واکنش دانشگاه تهران به خبر تخریب دانشکده ادبیات

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل طرح های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران به تشریح جزئیات عملیات مقاوم سازی ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پرداخت و گفت: عملیات احیای ساختمان فرسوده دانشکده ادبیات، کاملاً بر اساس اصول علمی در حال اجرا است.

واکنش دانشگاه تهران به خبر تخریب دانشکده ادبیات

به گزارش ایسنا، دکتر رضا قاسمی ضمن بیان این مطلب در واکنش به آنچه که در بعضی سایت های خبری تحت عنوان عملیات عمرانی بدون مجوز در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران نامیده شده است، گفت: در تمام جهان موضوع بازسازی میراث فرهنگی رایج است و روش های متفاوتی برای حفظ آثار فرهنگی وجود دارد. یکی از این روش ها، باززنده سازی و احیای آثار فرهنگی است.

وی درباره قدمت ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و ضرورت مقاوم سازی بنای این دانشکده، اظهار کرد: ساختمان این دانشکده از سال 1313 به بهره برداری رسیده و بنای آن به علت گذر زمان دچار فرسودگی شده است.

وی درباره ارزش فرهنگی بنای دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نیز یادآور شد: کل بنا های واقع در پردیس مرکزی دانشگاه تهران به عنوان اثر ثبت شده فرهنگی شناخته می شوند؛ بنابراین وظیفه داریم فضا ها و ساختار های موجود را حفظ کنیم. البته رسالت حفظ بنا های ثبت شده فرهنگی، نافی مقاوم سازی آن ها نیست؛ چه اینکه عملیات مقاوم سازی در راستای همین رسالت و جلوگیری از تخریب و ویرانی آثار فرهنگی انجام می گردد.

مدیرکل طرح های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران درباره جزئیات عملیات مقام سازی ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، گفت: پس از انجام محاسبات کامل، نسبت به طراحی مدل مقاوم سازی این بنای ارزشمند فرهنگی اقدام شده است. بر اساس محاسبات، این ساختمان فرسوده است و باید مقاومت آن در برابر بحران های مختلف نظیر زلزله افزایش پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره سابقه اجرای طرح های مقاوم سازی بنا های واقع در پردیس مرکزی دانشگاه تهران، گفت: ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز دچار فرسودگی ناشی از زمان بود که مقاوم سازی آن در سال 1396 انتها یافت؛ بنابراین ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دومین ساختمان در پردیس مرکزی دانشگاه تهران است که مقاوم سازی می گردد.

دکتر قاسمی اعلام نمود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درک اهمیت موضوع بهسازی ساختمان های قدیمی، اقدام به تعریف و راهبری طرح مقاوم سازی ساختمان های مراکز آموزش عالی کرده و با تخصیص اعتبار جهت مقاوم سازی ساختمان های اولویت دار؛ دانشگاه ها و مراکز تابعه خود را در این زمینه راهنمایی و حمایت کرده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2114

به "واکنش دانشگاه تهران به خبر تخریب دانشکده ادبیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دانشگاه تهران به خبر تخریب دانشکده ادبیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید