راهنمای انتخاب کردن نام شرکت از موسسه حقوقی بین الملل

به گزارش شاتر عکاسی، همواره انتخاب نام شرکت یکی از پر چالش ترین مراحل ثبت شرکت بوده است.

راهنمای انتخاب کردن نام شرکت از موسسه حقوقی بین الملل

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام بی ثبت، متقاضیان ثبت شرکت از هیچ یک از قواعد انتخاب نام برای اشخاص حقوقی آگاه نیستند. نتیجه این موضوع هم انتخاب اسامی می گردد که در اداره ثبت شرکت ها مورد رد قرار می گیرد. تا چند سال قبل انتخاب اسامی پیشنهادی شرکت کار راحتی بود. زیرا تعداد اسامی ثبت شده شرکت کم بود. علاوه بر این به علت اینکه اسامی شرکت های انحلال یافته را نیز نمی توان انتخاب کرد. کار متقاضیان برای انتخاب نام کمی سخت تر از قبل شده است.

در قانون تجارت چنین عنوان شده که هر شرکت تجاری باید تحت نام مخصوص به ثبت برسد. یعنی هیچ شرکتی نمی تواند از نام ثبت شده شرکت دیگری استفاده کند. هویت و برند کاری هر شرکت تجاری نام آن است. شرکت ها چه در مواردی که برند اختصاصی محصولات خود را دارند. چه در مواردی که خدماتی را تحت نام برند عرضه می نمایند. باید نام شرکت را نیز در تمام قراردادها یا بسته بندی محصولات درج نمایند.

قواعد انتخاب کردن نام شرکت

دو نوع قواعد انتخاب نام وجود دارد. نوع اول قواعد حقوقی است و نوع دوم قواعد برند سازی از نام شرکت است. بر اساس قوانین حقوقی نام شرکت سه سیلابی یا بیشتر باید باشد. فارسی باشد. دارای معنا در لغت نامه های فارسی نیز باشد. اما بر اساس قواعد برند سازی، نام شرکت باید از کلمات ساده، اصیل، خاص، لوکس تشکیل گردد. تا مخاطب و مشتری را جذب کند. هر چقدر نام شرکت شما ساده اما زیبا باشد قطعاً تعداد افراد زیادی در مدت زمان کوتاه تری شرکت شما را خواهند شناخت.

قواعد برند سازی مرتبط برای نام شرکت در صورتی که نام شرکت شما از سه سیلاب خاص انتخاب گردد. می توانید خلاصه آن را تبدیل به یک برند تجاری برای خود کنید. اگر می خواهید نامی برای شرکت تجاری خود داشته باشید. که در آن تمام قواعد و مربوطه رعایت شده باشد، در متون فرهنگ لغت ایران جستجو را برای انتخاب نام شرکت انجام دهید. توجه داشته باشید هر چقدر اسامی خاص در ترکیب واژگان فارسی شرکت به کار رود احتمال تایید شدن نام شرکت نیز بیشتر خواهد شد.

نام شرکت از مباحث حساس ثبت شرکت محسوب می گردد. نام شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در نام شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر نام شرکت نشوید.

انتخاب اسامی ممنوع

شاید فکر کنید که برای نام شرکت می توانید از هر ترکیب واژگان و کلماتی بهره ببرید. در حالی که برای این موضع ممنوعیت های قانونی در نظر گرفته شده است. بیشتر رد نام اسامی در اداره ثبت شرکت ها بعد از ایراد تشابه، ایراد استفاده از کلمات ممنوع در ترکیب واژگان نام است. حتماً در این زمینه دقت داشته باشید و تنها موارد رد نام را تشابه با اسامی ثبت شده تلقی نکنید.

اسامی ممنوع که به موجب قوانین و آیین نامه های تجاری قانون تجارت امکان ثبت آنها وجود ندارد عبارت است از:

عدد: هیچ گاه در نام شرکت عدد استفاده نکنید و اگر تمایل دارید از عدد بهره ببرید حتماً باید به صورت حروفی نوشته گردد.

عام: اگر تمام سیلاب های نام شرکت عام باشد نام رد می گردد. اما بخشی از آن عام و بخشی خاص باشد. می توان درخواست نام عام را داد.

مطابق قوانین عمومی: کلماتی که استفاده می کنید نباید بر اساس قوانین عمومی قبح داشته باشد. یا برخلاف نظم عمومی ایران معانی و الفاظ رکیکی داشته باشند.

اسامی غیر فارسی: تحت هیچ شرایطی نمی توانید از نام غیر فارسی در نام شرکت بهره ببرید تنها مورد در مورد انتخاب نام فارسی، نام یا کلماتی است که در گویش ها و زبان های مختلف ایران معنی دارد و فقط می توانید درخواست آن را در همان شهری که از این زبان استفاده می نمایند بدهید.

استفاده از اسامی ثبت شده: مورد دیگری که استفاده از آن در قانون ممنوع اعلام شده است. استفاده از اسامی ثبت شده است. اگر نامی که انتخاب می کنید تا دو واژه با نام ثبتی تشابه داشته باشد قطعاً رد خواهد شد.

نحوه ثبت انتخاب کردن نام شرکت

هر بار که می خواهید ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها داشته باشید. 56 حق اولویت دارد. که بر اساس آن اسامی را که انتخاب نموده اید در سامانه وارد می کنید. در قسمت اول بعد از ورود اطلاعات حوضه ثبتی باید انتخاب نام شرکت را داشته باشید. در قسمت مشخص شده نام مورد نظر را تایپ می کنید و بعد کلید ثبت را فشار می دهید. به ترتیب اسامی که وارد نموده اید، آنالیز کارشناسی انجام می گردد.

انتخاب نام خلاقانه برای شرکت

همواره باید از دیگران برای انتخاب نام شرکت یاری بگیرید. زیرا دیتای واژگان افراد مختلف با هم فرق دارد. مثلاً ممکن است نامی که هرگز به گوش شما نخورده را یکی از نزدیک ترین افراد شما به شما پیشنهاد دهد. اما برترین خروجی را می توانید از کسانی بگیرید که تخصص و تجربۀ این حوزه را دارند. مثلاً کارشناسان ثبت شرکت که برای شرکت های مختلف نام انتخاب می نمایند هم می دانند چه اسامی بی برو برگرد رد خواهند شد و هم می دانند چه اسامی انتخاب نمایند که احتمال ثبت بالایی را داشته باشد.

در آخر: موسسه ثبت شرکت بین الملل با متخصصان و کارشناسان حقوقی این حوزه، لوکس ترین نام شرکت را برای کسب و کار تجاری شما انتخاب خواهند کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1929

به "راهنمای انتخاب کردن نام شرکت از موسسه حقوقی بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب کردن نام شرکت از موسسه حقوقی بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید