مورد مشکوکی در دانشجویان بازگشتی وجود ندارد ، شنبه آینده آزمایش PCR انجام می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، معاون وزیر بهداشت می گوید فعلا هیچ مورد مشکوکی به ویروس کورونا در دانشجویان یازگشتی از چین وجود ندارد، اما این افراد باید 14 روز در قرنطینه بمانند.

مورد مشکوکی در دانشجویان بازگشتی وجود ندارد ، شنبه آینده آزمایش PCR انجام می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دبیرستان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا علیرضا رئیسی عصر روز چهارشنبه 16 بهمن در نشست خبری در محل وزارت بهداشت گفت: دوره پنهانی بیماری کرونا حداکثر چهار روز است و اگر یکی از این دانشجویان بیمار باشد تا شنبه تعیین می گردد. این افراد همگی دانشجو هستند و 16 نفر آنها با خانواده هستند. یک کودک نیز همراه آنان است. فقط یکی از دختران دانشجو به خاطر ترس دچار لرز شده بود، اما تعیین شد که مشکل و بیماری ندارد.

وی گفت: در محل اسکان این دانشجویان تیم اورژانس، بهداشت محیط و یک پزشک آقا و یک پزشک خانم مستقر است و هر روز شرایط آنها کنترل میگردد. البته خود این دانشجویان نیز مطلع هستند و طبق عادت مدام دست های خود را می شویند و اغلب در چین با دوستان خود نیز مراوده نداشته اند و غذایشان را هم خودشان تهیه می کردند.

معاون وزیر بهداشت گفت: همه پروازهای رفت و برگشت مستقیم به چین لغو شده، البته وزارت بهداشت از دولت خواسته است پروازهای اختصاصی برای بازگرداندن سایر ایرانیان مقیم چین نیز برقرار گردد و حتی امکان بازگشت چینی ها به کشورشان فراهم گردد.

رئیسی ادامه داد: در خصوص پروازهای غیر مستقیم از چین نیز با استقرار دوربینهای حرارتی، کنترل های سختگیرانه در همه فرودگاه های کشور انجام میگردد و البته همه مسافران خارجی در فرودگاهها کنترل می شوند و مرزهای زمینی و دریایی نیز تحت مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از ورود کرونا است.

معاون وزیر بهداشت گفت: تا به امروز هیچ مورد ویروس کرونا در کشور وجود نداشته و دلیلی هم برای پنهانکاری وجود ندارد و همان طور که در خصوص آنفلوانزا هر هفته آمار اعلام میکردیم در خصوص این بیماری که مرگآوری کمتری دارد، نیز هر واقعه ای را به مردم گزارش می کنیم.

رئیسی ادامه داد: همراه با 57 دانشجوی ایرانی و در این پرواز 65 عراقی و 24 سوری نیز بودند که هیچکدام وارد ایران نشدند و از فرودگاه به کشور خودشان رفتند.

وی گفت: از سازمان هواپیمایی کشور برای یاری به نصب دوربینهای حرارتی در فرودگاه امام خمینی (ره) و کنترل مسافران خارجی قدردانی می کنیم و به زودی دوربین های حرارتی در سایر فرودگاههای بینالمللی کشور نیز نصب می گردد.

  • آماده باش 8 بیمارستان در تهران

معاون وزیر بهداشت درباره تمهیدات لازم برای درمان بیماران احتمالی کرونا گفت: فعلا در فاز پیشگیری هستیم و در مرحله بیماری کرونا یا بحران نیستیم، اما اگر احتیاج باشد امکانات بیمارستانی لازم برای بستری بیماران احتمال فراهم و آماده شده است. در تهران علاوه بر بیمارستان شهدای یافت آباد، هشت بیمارستان دیگر نیز که در بین آنها بیمارستانهای خصوصی و بیمارستانهای نیروهای مسلح نیز هست، تختهایی را برای بستری این نوع بیماران آماده نموده اند.

وی اضافه کرد: در هر استان نیز یک بیمارستان آماده شده است و به تناسب جمعیت هر استان، تعدادی تخت برای ایزوله بیماران کرونا فراهم شده است. البته بیماران تنفسی حاد همیشه وجود دارند. بعضی از این بیماران به آیسییو احتیاج دارند که به صورت طبیعی این خدمات به بیماران در کشور ارائه می گردد.

رئیسی گفت: شرایط بیماری کرونا در ایران مثل چین نمیگردد، اما امکانات لازم برای تشخیص و مراقبت از این بیماران تدارک دیده شده است. کیت تشخیصی ویروس کرونا که کیت PCR (واکنش زنجیره ای پلی مراز) است و خانواده ویروس کرونا را تشخیص می دهد نیز به اندازه کافی در کشور وجود دارد. کیت اختصاصی ویروس جدید کرونا را فقط آلمان، هلند و چین تهیه نموده اند که تعداد معدودی از این کیت نیز خریداری شد و تعداد دیگری هم خریداری می گردد.

وی اضافه کرد: البته این کیت اختصاصی برای مرحله سوم تست است و قبل از آن از افراد مشکوک دو بار تست گرفته می گردد. یکی از این تستها ویروس سارس را که 70 درصد شبیه کروناست تشخیص می دهد اگر جواب این تستها منفی بود احتیاجی به تست اختصاصی کرونا نیست.

  • صادرات ماسک ممنوع شد

معاون وزیر بهداشت درباره ماسک نیز گفت: ماسک برای افراد سالم و عادی احتیاج نیست و فقط افراد مبتلا به بیماری تنفسی و کادر بهداشتی، درمانی به استفاده از ماسک احتیاج دارند. مهمترین کار برای پیشگیری از این ابتلا به بیماری تنفسی این است که افراد مبتلا در فاصله دو متری دیگران عطسه نکنند و افراد سالم نیز به طور مداوم دست هایشان را با آب و صابون شست و شو دهند. با این حال صادرات ماسک از کشور ممنوع شده تا در صورت لزوم کمبودی در کشور به وجود نیاید.

رئیسی ادامه داد: دستورالعمل مراقبت از کرونا نیز به سراسر کشور و همه دستگاههای مرتبط ابلاغ شده است. دستورالعمل دوم نیز با امضای معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت به همه پزشکان ابلاغ شده است. این دستورالعمل به روزرسانی میگردد و اکنون نسخه سوم آن در اختیار پزشکان است و پزشکان آموزش های لازم را برای کنترل کرونا دیده اند.

  • ایرانیان مقیم چین وارد کشور شدند | چند روز قرنطینه می شوند؟

  • فیلم | حرف های دانشجویان ایرانی مقیم چین که امروز به کشور بازگشتند

  • روایت دانشجویان ایرانی ِچین از حال و هوای ووهان | مردم از ما نترسند، کرونا نداریم

  • تصاویر | اینجا قرنطینه بیماران مشکوک به کروناویروس در تهران است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 775

به "مورد مشکوکی در دانشجویان بازگشتی وجود ندارد ، شنبه آینده آزمایش PCR انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد مشکوکی در دانشجویان بازگشتی وجود ندارد ، شنبه آینده آزمایش PCR انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید