ماموریت سخت سولسشر برای عبور از بحران؛ آتالانتا، منچسترسیتی و لیورپول، مسیری به سوی بهشت یا جهنم؟

به گزارش شاتر عکاسی، خبرگزاری خبرنگاران- افت کردن روحیه بازیکنان منچستریونایتد پس از نتایج ضعیف اخیر، چالش جدیدی را به اوله گونار سولسشر عرضه می نماید.

ماموریت سخت سولسشر برای عبور از بحران؛ آتالانتا، منچسترسیتی و لیورپول، مسیری به سوی بهشت یا جهنم؟

به گزارش خبرنگاران، ظاهرا بعضی از بازیکنان منچستریونایتد نگران روحیه تیم هستند چرا که افزایش فشارها روی سرمربی نروژی، آن ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. منابع آگاه می گویند پس از کسب تنها یک برد طی چهار بازی لیگ فزونی اخیر، اعضای منچستریونایتد در یک حس دو گانه به سر می برند. در نتیجه نمایش های اخیر، حالا تیم سولسشر به رده ششم جدول رده بندی سقوط نموده است. پس از حذف شدن از رقابت های لیگ کاپ، حالا منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا یک نبرد سرنوشت ساز را پیش روی خود می بیند. آن ها که در آن رقابت ها خود را در رده سوم می بینند، حالا باید در دو بازی به مصاف آتالانتا بفرایند که ملاقات رفت آن، چهارشنبه این هفته در اولدترافورد برگزار خواهد شد.

در پی باخت 4-2 مقابل لسترسیتی عنوان شد که هم مدیران باشگاه هنوز حامی سولسشر هستند و هم بازیکنان هنوز از سرمربی 48 ساله تیم حمایت می نمایند. با این حال نکته قابل توجه این است که پس از به صدا در آمدن سوت انتها بازی روز شنبه در استادیوم کینگ پاور، سولسشر بازیکنانش را به مدت 45 دقیقه در رختکن تیم مهمان نگه داشت. در این شرایط، اهمیت بازی پیش رو مقابل آتالانتا دو چندان شده است. منچستریونایتد پس از آن بازی نیز باید در نبردهایی سخت به مصاف لیورپول، تاتنهام و منچسترسیتی برود.

اوله گونار سولسشر در حال حاضر از حمایت مدیران منچستریونایتد برخوردار است. به نقل از فابریتزیو رومانو، بر کسی پوشیده نیست که نتایج و عملنمودهای اخیر منچستریونایتد در حد و مقدار نام این باشگاه نبوده است و سران شیاطین سرخ هم به این مسئله واقف هستند؛ آن ها معتقدند سولسشر با ترکیبی که در اختیار دارد، حداقل باید در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور داشته باشد. هیئت مدیره باشگاه پس از حمایت از سولسشر در بازار جابجایی تابستانی، از او انتظار زیادی دارد.

با تمام این اوصاف، قصد آن ها این است که به سرمربی نروژی تیم فرصت بدهند تا تیم را به سطح مطلوب برساند. مدیران منچستریونایتد هنوز بر این باور هستند که سولسشر می تواند اوضاع را تغییر دهد. تمدید قرارداد هفته گذشته مایک فیلان (دستیار سولسشر) هم، پیامی از سوی مدیریتی بود که پشتیبان کادر فنی است. در حال حاضر نام سرمربی دیگری مطرح نشده یا مذاکره ای در جریان نیست. با این حال اگر این فرایند ضعیف طی هفته ها و ماه های آینده ادامه داشته باشد، احتمالا موضع سران یونایتد هم تغییر خواهد نمود. اینک باید ببینیم پس از باخت سنگین برابر لسترسیتی، واکنش منچستریونایتد مقابل آتالانتا چه خواهد بود.

مارکوس رشفورد این هفته با گلزنی مقابل لسترسیتی به میادین حرفه ای بازگشت. به نقل از اتلتیک، البته این بازگشت برای مهاجم ملی پوش شیاطین سرخ وجهه چندان خوبی نداشت چرا که شاهد باخت 4-2 تیمش در زمین حریف بود. از طرف دیگر صحبت های سولسشر قبل از بازی یاد شده، باعث تلخکامی مهاجم جوان منچستریونایتد شد؛ جایی که سرمربی یونایتد گفت: رشفورد باید فوتبال را در اولویت قرار دهد. اشاره سولسشر به اقدامات خیرخواهانه رشفورد در بیرون از زمین فوتبال، از جمله کوشش برای فراهم کردن وعده غذایی برای بچه ها نیازمند بود که باعث شد این بازیکن سال گذشته به نشان امپراتوری بریتانیا (MBE) دست یابد.

موضع باشگاه منچستریونایتد این است که سولسشر اتفاقا در حال تمجید کردن از شاگردش بود و از صحبت های او برداشت نادرستی اجرا شده است اما به هر حال آن حرف های سرمربی نروژی، تیتر مطبوعات شد و باعث دلخوری رشفورد و اطرافیانش شده است. باور آن ها این است که هرگز تردیدی در خصوص حرفه ای گری رشفورد وجود نداشته است و این را می توان در به تاخیر انداختن جراحی کتفش با هدف یاری کردن به منچستریونایتد در مقاطع انتهای فصل گذشته و بعلاوه تیم ملی انگلیس در یورو 2020 متوجه شد. حتی بازگشت این بازیکن به میادین، 6 هفته زودتر از برنامه ریزی های قبلی بوده است که مقدار تعهد او را نشان می دهد.

رشفورد در هر یک از پنج فصلی که به طور کامل در ترکیب تیم بزرگسالان منچستریونایتد حضور داشته، بالغ بر 50 بازی برای این تیم انجام داده است. او در هر یک از سه فصل ابتدایی بیش از 10 گل به ثمر رساند و طی دو فصل اخیر، از مرز 20 گل در هر فصل عبور نموده است. رشفورد با وجود به کار گرفته شدن در پست های مختلف به وسیله لوئیس فن خال، ژوزه مورینیو و سولسشر، در زمان حضورش در تیم اصلی بیشتر از هر بازیکنی برای منچستریونایتد گل زده و فقط پل پوگبا در این مدت بیشتر از او پاس گل فرستاده است. او بعلاوه در بین بازیکنان 23 ساله یا کمتر شاغل در پنج لیگ معتبر اروپایی، با 56 گل دومین گلزن برتر در لیگ داخلی به شمار می رود و فقط کیلیان ام باپه (112) از این حیث نسبت به رشفورد عملکرد بهتری داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1870

به "ماموریت سخت سولسشر برای عبور از بحران؛ آتالانتا، منچسترسیتی و لیورپول، مسیری به سوی بهشت یا جهنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت سخت سولسشر برای عبور از بحران؛ آتالانتا، منچسترسیتی و لیورپول، مسیری به سوی بهشت یا جهنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید