فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی ، سفر به تفلیس گرجستان (تور گرجستان ارزان)

به گزارش شاتر عکاسی، گرجستان، کشوری است در همسایگی ترکیه و روسیه، با ظرفیت های گردشگری بسیار بالا که همچون همسایه ترک زبان خود، از سبک و سیاق آسیایی - اروپایی پیروی می نماید. این کشور که چند سالی است پس از ترکیه و ارمنستان به یکی از کشورهای مورد پسند ما ایرانیان تبدیل شده است، در سال های اخیر به علت لغو قانون ویزا، با استقبال خوبی از سوی ایرانیان روبرو شده است. مرکز گرجستان، تفلیس است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز به شمار میرود و فارغ از جاذبه های تاریخی و طبیعی خود، از امکانات تفریحی و فراغتی مناسبی نیز بهره مند است. برای سفر به تفلیس، معمولا از پروازهای معمولی و یا چارتری استفاده می گردد. از فرودگاه های تفلیس گرجستان می توان به فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه شوتا روستاولی می باشد و آنقدر این فرودگاه مطابق استانداردها و معیارهای روز دنیای ساخته و طراحی شده است که حتی مورد قبول سازمان ملی هوانوردی USA نیز واقع شده است! به همه این توصیف ها، عنوان دومین فرودگاه بین المللی کل اروپای شرقی پس از فرودگاه شرمیتوو روسیه با بیشترین مقاصد پروازی در انواع و اقسام نقاط دنیا را نیز باید اضافه نمود. با خبرنگاران در سفر به تفلیس برای شناخت بیشتر فرودگاه های تفلیس همراه باشید.

فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی ، سفر به تفلیس گرجستان (تور گرجستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

مشخصات فرودگاه شوتا روستاولی:

نوع فرودگاه: همگانی (مسافرتی)

ارتفاع از سطح دریا: 495 متر

کد یاتا: TBS

کد ایکائو: UGTB

قطب اصلی خطوط هوایی: هواپیمایی گرجستان

فاصله هوایی تا تهران: 892 کیلومتر (در حدود یک ساعت و بیست دقیقه)

آشنایی با فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی:

اولین سرانجامه فرودگاه شوتا روستاولی که در یک طبقه ساخته شد، در سال 1952 میلادی به سبک و سیاق استالینیستی بود. استالینیستی، سبک معماری اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال های 1933 تا 1955 بود که در اراضی تحت فرمانروایی ژوزف استالین به طور گسترده به چشم می خورد! فرودگاه با همین طرح و نقشه آغاز به فعالیت خود کرد تا اینکه در سال 1990 میلادی، سرانجامه تازهی به سبک و سیاق معماری روز جهانی و بین المللی در آن ایجاد شد و تا به امروز نیز پا برجا باقی ماند! این فرودگاه در سال 1981 دوزادهمین فرودگاه پر تردد اتحاد جماهیر شوروی بود و در سال 1998 به آمار مسافربری بیش از 230 هزار نفر رسید. طبق گزارشات به دست آمده از فرودگاه بین المللی تفلیس، سرانجامه تازهتر و پیشرفته این فردگاه تک بانده در سال 2007 میلادی افتتاح شده است. نکته جالب در خصوص فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی، آماری است که از سوی مسئولان ترابری هوایی کشور گرجستان ارائه شده است و آن، حفظ جایگاه حمل و نقل هوایی این فردوگاه در تمام طول این سال ها بوده است و به گزارش آنان، تعداد مسافرانی که در سال های 2009 تا 2013 از کانال این فرودگاه جا به جا شده اند، 44.1 میلیون نفر رشد داشته است! قبل از اعلام راه های دسترسی به فرودگاه های تفلیس گرجستان، باید بگوییم که این فرودگاه در فاصله 17 کیلومتری از جنوب شرقی تفلیس واقع شده است. فاصله ای که خیلی هم از مرکز گرجستان دور نیست!

راه های دسترسی به فرودگاه شوتا روستاولی

تاکسی ها

در سفر به تفلیس گرجستان متوجه می شوید که تاکسی هایی هستند که به صورت 24 ساعته، آماده جا به جایی مسافران باشند. این تاکسی ها در مقابل درب خروجی سرانجامه فرودگاه حاضر هستند تا شما را از فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی به مرکز شهر تفلیس که تقریبا در بازده زمانی 20 تا 30 دقیقه از آن واقع شده است، برسانند! به یاد داشته باشید که هزینه این جا به جایی در حدود 25 لاری می باشد و در صورت بیشتر اعلام شدن این ملبغ از سوی رانندگان تاکسی، می توانید از پرداخت کرایه آن ها امتناع کنید!

سرویس های شاتل

اگر در سرانجام سفر خود انرژی کافی داشتید و می خواستید با وسیله ای ایستگاه به ایستگاه بروید، می توانید علاوه بر اتوبوس های شهر از سرویس شاتل نیز بهره ببرید! فرودگاه بین المللی تفلیس نیز با توجه به ابعاد استانداردی که دارد، به این سرویس مجهز شده است تا مسافران گرامی از فرودگاه در طی سه ایستگاه خود را به مرکز شهر تفلیس برسانند. هزینه سرویس شاتل، کمتر از تاکسی های فرودگاه است و در حدود 10 دلار می باشد و همچون تاکسی ها نیز در 24 ساعته شبانه روزی آماده برای خدمت رسانی می باشند.

اتوبوس ها

از راه های ارتباطی کم هزینه و آسان، استفاده از اتوبوس هایی است که قادر هستند شما را از مرکز شهر تفلیس گرجستان به سمت فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی راهنمایی نمایند. این اتوبوس ها درست در مقابل سالن پروازهای ورودی ایستگاه دارند، ولی شما می توانید برای جلوگیری از سردرگمی خود، منتظر اتوبوس 37 شوید که به صورت شبانه روزی در کل ایام هفته، حاضر و آماده برای انتقال مسافران است و هزینه آن نیز نیم دلار می باشد.

قطار

مقرون به صرفه تر از اتوبوس و تاکسی، قطار می باشد که در فاصله 70 متری از سرانجامه فرودگاه، ایستگاه دارد! قطار منتهی به فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی از معماری تازه در ساخت خود بهره گرفته است و به شکل نیم دایره ساخته شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2198

به "فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی ، سفر به تفلیس گرجستان (تور گرجستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی ، سفر به تفلیس گرجستان (تور گرجستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید