نگاهی به درایت مراکش برای ورود به بازارهای گردشگری

به گزارش شاتر عکاسی، آشنایی بیشتر روزنامه نگاران منجر به نگاشتن گزارش ها و سفرنامه های مختلفی از سفر آنها به مراکش خواهد شد که به دنبال آن شهروندان بیشتری از روسیه هم به فکر سفر به این کشور خواهند افتاد.

نگاهی به درایت مراکش برای ورود به بازارهای گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور پاییز کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،کشورهای بسیاری هستند که گردشگری را به عنوان یکی از بخش های مالی هدف خود معین نموده اند. در این راه، جذب گردشگران بیشتر از کشورهایی مانند چین، روسیه، برزیل و هند، معقول ترین استراتژی رسیدن به اهداف معین شده است؛ چرا که شرایط مالی این کشورها به سرعت در حال بهبود بوده و تعداد گردشگران خروجی آنها فرایند صعودی را طی می نمایند.

در بین این کشورها، روسیه به دلیل اختلاف های سال های اخیر خود با ترکیه به دنبال یافتن مقاصد گردشگری جدید است و کشورهایی مانند مراکش را وسوسه نموده تا با تصمیمات عاقلانه، تعداد زیادی از گردشگران روس را به دام بیندازند.

قطب گردشگری این سال های قاره آفریقا، همین چند روز پیش گفت که 41 روزنامه نگار و خبرنگار روس را به بازدید از کشور خود دعوت می نماید. مراکش یک سفر رایگان برای این روزنامه نگاران فراهم می نماید تا بتوانند علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف آن، با فرهنگ مردم و امکانات توریستی آن هم آشنا شوند.

نتیجه مهم چنین اقدامی آن است که آشنایی بیشتر روزنامه نگاران منجر به نگاشتن گزارش ها و سفرنامه های مختلفی از سفر آنها به مراکش خواهد شد که به دنبال آن شهفرایندان بیشتری از روسیه هم به فکر سفر به این کشور خواهند افتاد. اما مزایای این طرح هوشمندانه به همین جا هم ختم نخواهد شد. در حالی که بیش از 30 سال از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می گذرد، هنوز هم کشورهایی که در گذشته بخشی از این کشور بودند، مراودات تجاری و مالی فراوانی با یکدیگر دارند. این مراودات و ارتباطات پررنگ که به دلیل شباهت های زبانی و فرهنگی است، می تواند یک نقطه نویدبخش دیگر برای مراکش باشد تا شاید گردشگران بیشتری از کشورهای همسایه روسیه هم جذب نمایند.

شاید این امکان وجود داشته باشد که ایران هم سفر مشابهی برای روزنامه نگاران روس زبان تدارک ببیند. در این صورت، به دلیل شرایط مناسب (به ویژه فضای مثبت حاکم بر روابط ایران و روسیه) و همچنین فاصله اندک 2 کشور، ایران می تواند سهم قابل قبولی از روس هایی به دست آورد که به دنبال برنامه ریزی سفر خود هستند. به این شرایط، فصل سفرهای زمستانه روسیه، تمایل به سپری کردن زمان در نواحی گرم (مانند سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان) و جاذبه های گردشگری بسیار قدرتمندتر ایران در مقابل کشوری مانند مراکش را هم اضافه کنید.

منبع:عصر ایران

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 704

به "نگاهی به درایت مراکش برای ورود به بازارهای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به درایت مراکش برای ورود به بازارهای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید