عملکرد سازمان میراث فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی شد

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: من حیث المجموع عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه هایی نظیر واگذاری به بخش خصوصی، برگزاری نمایشگاه ها، ایجاد شفافیت، استرداد اموال فرهنگی و… بسیار مثبت ارزیابی شد.

عملکرد سازمان میراث فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی شد

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درخصوص نشست اعضای این کمیسیون با رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی، گفت: در جلسه روز شنبه 26 مرداد 98 با حضور آقای دکتر مونسان، معاونان محترم ایشان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش های خوبی ارائه شد. اقدامات مثبتی در حوزه تعریف سامانه برای ایجاد شفافیت، استرداد اموال فرهنگی، واگذاری هایی که به بخش خصوصی صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه در کشورهای مختلف، خلق درآمد پایدار صورت گرفته و حضور مسئولا سازمان با تیم کامل در این جلسه اقدام مثبتی بود که سازمان میراث فرهنگی انجام داد.

او اضافه نمود: جلسه امروز نزدیک به سه ساعت طول کشید. همکاران ما گزارش مفصلی از بازدیدهای میدانی و دریافت های خودشان در این بازدیدها را به رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونانش ارائه کردند و درنهایت مقرر شد که گزارش جامعی از طرف سازمان میراث فرهنگی از اقداماتی که در راستای اجرای پیشنهادها و مصوبات کمیسیون اصل 90 که در صحن علنی قرائت شده ظرف یک هفته به ما ارائه گردد و به علاوه به صورت فصلی هم روند پیشرفت امور را گزارش نمایند.

محمدی افزود: ما پیشنهادهایی هم در این جلسه داشتیم. من جمله این که بحث واگذاری ها به بخش خصوصی بیش از پیش تقویت گردد و یکی از سنجه های ارزیابی مدیران استانی همین موضوع باشد. همین طور موضوع نمایشگاه ها هم تقویت گردد.

او گفت: در مورد تدوین سند راهبردی گردشگری که تکلیف برنامه ششم توسعه است اعلام شد در کمیته های تخصصی مراحل نهایی را طی می نماید و در این جلسه مصوب شد که ظرف حداکثر سه ماه این سند تحویل هیئت دولت گردد تا در آنجا به تصویب نهایی برسد.

نماینده مردم قزوین توضیح داد: اقدام خیلی خوبی که توسط سازمان میراث فرهنگی مقدماتش فراهم شده و بنا شد ظرف مدت یک ماه به انجام برسد و نهایی گردد، پیش بینی کارت الکترونیک بر پایه ارز برای گردشگران خارجی است چون گردشگران معمولا از حمل پول اجتناب می نمایند و با این اقدام در واقع گام مهمی برای رونق فراوری داخلی برداشته می گردد.

او گفت: در این جلسه تأکید کردیم که بیشتر روی کشورهای پرجمعیت به عنوان جامعه هدف برای جذب گردشگر تاکید گردد مثل چین که نزدیک به 150میلیون نفر جمعیت گردشگر دارد که اگر ما 2درصدش را هم جذب کنیم سالانه 3میلیون نفر جذب کشور ما می شوند. همین طور بنا شد بر کشورهای همسایه هم تمرکز بیشتری صورت بگیرد.

محمدی در سرانجام اضافه نمود: در این جلسه همچنین بنا شد از اقدامات مثبتی که سازمان میرا ث فرهنگی انجام داده گزارش جامعی تهیه گردد و به استحضار رئیس محترم مجلس برسد و در عین حال اجرایی شدن کامل پیشنهادهای کمیسیون اصل 90 مورد تأکید نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 283

به "عملکرد سازمان میراث فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد سازمان میراث فرهنگی بسیار مثبت ارزیابی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید