فروش 260 میلیون تومانی محصولات صنایع دستی ایران در نمایشگاه میلان ایتالیا

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: در نمایشگاه میلان ایتالیا، سال جاری هنرمندان ایرانی توانستند به فروشی بالغ بر 78600 دلار یعنی رقمی در حدود 260 میلیون تومان دست پیدا نمایند که با توجه به تعداد محدود هنرمندان(6نفر) و زمان کوتاه آن رقم قابل ملاحظه ای به شمار می رود.

فروش 260 میلیون تومانی محصولات صنایع دستی ایران در نمایشگاه میلان ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور، موفقیت هنرمندان صنایع دستی ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان ایتالیا نشان دهنده قابلیت بالای صنایع دستی ایرانی در جذب بازارهای بین المللی است؛ ظرفیتی که در صورت توجه بیشتر این حوزه می تواند فرصت های قابل توجهی برای اقتصاد کشور و توسعه صادرات غیرنفتی مهیا سازد.

بر اساس این گزارش، حضور در نمایشگاه های بین المللی در کنار دستاوردهای فرهنگی فراوان خود برای ترویج و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری هر کشور، موجب می گردد تا فرصت های مالی و تجاری متعددی نیز برای آن فراهم آید که از جمله آنها می توان به امکان فروش آثار هنرمندان، دعوت از آنها برای حضور در دیگر کشورها و نیز امکان منعقدکردن قراردادهای مالی اشاره نمود.

این گزارش می افزاید: اداره کل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در راستای بهره برداری موثر از نمایشگاه های خارجی و ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی ایران، حضور فعال در نمایشگاه های معتبر بین المللی را به عنوان یکی از رویکردهای غالب خود در دستور کار قرار داده است لذا در راستای تحقق این هدف در امسال برنامه ریزی لازم برای حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های صنایع دستی فلورانس، ارمنستان، برلین و میلان ایتالیا صورت گرفت و طبق آمار اعلام شده استقبال مطلوبی از آثار ایرانی اجرا شده است.

این گزارش ادامه می دهد: حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان ایتالیا نیز یکی دیگر از اهداف پیش بینی شده دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور بود که با توجه به اعتبار و موقعیت ویژه این نمایشگاه، فرصت های مفیدی برای هنرمندان این حوزه فراهم آورد و امکان معرفی بیشتر آنها به علاقه مندان صنایع دستی جهان را ایجاد کرد.

در این گزارش تاکید شده است: این نمایشگاه صنایع دستی یکی از مهمترین و معتبرترین رویداد های تجاری فرهنگی در اروپا و جهانست که همه ساله بسیاری از علاقه مندان به صنایع فرهنگی و فراوریات هنرهای سنتی جهان را به خود جلب می نماید و با استقبال ویژه ای از سوی مخاطبین روبه رو می گردد.

این گزارش می افزاید: طبق آمارهای اعلام شده در این رویداد فرهنگی، امسال هنرمندان ایرانی توانستند به فروشی بالغ بر 78600 دلار یعنی رقمی در حدود 260 میلیون تومان دست پیدا نمایند که با توجه به تعداد محدود هنرمندان(6نفر) و زمان کوتاه آن رقم قابل ملاحظه ای به شمار می رود؛ بیشترین سهم از میزان فروش صنایع دستی ایران در این نمایشگاه به رشته سراجی سنتی با 27000 دلار اختصاص داشت و به دنبال آن نگارگری و میناکاری با فروشی برابر با 19هزار دلار، سفال و سرامیک هر یک با 10 هزار دلار در رتبه بعدی قرار داشتند. و زیورآلات سنتی با 5000 دلار و سنگ های قیمتی نیز با 2300 دلار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

این گزارش ادامه می دهد: از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان فعال ترین و مهمترین کشور حاضر در زمینه فراوری و تنوع محصولات صنایع دستی در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان و اهدای لوح تقدیر به همه هنرمندان ایرانی به همین مناسبت بود؛ همچنین به واسطه این حضور پر رنگ هنرمندان کشورمان توانستند قرارداد خرید 2 کیلوگرم فیروزه نیشابور را با یک تاجر کلمبیایی منعقد نمایند.

با توجه به تحولات اجرا شده در ایران و روند رو به رشد تعاملات مالی در عرصه بین الملل، به نظر می رسد حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه های خارجی در کنار رونق مالی این حوزه بتواند زمینه های مناسبی برای حضور گردشگران خارجی در کشورمان را مهیا سازد؛ چرا که آشنایی با صنایع دستی و روند فراوری این آثار از نظر بصری جذابیت و زیبایی ویژه داشته و یکی از برنامه های مورد توجه گردشگران در نقاط مختلف جهانست.

لازم به ذکر است این نمایشگاه بین المللی که از تاریخ 8 الی 17 آذرماه جاری در میلان ایتالیا برگزار گردید تعداد 6 هنرمند از استان های خراسان رضوی، تهران، زنجان و اصفهان در رشته هایی چون: سراجی سنتی، سنگ های قیمتی، قلمکار، نگارگری ومینا، ملیه سازی، سراجی سنتی، چرم، سفال و سرامیک آثار خود را در معرض علاقه مندان به صنایع دستی ایرانی در ایتالیا قرار دادند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 472

به "فروش 260 میلیون تومانی محصولات صنایع دستی ایران در نمایشگاه میلان ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 260 میلیون تومانی محصولات صنایع دستی ایران در نمایشگاه میلان ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید