سفر بیش از دو میلیون توریست ورزشی به روسیه!

به گزارش شاتر عکاسی، گردشگران ورزشی جام دنیای

این روزها تب فوتبال و جام دنیای بسیار داغ است و مردم سراسر دنیا (به ویژه 32 کشور راه یافته به این مسابقات) سخت به تماشای این بازی های هیجان انگیز مشغول هستند. در این میان بعضی تصمیم گرفتند تا از نزدیک تماشاگر این رویداد بزرگ باشند و علاوه بر لذت بردن از هیجان موجود در ورزشگاه به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند. به گفته صفحه رسمی جام دنیای 2018، تا این مرحله از بازی ها تعداد گردشگران ورزشی جام دنیای از 2 میلیون و 500 هزار نفر عبور نموده است. حضور این تعداد تماشاچی به خیابان های روسیه شور و نشاط خاصی بخشیده است و هر روز می توان نظاره گر برگزاری دسته های شادی در آن بود. برای اطلاع از جزییات خبر با خبرنگاران همراه شوید.

سفر بیش از دو میلیون توریست ورزشی به روسیه!

جام جهانی 2018

جام جهانی 2018 در تاریخ 24 خرداد ماه با ملاقات تیم های عربستان صعودی و روسیه شروع شد و می توان گفت از همان روز تا اکنون جام پرگلی را شاهد بوده ایم. این مسابقات به مدت یک ماه ادامه می یابند و این برای اولین بار در طول تاریخ است که روسیه میزبانی این رویداد جهانی را بر عهده گرفته است. 12 استادیوم برای برگزاری این مسابقات در روسیه اختصاص داده شده است که در 11 شهر مختلف روسیه از جمله مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، سامارا، کازان، روستوف نادونو، ولگوگراد، کالینینگراد، سوچی و سارانسک در حال برگزاری است.

در این میان تیم ملی کشورمان نیز یکی از تیم های حاضر در جام است که توانست با اقتدار از آسیا به جام جهانی 2018 راه یابد. تیم ایران در گروه B نهاده شد و مسابقاتی با تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال دارد که توانسته تا به این جا عملکرد فوق العاده ای داشته باشد بازی بعدی کشورمان امشب ساعت 22:30 در مقابل کشور پرتغال در شهر سارانسک برگزار خواهد شد که امیدواریم با برد یوزپلنگان ایرانی پایان یابد.

در این جام رتبه بندی گروه ها به نحوه زیر انجام می گردد:

امتیازات به دست آمده در تمام مسابقات گروهی

تفاضل گل در تمام مسابقات گروهی

تعداد گل زده در تمام مسابقات گروهی

اگر دو تیم یا بیشتر با معیارهای فوق شرایط یکسانی را داشته باشند شرایط زیر معین کننده ادامه حضور آن ها در مسابقات خواهند بود:

امتیازات گرفته شده از یکدیگر (بازی رو در رو)

تفاضل گل با بازی رو در رو

گل های زده در بازی مقابل

امتیازات بازی جوانمردانه:

کارت زرد: 1 امتیاز منفی

کارت قرمز غیرمستقیم (کارت زرد دوم): 3 امتیاز منفی

کارت قرمز مستقیم: 4 امتیاز منفی

کارت زرد و کارت قرمز مستقیم: 5 امتیاز منفی

و اگر بازهم تمامی شرایز آن ها یکسان باشد کمیته برگزاری فیفا برای انتخاب از میان آن ها قرعه کشی خواهد نمود.

تا این مرحله حدود 3 هزار نفر از گردشگران ورزشی جام جهانی را مردم ایران که برای تماشای مسابقات به کشور روسیه سفر نموده اند شامل شده اند، به گفته حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هر کشوری برای بازی ها دارای سهمیه است و سهمیه ایران 8 درصد بوده که حدودا 8 هزار نفر برای هر بازی را شامل می گردد. رفیعی با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفته است: فدراسیون فوتبال حتی یک نفر از سهمیه ای را که برای ایران در نظر گرفته شده و باید برای جذب تماشاگر به آژانس ها داده می شد را به آژانس های مسافرتی نداده است. او بعلاوه بیان داشت که آژانس های مسافرتی برای تهیه بلیت های مورد احتیاج خود از راه های غیررسمی وارد عمل شده اند و به عنوان مشتری از خود فدراسیون بلیت ها را خریده اند که هزینه آنها در حدود 300 تا 400 دلار برای هر نفر بوده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2015

به "سفر بیش از دو میلیون توریست ورزشی به روسیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر بیش از دو میلیون توریست ورزشی به روسیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید