فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد

به گزارش شاتر عکاسی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: داروی فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد و باید از ورود آن به پروتکل درمان جلوگیری کرد.

فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مصطفی قانعی درباره آخرین آنالیز های برای دارو ها تجویزی برای مبتلایان به کرونا اضافه نمود: موضوع دارو های کرونا در کمیته علمی مورد بحث قرار گرفته است و بر اساس نظر قطعی کمیته علمی همه اعضا، داروی فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد و باید از ورود آن به پروتکل درمان جلوگیری کرد.

وی گفت: باید بیمه داروی فاویپیراویر حذف گردد و از حمایت های دولتی خارجی شده و هیچ فردی حق تجویز برای کرونا را نداشته باشد. داروی فاویپیراویر به جز عوارض برای بیماران کرونایی تاثیر دیگری ندارد.

همه بیماران کرونایی به رمدسیویر احتیاج ندارند/ مصرف رمدسیویر مدیریت گردد

آقای قانعی درباره تاثیر رمدسیویر تاکید نمود: مقدار مصرف این دارو بیش از مقدار ارائه شده در پروتکل است. به علت اینکه راهنمای مناسب نداشته تمامی بیماران هم اکنون رمدسیویر دریافت نمایند. در حالی که همه بیماران احتیاجی به این دارو ندارند با این تفاسیر علتی ندارد تا هر کسی که به کرونا مبتلا شد برایش رمدسیویر تجویز کرد.

وی ادامه داد: برای مثال تمایل به خریداری و مصرف داروی رمدسیویر و رفت و آمد در خیابان و رفتن به بیمارستان باعث می گردد تا افراد دیگری هم آلوده شوند. آنچه امروز در زمینه رمدسیویر مشاهده می گردد باید مدیریت گردد تا در حد احتیاج مصرف گردد.

این عضو کمیته ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین شرایط رمدسیویر در مراکز درمانی ادامه داد: رمدیسیویر باعث افزایش عمر یا کاهش مرگ و میر نمی گردد و طول مدت بیماری را کاهش می دهد. این دارو از پروتکل خارج نمی گردد، اما نباید روی مصرف این دارو به این حد تاکید نمود.

وی اضافه نمود: سایر دارو های موثر اکسیژن، دارو های کورتیکواستروئید به اسم ضد التهاب و ضد انعقاد تاثیر گذار هستند.

این عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره دیگر دارو های تجویزی شایع در صورت ابتلا به کرونا گفت: پزشکان برای سرکوب کردن سرفه و برای تب و لرز از دارو های تسکینی استفاده نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1770

به "فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاویپیراویر هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید