مزیت بی سابقه مهاجرت برای استان های کانادا

به گزارش شاتر عکاسی، جدیدترین خبرهایی که به دست خبرنگاران رسیده اند حاکی از این هستند که در ماه های آوریل و جولای امسال، استان های کانادا از مهاجرت نفع زیاد برده و جمعیتشان افزایش یافته است. در مجموع جمعیت کانادا طی این بازه زمانی سه ماهه بیش از 181 هزار نفر افزایش یافته و در اول جولای سال جمعیت این کشور 37,589,262 برآورد شده است.

مزیت بی سابقه مهاجرت برای استان های کانادا

برای آشنایی بیشتر درباره مهاجرت به کانادا مطالب مربوطه را مطاله کنید.

بنا به اعلام Statistics Canada این عدد حاکی از این است که طی 48 سال گذشته، سه ماهه مزبور بزرگترین دوره به لحاظ افزایش جمعیت کانادا بوده است. مهاجران، ساکنان موقت و افرادی که به خارج از کانادا مهاجرت نموده بوده اند و اکنون بازگشته اند سه عامل محرک رشد جمعیت کانادا بوده اند. در دومین فصل از سال 2019 حدود 94000 مهاجر تازه هم وارد کانادا شده اند.

جزیره پرنس ادوارد؛ رکورددار بیشترین رشد جمعیت

بین ماه های آوریل و جولای مهاجرت افراد خارجی به داحل کانادا در تمام استان های کانادا به علاوه منطقه یوکان مثبت بوده است. بنا به گفته Statistics Canada مهاجرت عامل اصلی افزایش جمعیت کانادا در فصل دوم امسال بوده است. در این میان اما جزیره پرنس ادوارد سریع ترزین رشد جمعیت را در دوره سه ماهه مزبور در کل کانادا داشته است.

جمعیت این استان طی فصل دوم سال افزایش 0.08 درصدی داشته که عمده این افزایش ناشی از مهاجرت بوده است؛ حدود 78 درصد افزایش جمعیت این استان طی فصل دوم سال ناشی از مهاجرت بوده است.

اما در استان کبک، مهاجرت خارجی ها به داخل این استان حدود 87 درصد کل افزایش جمعیت را بین ماه های آوریل تا جولای در بر می گیرد؛ این رقم در استان انتاریو 85.5 درصد بوده است. سهم استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا هم از افزایش جمعیت به وسیله مهاجران به ترتیب 78.2 و 61.1 درصد بوده است.

بعلاوه، مهاجرت خارجی ها به داخل منیتوبا و ساسکاچوان هم یاری کرد تا مقداری از کاهش جمعیت این استان ها که ناشی از مهاجرت به سایر استان ها بود، بر طرف گردد. نوا اسکوشیا و نیو برانزویک هم از افزایش جمعیت بی نصیب نمانده و طی فصل مزبور، به ترتیب 0.5 و 0.4 درصد از افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت خارجی ها سود بردند.

اما استان نیو فاندلند و لابرادور هم به استقبال مهاجران خارجی رفتند اما رشد جمعیت این استان به خاطر بالا بودن بیش از حد نرخ مرگ و میر و مهاجرت افراد بومی به سایر استان ها و منطقه ها کانادا منفی بوده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1793

به "مزیت بی سابقه مهاجرت برای استان های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت بی سابقه مهاجرت برای استان های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید