تور گرجستان: دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، تفلیس، در کنار جاهای دیدنی محبوب، گنجینه های منحصر به فرد و غذاهای خوشمزه ، شهری مقرون به صرفه محسوب می گردد؛ موضوعی که آن را به مقصدی ایده آل برای گردشگری تبدیل نموده است.

تور گرجستان: دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می نماید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس، مرکز و بزرگ ترین شهر گرجستان، مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و غذاهای خوشمزه است؛ پس اگر تابه حال به فکر سفر به تفلیس گرجستان نیفتاده اید، در این مقاله از خبرنگاران، به مزایای سفر به این شهر آسیایی اشاره خواهیم کرد که بی شک شما را برای سفر به تفلیس قانع خواهد نمود.

اگر برای سفر به تفلیس برنامه ریزی می کنید، برای کاهش هزینه های سفر و انتخابی مقرون به صرفه و آگاهانه، می توانید به یاری موتور جستجوی تور خبرنگاران، مقرون به صرفه ترین تور تفلیس را پیدا نموده و تور مدنظرتان را از فروشنده های معتبر بخرید.

مقصدی مقرون به صرفه

فارغ از اینکه سفری مقرون به صرفه یا لوکس را به تفلیس انتخاب نموده باشید، باید بدانید که اینجا مقصدی مقرون به صرفه به شمار میرود؛ به خصوص که قیمت اقامتگاه ها و هتل ها، حمل ونقل، غذا و حتی جاهای تماشای تفلیس، گران نیستند.

از آن مهم تر اینکه، بازدید از بیشتر جاذبه های تاریخی، رایگان است. از نظر محل اقامت نیز هتل های بین المللی مختلفی نظیر شرایتون و ماریوت در تفلیس فعالیت می نمایند؛ اما اگر در پی گزینه های مقرون به صرفه تر مثل ایربی ان بی هستید، اجاره یک آپارتمان، حدودا شبی 30 دلار هزینه خواهد داشت.

مسافران انفرادی نیز می توانند هاستل های مقرون به صرفه و خوبی برای اقامت پیدا نمایند.

تاریخ غنی

تفلیس، مرکز گرجستان، یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا به شمار میرود و از همین رو، جاذبه های تاریخی متعددی را در خود جای داده است. در دوران قرون وسطا، قدرت های خاورمیانه بر آن حکومت می کردند و بعدها به دست امپراتوری روسیه افتاد؛ در نتیجه، هنوز هم می توان در گوشه وکنار شهر، نشانه هایی از آن دوران را مشاهده کرد.

گنجینه ای از هنر نو

تفلیس در قرن نوزدهم به تدریج به شهری اروپایی تبدیل شد و هنر نو (Art Nouveau) در کنار نقوش گوتیک و موریش مورد استفاده نهاده شد و سبک و سیاق خاصی به تزیینات معماری قرون وسطایی بخشید. وحدت سبک های متنوع و سنت ها، ظاهر منحصربه فردی را برای شهر به وجود آورده است.

یکی از اصلی ترین جذابیت های این دوران، راهروهای ورودی نقاشی شده است که بیشتر در ورودی خانه های تجار و اشراف زاده ها به چشم می خورد. امروزه، این خانه ها همچنان مسکونی هستند و بعضی نیز به عنوان مکان های میراث فرهنگی ثبت شده اند.

معماری متنوع

در سفر به تفلیس می توانید نمونه های معماری دوران های مختلف را مشاهده کنید؛ از دیوارهای باستانی شهر تا بقایای شهر اولیه، معماری عصر شوروی و ساختمان های شیشه ای مدرن که همگی از تنوع معماری در این شهر حکایت دارند. تفلیس، این سبک های معماری را به خوبی با هم تلفیق نموده و از این جهت، مکانی منحصربه فرد برای گشت وگذار به شمار می رود.

بازارهای متعدد

هنگام قدم زدن در خیابان های شهر، بازارهای کوچک و بزرگی را در گوشه وکنار شهر مشاهده خواهید کرد که کشاورزان یا فروشندگان وسایل دست دوم به فروش سبزیجات، میوه، سوغاتی و وسایل خانه مشغول هستند.

بیشتر اوقات، کالاهایی که در این بازارها فروخته می گردد، در مقایسه با سوپرمارکت ها و مغازه های دیگر، نسبتاً مقرون به صرفه محسوب می شوند. با این حال، اگر علاقه ای به بازار میوه وتره باره ندارید، می توانید از بازار وسایل دست دوم در درای بریج (Dry Bridge) تماشا نموده و سوغاتی های خاص و بی نظیری برای عزیزانتان تهیه کنید.

جشنواره های موسیقی

آن دسته از گردشگرانی که عاشق حضور در جشنواره های موسیقی هستند، باید تفلیس را در برنامه های خود بگنجانند. در طول سال، جشنواره های متعددی در این منطقه برگزار می گردد؛ هرچند که بیشتر آن ها برای بهار، تابستان و پاییز برنامه ریزی می شوند.

تنوع غذایی

اگرچه بیشتر رستوران های تفلیس، تمرکز خود را روی غذاهای گرجی معطوف نموده اند؛ اما بعضی از رستوران ها هم با غذای کشورهای مختلف از مشتری های خود پذیرایی می نمایند. در هر صورت تا در تفلیس هستید، انواع غذاهای محلی را بچشید که معروف ترین آن ها عبارت اند از: خینکالی که از کوفته های گوشت تشکیل می گردد؛ خاچاپوری که نوعی پای پنیر است؛ کباب گرجستانی و سبزیجاتی که در سس گردو سرو می شوند.

موزه های مقرون به صرفه قیمت

از آنجا که موزه های متعددی در تفلیس وجود دارد، گردشگران عاشق موزه می توانند تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. علاوه بر این، هزینه ورودی به این موزه ها مقرون به صرفه است و از 1.25 دلار آغاز می گردد. در این موزه ها با تاریخ تفلیس، دوران اشغالگری شوروی، گنجینه های باستان شناسی و سازهای بومی آشنا خواهید شد؛ ضمن اینکه امکان بازدید از گالری های هنری مختلف نیز وجود دارد.

هنرهای خیابانی

هنر نقاشی دیواری در تفلیس، به لطف هنرمندان جدیدی که هر روز پا به این عرصه می گذارند، دوران رشد و شکوفایی خود را طی می نماید. با وجودی که شاید این گرافیتی ها یا دیوارنگاری ها به میزان سایر بخش های جهان، مدرن نباشند؛ اما تعدادی از هنرمندان تفلیس توانسته اند با نقاشی روی نماهای خاکستری ساختمان های مختلف شهر، آثار شگفت انگیزی خلق نمایند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2017

به "تور گرجستان: دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید