ربات پوشیدنی به افراد فلج یاری می نماید دستشان را حرکت دهند

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، افرادی که از ALS (بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) رنج می برند، اغلب به علت زوال سلول های مغز و نخاع در بالا بردن بازوهای خود مشکل دارند. یک ربات پوشیدنی نو برای یاری به آنها طراحی شده است که مانند یک جفت بادکنک در زیر بغل افراد عمل می نماید.

ربات پوشیدنی به افراد فلج یاری می نماید دستشان را حرکت دهند

این ربات که به وسیله گروهی از دانشمندان در دانشگاه هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست فراوری شده، دارای دو محرک رباتیک نرم Y شکل است که در زیر بغل هر فرد قرار گرفته است. شیلنگ های خاصی هر دو محرک دارای بدنه پارچه ای را به یک پمپ هوا با باتری متصل می نمایند که در پشت کمر کاربر نصب شده است.

هنگامی که حسگرهای یکپارچه، حرکات جزئی بازو به سمت بالا را شناسایی می نمایند، پمپ را تحریک می نمایند تا محرک مربوطه را باد کند، بنابراین بازوی فرد به آرامی بلند می گردد. انجام یک حرکت خفیف عضلانی به سمت پایین نیز باعث می گردد محرک ها تخلیه شوند و بازو دوباره پایین بیاید.

سیستم یادشده تنها 150 گرم به وزن بازوی هر فرد اضافه می نماید و تنها به 30 ثانیه زمان برای تنظیم خود بر روی بازوی هر فرد احتیاج دارد. تا به حال سیستم یادشده با موفقیت بر روی بازوی 10 بیمار نصب و آزمایش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2219

به "ربات پوشیدنی به افراد فلج یاری می نماید دستشان را حرکت دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات پوشیدنی به افراد فلج یاری می نماید دستشان را حرکت دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید