تجربه پیروز بهره مندی علم از وقف ، هزینه 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه از طریق وقف

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس وقف و دارایی نهضت العلمای اندونزی با عضویت در جایزه مصطفی(ص) گفت: نهضت­ العما 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه در اندونزی دارد و از تایلند، مالزی، سنگاپور و افغانستان، دانش ­آموز و دانشجو می­ پذیرند و تمام هزینه­ های تحصیلی از وقف تأمین می­ شود.

تجربه پیروز بهره مندی علم از وقف ، هزینه 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه از طریق وقف

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران، نشان جهانی خادم المصطفی(ص) به رئیس کل نهضت العلمای اندونزی به عنوان بزرگترین سازمان اسلامی این کشور هست، اعطا شد.

در این راستا اقبال سلام - رئیس وقف و دارایی نهضت العلمای اندونزی در جلسه­ ای با حسین صابری زفرقندی - نماینده دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) به آمادگی این نهضت برای همکاری فی مابین اشاره کرد و گفت: نهضت العلما در سال 1926 تشکیل شد و در حال حاضر 91 میلیون عضو دارد که به دلیل حجم انبوه اعضاء، مشارکت اندک آن­ها نیز در مجموع ارقام بسیار چشمگیری می ­شود.

اقبال سلام با اشاره به تامین هزینه دانشجویان و دانش آموزانی که تحت پوشش این نهضت هستند، گفت: نهضت­ العما 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه در سراسر اندونزی دارد که از کشورهای تایلند، مالزی، سنگاپور، افغانستان و امثالهم، دانش ­آموز و دانشجو می­ پذیرند و تمام هزینه­ های تحصیلی آنان از محل وقف تأمین می­ شود.

در ادامه رئیس وقف و دارایی نهضت العلمای اندونزی به تشریح روش های جذب منابع مردمی در نهضت ­العلما پرداخت. در این جلسه حسین صابری با اشاره به اینکه جایزه مصطفی(ص) نیز همچون نهضت العلما از محل وقف تأمین می­ شود، در خصوص همکاری های مشترک در قالب تفاهم نامه ای در زمینه های علمی، آموزشی و انتقال تجربیات در زمینه جذب منابع مالی مردمی تاکید کرد.

به گزارش ستاد اطلاع­ رسانی جایزه مصطفی(ص)؛ در پایان این جلسه، نشان جهانی خادم المصطفی(ص) به اقبال سلام به نمایندگی از نهضت العلما به پاس عضویت افتخاری در صندوق سرمایه ­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، اعطا شد که دعوت نهضت العلما را به عضویت افتخاری جایزه مصطفی(ص) را موجب شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 433

به "تجربه پیروز بهره مندی علم از وقف ، هزینه 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه از طریق وقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیروز بهره مندی علم از وقف ، هزینه 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه از طریق وقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید