انواع راه های مهاجرت به آلمان (تور آلمان)

به گزارش شاتر عکاسی، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی مهاجرت به آلمان خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

انواع راه های مهاجرت به آلمان (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

انواع راه های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان یکی از موضوعاتی است که امروزه فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. با توجه به اینکه درصد تعداد افرادی که قصد مهاجرت دارند روز به روز افزایش می یابد لذا تقاضای مهاجرت به آلمان نیز به دلایلی که در این مقاله توضیح می دهیم افزایش یافته است. افرادی که علاقمند مهاجرت به آلمان هستند می بایست در انتخاب راه مهاجرت خود دقت بسیار زیادی داشته باشند و ضروری است جهت انتخاب صحیح تر با کارشناسان و مشاورین با تجربه در امر مهاجرت مشورت نمایند. سؤالاتی از این قبیل فکر متقاضیان مهاجرت به آلمان را به خود مشغول کرده است: مهاجرت به آلمان از چه طریق امکانپذیر است؟ برترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟ آیا می توان بدون پرداخت هزینه های سنگین به کشور آلمان مهاجرت نمود؟ ما در این مقاله سعی داریم روش های مهاجرت به آلمان را به تفصیل بیان کنیم و پاسخ بسیاری از سؤالات شما عزیزان را در این مطلب توضیح دهیم.

انواع راههای مهاجرت به آلمان و روش های مهاجرت به آلمان به توضیح ذیل می باشند :

- مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج

- مهاجرت به آلمان به وسیله پناهندگی

- مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل در آلمان

- مهاجرت به آلمان به وسیله کار در آلمان

- مهاجرت به آلمان به وسیله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت آلمان به وسیله ازدواج با یک شخص آلمانی و یا شخص مقیم کشور آلمان است اما باید توجه داشته باشید که امروزه علت سوء استفاده هایی که از این طریق اجرا شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وض شده است. لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به آلمان را به وسیله اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند.

ازدواج با اتباع یک کشور همیشه یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت آن کشور و از شرایط مهاجرت به آلمان است. کشور آلمان نیز از این قاعده تبعیت میکند. طبق قوانین ازدواج در آلمان و از جمله شرایط مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج این است که اگر شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور آلمان را دارد و به عبارت دیگر یک آلمانی است ازدواج نمایید میتوانید به اقامت کشور آلمان و پس از آن به تابعیت این کشور دست پیدا کنید.

در قدم اول پیرامون شرایط مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج این است که شخص تبعه المان باید اثبات نماید دارای عایدی کافی برای تامین زندگی خود و همسرش می باشد و برای تامین هزینه های زندگی خود احتیاجی به یاری های دولتی ندارد. از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان المانی را حداقل تا سطح A1 فراگرفته باشد. پس از ازدواج و ثبت قانونی آن متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک مثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه می کند. پس از آنالیز مدارک درصورتی که صحت مدارک مورد تایید قرار گیرد و مدارک شغلی و درامدی شخص آلمانی نیز کفایت نماید ویزای ازدواج صادر می گردد.

مهاجرت به آلمان به وسیله پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی در آلمان است. طبق کنوانسیون ژنو اشخاصی که در خاک کشور متبوعه خود احساس نا امنی و خطر می نمایند می توانند از حمایت کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند بهره مند شوند. امروزه با توجه به حجم زیاد پناهنده در سر تاسر جهان به خصوص در کشور آلمان امکان رد درخواست پناهندگی بسیار زیاد است و کیس های پناهندگی با دقت بسیار بیشتری آنالیز می شوند لذا باید توجه داشته باشید این روش به هر بهانه قابل قبول نیست و ریسک زیادی به همراه خواهد داشت. با توجه به خطراتی که امروزه متوجه پناهندگان می گردد بر همه واضح و مبرهن است که این روش مردود شناخته شده است و به هیچ وجه از سوی حقوقدانان توصیه نمی گردد.

اشخاصی که در آلمان درخواست پناهندگی ارائه می دهند از خدمات زیادی برخوردار می شوند. این خدمات شامل پرداخت هزینه های زندگی من جمله خوراک، پوشاک و مسکن می گردد. البته منظور از مسکن مکانهایی است که شرایط قابل قبولی از جهت بهداشتی و امنیت خاطر ندارند و پناهجویان تا زمان تأیید درخواست پناهندگی خود می بایست این شرایط را پذیرا باشند در غیر این صورت خدماتی از طرف دولت دریافت نخواهند نمود. با این توضیحات پیشنهاد می گردد جهت انتخاب روش صحیح مهاجرت تا خاتمه این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان از گذشته به خصوص در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. دلایل زیادی من جمله نظام تحصیلی رایگان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط بسیار خوب کار پس از خاتمه تحصیل و دلایل دیگری باعث شده است آلمان یکی از اولین انتخاب های مهاجرت و تحصیل باشد. فرصت خوبی که در حال حاضر در آلمان وجود دارد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی و لیسانس بدون قبولی دانشگاه سراسری ایران است. در واقع دانش آموزانی که دیپلم 12 ساله را در ایران اخذ کرده این با وجود مهارت زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 می توانند دوره 9 ماهه کالج را در آلمان پشت سر بگذارند و وارد مقطع کارشناسی شوند. دانش آموزانی که مدرک خود را با معدل بالا اخذ نمایند می توانند بدون گذراندن دوره کالج وارد برترین دانشگاههای آلمان شوند.

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در بیشتر رشته ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می گردد و دانشجویان می توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5/6 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B2 می توانند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی رایگان می باشد و دانشجویان هزینه ای در حدود 150 تا 300 یورو در هر ترم به عنوان شهریه پرداخت می نمایند.

در مقطع دکترا پذیرش با تأیید استاد راهنما انجام می پذیرد و در واقع کسانی می توانند در مقطع دکترا تحصیل نمایند که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و از نظر استاد راهنما قابل تأیید باشند. همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به عنوان شغل پذیرفته شده است و دانشجویان با عملکرد مناسب خود در دانشگاه می توانند حقوق دریافت نمایند و هزینه زندگی خود را تأمین نمایند. البته اندازه این دستمزد به عملکرد دانشجو بستگی دارد و دستمزد همه دانشجویان به یک اندازه نخواهد بود.

مهاجرت به آلمان به وسیله کار در آلمان

مهاجرت کاری به آلمان یکی از برترین روش های مهاجرتی شناخته شده است و در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای کار آلمان روش دیگری به شخص متقاضی توصیه نمی گردد. جهت اخذ ویزای کار آلمان دو روش وجود دارد:

روش اول اقدام جهت اخذ ویزای کار آلمان با داشتن job offer است. متقاضی در صورتی می تواند از این طریق برای مهاجرت به آلمان اقدام نماید که کارفرمایی در کشور آلمان دعوتنامه ای به جهت استخدام متقاضی ارسال نماید. البته نباید تصور نمود که این روش روشی آسان برای مهاجرت به آلمان است زیرا این امکان برای کمتر کسی وجود دارد. کارفرمای آلمانی در صورتی می تواند برای شخص متقاضی دعوتنامه یا job offer ارسال نماید که شخص مناسبی برای استخدام در شغل مورد نظر در کشور آلمان و کشورهای عضو اتحادیه شینگن وجود نداشته باشد. در واقع شخص خارجی می بایست شرایط استثنایی و خاص برای استخدام در این شغل داشته باشد. جهت اثبات این موضوع کارفرمای آلمانی می بایست 6 ماه آگهی استخدام صادر نماید که این زمان شامل 3 ماه آگهی استخدام در کشور آلمان و 3 ماه آگهی در کل اتحادیه شینگن می گردد.

روش دوم جهت اخذ ویزای کار آلمان ویزای جستجوی کار آلمان است. در حال حاضر کشور آلمان احتیاج خود را به نیروی متخصص اعلام کرده است و افرادی که مهارت قابل توجهی دارند می توانند برای ویزای جستجوی کار در آلمان اقدام نمایند. این ویزا برای مدت 6 ماه به شخص خارجی تعلق می گیرد این شخص 6 ماه فرصت دارد شغل مورد نظر خود را متناسب با رشته تخصصی خود در آلمان بیابد. افرادی که مدرک تحصیلی حداقل لیسانس دارند و سابقه کار اجرایی در زمینه رشته تحصیلی خود دارند می توانند جهت اخذ این ویزا اقدام نمایند. البته مهارت زبان انگلیسی و یا آلمانی برای اخذ این ویزا ضروری است.

مهاجرت به آلمان به وسیله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و پیشرفته اروپاست و در شاخص های مالی آن سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. این موضوع و دلایل مهم دیگر باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در فکر دستیابی به بازارهای مالی آلمان باشند و جهت تحقق این امر سرمایه گذاری در آلمان انتخاب بسیاری از سرمایه گذاران خارجی است. در حال حاضر برترین راه سرمایه گذاری در آلمان ثبت شرکت است که با سرمایه بسیار کم نیز امکانپذیر است. متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان می توانند به وسیله ثبت شرکت در آلمان ، اقامت و تابعیت کشور آلمان را اخذ نمایند لذا سرمایه گذاری در آلمان راهی برای مهاجرت به آلمان نیز شناخته می گردد. جهت ثبت شرکت در آلمان می بایست طرح توجیه مالی سرمایه گذار مورد تأیید اتاق بازرگانی آلمان واقع گردد و به طور معمول طرح هایی تأیید خواهند شد که از نظر دولت آلمان سود دهی خوبی در کشور آلمان داشته باشد. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در آلمان در حدود 25 هزار یورو می باشد که بازگشت سرمایه بسیار خوبی از این راه قابل تصور است.

در رابطه با انتخاب برترین راه برای مهاجرت به آلمان از راههای مختلف همانند تحصیل در آلمان ، کار در آلمان ، سرمایه گذاری در آلمان ، ثبت شرکت در آلمان و … توصیه می گردد با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و با توجه به شرایط خود برترین راه را برای مهاجرت به آلمان انتخاب نمایید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2146

به "انواع راه های مهاجرت به آلمان (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع راه های مهاجرت به آلمان (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید