تور برزیل ارزان: معرفی برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل

به گزارش شاتر عکاسی، دانشگاه های برزیل

کشور برزیل دارای بسیاری از دانشگاه های مطرح در آمریکای لاتین است و در میان کشورهای در حال پیشرفت نیز دانشگاه های برزیل بسیار خوب و با کیفیت می باشند. شما با تحصیل در کشور برزیل می توانید علاوه بر اینکه در یک کشور خوب تحصیل می کنید، در کنار مردم خونگرم این کشور، اوقات خوشی داشته باشید. خبرنگاران در این متن برایتان 8 دانشگاه برتر را آورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص این دانشگاه ها اطلاعات خوبی کسب کنید.

تور برزیل ارزان: معرفی برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

1- دانشگاه سائو پائولو | Universidade de São Paulo (USP)

یکی از دانشگاه های دولتی خوب برزیل، سائو پائولو می باشد که در سال 2015، رتبه اول در میان دانشگاه های آمریکای لاتین شد. 90 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند. این دانشگاه در شهر سائو پائولو، یکی از معروف ترین شهرهای برزیل واقع شده و دارای دانشکده های زیادی می باشد.

حدود 36 رشته گوناگون در دانشگاه سائو پائولو تدریس می شوند که از جمله آن ها می توان به کشاورزی و جنگلداری، معماری، هنر و طراحی، مهندسی عمران و سازه، دندانپزشکی، داروسازی، فلسفه و … اشاره نمود.

2- دانشگاه استادوال دِ کمپیناس | Universidade Estadual de Campinas (Unicamp)

در میان دانشگاه های برزیل و آمریکای لاتین این دانشگاه رتبه دوم را دارد. دانشگاه استادوال د کمپیناس نیز در سائوپائولو قرار گرفته و از آن جایی که در سال 1966 افتتاح شده است، در میان دانشگاه های نو قرار می گیرد. تقریبا 37 هزار دانشجو در اینجا تحصیل می نمایند که نصف آن ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

رشته های تحصیلی این دانشگاه در حوزه های کشاورزی و جنگلداری، دندان پزشکی، مهندسی برق و … می باشند.

3- دانشگاه فدرال دو ریو دو ژانیرو | Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

در سال 2015 دانشگاه فدرال ریو رتبه پنجم را در میان دانشگاه های آمریکای لاتین کسب کرد. همانطور که از نام این مورد از دانشگاه های برزیل پیداست، در شهر ریو قرار گرفته است. می توان گفت که دانشجویانی که در دانشگاه فدرال دو ریو دو ژانیرو تحصیل می نمایند، حدود 56 هزار نفر هستند. این دانشگاه 43 کتابخوانه، چندین موزه، 9 بیمارستان، چندین لابراتوری و تجهیزات تحصیلی بسیار خوبی دارد.

رشته های بسیار زیادی در این دانشگاه تدریس می شوند و از جمله آن ها معماری، تاریخ و باستان شناسی، داروسازی و جامعه شناسی هستند.

4- دانشگاه خولیو دِ مسکیتا فیلو | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP)

این مورد از دانشگاه های برزیل علاوه بر نامی که بالا ذکر شد به دانشگاه استان سائو پائولو (São Paulo State University) نیز معروف است و رتبه هشتم را در میان دانشگاه های آمریکای لاتین دارد. این دانشگاه که یکی از دانشگاه های دولتی برزیل می باشد حدود 50 هزار نفر دانشجو دارد و 23 دانشکده و محیط دانشگاهی مختلف را دارا می باشد. این دانشگاه بعلاوه شامل 30 کتابخانه، یک بیمارستان، 3 دامپزشکی و کلینیک های مختلفی برای دندان پزشکان، روانشناسان، فیزیوتراپی و … می باشد.

همانطور که اشاره شد بخشی از برترین رشته های این دانشگاه مربوط به دندان پزشکی و دامپزشکی هستند. بعلاوه جنگلداری و کشاورزی نیز از رشته های محبوب دانشگاه خولیو می باشند.

5- دانشگاه فدرال سائو پائولو | Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)

یکی دیگر از دانشگاه های پیشرو در برزیل واقع در سائوپائولو، دانشگاه فدرال سائوپائولو (UNIFESP) در حال حاضر رتبه 30 در آمریکای لاتین را دارد. گرچه دانشگاه فدرال سائو پائولو در ابتدا در رشته های علوم بهداشتی و پزشکی متمرکز بود، اما در حال حاضر به علت اصلاحات دولتی دانشگاه های برزیل چند رشته ای می باشد و رشته های متنوعی را تدریس می نماید. 18،000 دانشجو در 6 دانشگاه این مجموعه تحصیل می نمایند.

از میان رشته هایی که در این دانشگاه تحصیل می شوند، رشته های داروسازی و داروشناسی محبوب ترند.

6- دانشگاه فدرال میناس گراییس | Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)

دانشگاه فدرال میناس گراییس در میان 5 دانشگاه بزرگ دانشگاه های برزیل قرار گرفته و رتبه 11 را در میان دانشگاه های آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دولتی چندفرهنگی، دارای مجموعه وسیعی از رشته های مختلف در تمام مقاطع تحصیلات دانشگاهی سات و در شمال شهر بلو هوریزونته (Belo Horzonte) در پامپولا قرار گرفته است. وسعت این دانشگاه به 2 هزار هکتار می رسد و حدود 45 هزار دانشجو در آن تحصیل می نمایند.

به طور کلی دانشگاه رشته ها زیادی را پوشش می دهد که می توان از میان آن ها رشته های پزشکی، مهندسی، تجارت الکترونیک و… را نام برد.

7- دانشگاه فدرال ریو گرنده دو سول | Universidade Federal do Rio Grande Do Sul (UFRGS)

دانشگاه فدرال ریو گرنده دو سول یکی از انتشارات برتر علمی است و بیش از 30 هزار دانشجو را در خود جای داده است. رتبه دانشگاه در میان دانشگاه های آمریکای لاتین، 12 می باشد.

در حالی که بخش زیادی از این دانشگاه در مرکز شهر پرتو آلگره واقع شده است، بعضی از دانشکده های آن نظیر دانشکده تجارت کسب و کار و هنر در منطقه ها دورتری هستند.

دانشگاه فدرال ریو گرنده در رشته های داروسازی و داروشناسی و فلسفه و رشته های زیاد دیگری برای دانشجویان موجود می باشد.

8- دانشگاه برازیلیا | Universidade de Brasília

شهر برازیلیا به عنوان مرکز برزیل، دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است. از میان آن ها می توان به دانشگاه برازیلیا اشاره نمود که رتبه دهم را میان دانشگاه های برزیل دارد و در میان دانشگاه های آمریکای لاتین نیز همین رتبه را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از لحاظ بین المللی در سال های اخیر رتبه های بسیار خوبی را کسب نموده و یکی از دانشگاه های مطرح می باشد.

دانشگاه برازیلیا در سال 1962 تاسیس شد و در حال حاضر چیزی حدود 40 هزار نفر در آن تحصیل می نمایند که 10 هزار نفر آن ها در مقاطع ارشد و دکترا هستند. رشته های این دانشگاه نیز بسیار گوناگون هستند و روش های تحصیلی متفاوتی نظیر تحصیل مجازی، شبانه و … باعث شده که این دانشگاه تطابق بیشتری با دانشجویانی با سبک های مختلف داشته باشد.

بعضی از رشته های گوناگونی که دانشگاه برازیلیا دارد، عبارتند از: کشاورزی، جنگلداری، علوم سیاسی، اقتصاد، جامعه شناسی و …

منبع: www.topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1962

به "تور برزیل ارزان: معرفی برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: معرفی برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید