سفرهای خارجی باید موجب تقویت اقتصاد استان قزوین گردد

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، مرتضی روزبه ظهر دوشبه در جلسه شورای روابط خارجی استان که با حضور حسن توانا عضو هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و چین در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: رفت و آمدهای داخل و خارج کشور کار خوبی است اما اگر این برنامه ها بدون هدف و خروجی باشد جز تحمیل هزینه به استان و بیت المال چیزی ندارد.

سفرهای خارجی باید موجب تقویت اقتصاد استان قزوین گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

استاندار اعلام کرد: فلسفه تشکیل شورای روابط خارجی در استان هم ساماندهی فعالیت های بین المللی است و همه برنامه های دعوت از هیئت های خارجی، اعزام هیئت، گزارش سفر در قبل و بعد از آن باید توسط این شورا انجام گردد.

روزبه توضیح داد:درحوزه روابط بین الملل ضروری است برنامه های گذشته آسیب شناسی گردد واگر دعوتی صورت می گیرد بموقع، کارشناسی شده و از روی اصول دیپلماتیک باشد تا بتوانیم از این فرصت برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: سفر برای همه جذابیت دارد و مسئولان و مدیران و بخش خصوصی علاقمند رفتن به این مسافرتها هستند اما باید هدف ما اعزام به کشورهایی باشد که بتواند ضمن معرفی تو. انمندی های صنعتی، کشاورزی، گردشگری زمینه انجام کارهای مشترک را فراهم کند.

وی اعلام کرد: در سال گذشته استان یزد توانست 50 هزار گردشگر خارجی را جذب خود کند اما در شرایطی که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از کشور عراق وارد ایران شدند ما نتوانستیم حیتی یک گردشگر را وارد قزوین کنیم که جای سوال دارد.

در ادامه حسن توانا عضو هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و چین گفت:قزوین از ظرفیت های بالایی برای برقراری ارتباط و تعامل با کشور چین برخوردار است و اگر بتوانیم انها را شناسایی و معرفی کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

توانا اضافه نمود: مسئولان کشور چین برای اجرای طرح یک کمربند، یک جاده اعلام آمادگی نموده اند که این طرح می تواند موانع مربوط به تجارت و سرمایه گذاری بین المللی را رفع کند و استان قزوین هم می تواند با موقعیتی که در جاده ابریشم دارد از این فرصت بخوبی استفاده کند.

وی گفت: خروج چین از سیاست خارجی درون گرا به سیاست برون گرا موجب شده تا این کشور به عنوان اقتصاد دوم دنیا تبدیل گردد و احیاء جاده ابریشم در حوزه زمینی، دریایی می تواند فرصت های فرهنگی و مالی را نیز برای ایرانم و استان قزوین فراهم کند که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین اظهارداشت: در این کمربند حدود 63 کشور پیش بینی شده که ایران نیز در این ردیف است و چهار شهر نیز از ایران در جاده ابریشم مورد نظر است که قزوین هم در فهرست انتخابی است.

وی افزود: در سیاست روابط خارجی نیازمند برنامه دریزی منسجم و اصولی هستیم تا بتوان از فرصتها برای توسعه مناسبات فرهنگی، سیاسی و مالی بخوبی بهره برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 685

به "سفرهای خارجی باید موجب تقویت اقتصاد استان قزوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای خارجی باید موجب تقویت اقتصاد استان قزوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید