جهت دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: از امیرآباد، انزلی و آستارا با کشتی کالا به روسیه می رود و محموله ها گمرک آذربایجان را نمی بینند.

جهت دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اضافه نمود: در پی کندی ترخیص میوه و تره بار صادراتی که از گمرک آذربایجان به وجود آمد، کشتیرانی خزر جهت دریایی را جایگزین نموده که مقرون به صرفه تر و سریع تر به مقصد می رسد.

وی اضافه نمود: بنادر امیرآباد، انزلی و آستارا برای صادرات میوه و تره بار به مقاصد روسیه فعال شده و کشتی ها پس از بارگیری به مقصد اوکتائو قزاقستان می فرایند و در آنجا دوباره از جهت زمینی به فوت سیتی مسکو ارسال می شوند.

نورانی با بیان اینکه جهت دریایی کوتاه تر شده است، گفت: قبلا از جهت گمرک آذربایجان 5-6 روز بار ها به مقصد می رسید که با ترافیک فعلی در گمرک آذربایجان حدود 9-10 روز ه به مقصد می رسد، اما در جهت نو این مدت به 8 تا 9 روز کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به این سؤال که چرا جهت دریایی با وجود مقرون به صرفه بودن و کوتاه بودن جهت پیشتر انجام نمی شد، مسائل کمبود کانتینر های یخچالی در جهت کشتیرانی وجود دارد و اکنون نیز 400 کانتینر یخچال دار باید وجود داشته باشد. پیش از این بر این باور نبودن که توسعه صادرات تا این حد باشد، اما اکنون به این باور رسیده و باید کوشش خود را برای تجهیز زیرساخت ها و نیز خرید کانتینر های یخچال دار بیشتر کند.

به گفته این مسئول، 2 هزار کانتینر 40 فوت یخچال دار جاده ای دست دوم درخواست شده است و بعلاوه 400 کانتینر یخچالی به ناوگان دریایی اضافه گردد.

وی کمبود کانتینر های یخچال دار را مشکل اصلی عدم موفقیت در توسعه صادرات به روسیه و اوراسیا در سال های گذشته عنوان نمود.

نورانی اضافه نمود: مشکل کانتینر های یخچال دار از سال 1374 بیان می گردد و هنوز هم ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1943

به "جهت دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید