دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد، شروع فرایند انتخاب رشته از امروز

به گزارش شاتر عکاسی، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی Ph.D (نیمه متمرکز) سال 1402 منتشر شد و داوطلبان از امروز می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد، شروع فرایند انتخاب رشته از امروز

به گزارش ایسنا، راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی Ph.D سال 1402 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور نهاده شد و با توجه به انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری تخصصی Ph.D بر روی سایت اطلاع رسانی این سازمان، داوطلبان می توانند پس از مشاهده این نتایج، از امروز نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شده اند باید از امروز سه شنبه مورخ 29 فروردین تا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، نسبت به ثبت کدرشته محل های انتخابی خود (تا حداکثر 50 کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده اند، به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

بنا بر توصیه سازمان سنجش آموزش کشور، این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته محل های مورد علاقه خود را از کدرشته محل های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز باید به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله ای نیمه متمرکز برگزار می گردد که 50 درصد نمره در اختیار دانشگاه ها می باشد.

اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، آنالیز سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه سوم اردیبهشت ماه 1402 به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2245

به "دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد، شروع فرایند انتخاب رشته از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر شد، شروع فرایند انتخاب رشته از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید