 18.6 درصد کل فروش گوشی های هوشمند جهان را در دست دارند.

در این میان اپل، شاید از تاثیر بحران تا حدی گریخته باشد، چرا که این شرکت تنها 0.4 درصد کاهش فروش نسبت به سه ماه دوم سال پیش را تجربه نموده. زیان اپل تنها در عدم رشد، خلاصه شد.

از نظر بازارهای جهانی، بازار موبایل چین 7 درصد افت کرد. این در مقابل افت بازار هند که 46 درصد بود، خیلی کوچک و خرد به نظر می رسد.

کاش عدد و رقمی در خصوص ایران هم داشتیم. به جز یک سری حدس نادقیق، به نظر نمی رسد هیچگاه به عدد و رقمی در خصوص رکود بازار گوشی های موبایل در ایران برسیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1196

به "همه گیری جهانی بیماری کرونا باعث شد در سه ماهه دوم سال 2020، فروش گوشی های هوشمند 20 درصد کمتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری جهانی بیماری کرونا باعث شد در سه ماهه دوم سال 2020، فروش گوشی های هوشمند 20 درصد کمتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید