دستمزد هر کارمند بانک در چین 37 هزار دلار در سال است

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: بلومبرگ طی گزارشی نوشت: 5 بانک بزرگ دولتی چین در سال 2013 مجموعا به 1.7 میلیون کارمند خود به طور متوسط 37 هزار و 500 دلار دستمزد، پاداش و مزایا پرداخت کردند.

دستمزد هر کارمند بانک در چین 37 هزار دلار در سال است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، جیانگ جیانکینگ، رئیس بانک صنعت و تجارت چین، سال گذشته کمتر از 2 درصد جیمی دیمون، رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان حقوق دریافت کرد. هرچند این بانک چینی دو برابر جی پی مورگان سود دهی داشته است، اما جیانکینگ به جای دریافت پاداش در آستانه کسر حقوق قرار گرفته است.

دولت چین ماه گذشته خاطرنشان کرد، دستمزدهای مدیران شرکت های دولتی را به دلیل اینکه به صورت غیرمنطقی بالا هستند و موجب بروز نارضایتی عمومی شده اند، کاهش خواهد داد. بزرگترین بانک های چین متعهد شده اند تا این طرح را به اجرا بگذارند. این بخشی از برنامه ژی جینپینگ، رئیس جمهور چین برای مبارزه با اتلاف منابع و بروز فساد است.

بر اساس آمارهای رسمی، 5 بانک بزرگ دولتی چین در سال 2013 مجموعا به 1.7 میلیون کارمند خود به طور متوسط 230 هزار و 300 یوان (37 هزار و 500 دلار) دستمزد، پاداش و مزایا پرداخت کردند.

این رقم در مقایسه با بانک های خارجی تفاوت فاحشی دارد. بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، جی پی مورگان به طور متوسط 122 هزار و 700 دلار دستمزد و مزایا به کارکنانش در سراسر دنیا پرداخت می نماید، در حالی که اچ اس بی سی، بزرگترین بانک اروپایی به طور متوسط 71 هزار و 400 دلار به کارمندانش پرداخت می نماید. شعبه موسسه سیتی گروپ در چین سال گذشته به طور متوسط حدود 363 هزار ین، معادل 59 هزار دلار به کارمندان خود پرداخت کرد.

جیانگ جیانکینگ 61 ساله، به عنوان رئیس بزرگترین بانک دنیا از نظر حجم دارایی ها و سوددهی سال گذشته 2 میلیون ین دریافت کرد. این رقم معادل 326 هزار دلار است که 1.6 درصد 20 میلیون دلار دستمزدی است که دیمون 58 ساله رئیس بزرگترین بانک آمریکایی به لحاظ دارایی، دریافت نموده است.

مجله سایجینگ در 25 آگوست به نقل از منابع مطلع گزارش داد، دستمزدهای روسای بانک های چینی ممکن است تا 70 درصد کاهش یابد و به 600 هزار یوان (کمتر از 100 هزار دلار) برسد.

6

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 470

به "دستمزد هر کارمند بانک در چین 37 هزار دلار در سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد هر کارمند بانک در چین 37 هزار دلار در سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید