خبرنگاران 7 واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند

به گزارش شاتر عکاسی، ساری- خبرنگاران - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل از پلمپ6 واحد صنفی و یک واحد دندانپزشکی متخلف در این شهرستان اطلاع داد .

خبرنگاران 7 واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند

فرامرز اکبری روز دوشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران گفت: پیرو بازدیدهای به عمل آمده در سطح شهرستان آمل 3 واحد نانوایی متخلف به علت عدم رعایت بهداشت فردی و نظافت عمومی محیط کار طبق دستورالعمل مبارزه با کرونا پلمب شد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه پدافند زیستی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، کلیه نانوایی ها موظف هستند از دستگاه کارت خوان استفاده نمایند و یک شخص عهده دار دریافت پول و کارت از مردم باشد و این فرد حق دادن نان به مردم را ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آمل اضافه کرد: در حال حاضر حفظ جان مردم از همه چیز مهم تر است و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد و واحد صنفی آنها بدون اغماض پلمپ می گردد.

اکبری همچنین به پلمب سه واحد عطاری در آمل اشاره نمود و اضافه کرد: این عطاری ها به دلیل ویزیت و تجویز دارو توسط افراد غیر متخصص و همچنین فروش الکل و داروهای غیرمجاز پلمب شدند و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: همچنین یک مرکز دندانپزشکی نیز به علت عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آمل از شهروندان آملی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم توجه به مصوبه های پدافند زیستی استان به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی اطلاع دهند.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 50 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان از بدو آغاز ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و 278 نفر رسید .

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران 7 واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 7 واحد خدماتی متخلف در آمل پلمب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید