خبرنگاران مدیرعامل ایران خودرو: 18 هزار سفارش تاخیری را جبران می کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، شیراز-خبرنگاران-مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پارسال 170 هزار دستگاه تعهد به مردم داشتیم که از زمان تحویل آن گذشته بود که این عدد امروز در مجموع به 18 هزار دستگاه رسیده که با این آهنگ فراوری به زودی آنها را صفر خواهیم کرد.

خبرنگاران مدیرعامل ایران خودرو: 18 هزار سفارش تاخیری را جبران می کنیم

فرشاد مقیمی، عصر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان فارس در شیراز اضافه نمود: فراوری گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه سواری از ابتدای سال جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه پارسال 58 درصد و در حوزه خودروهای سنگین 41 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای آذرماه 99 تا به امروز نیز در زمینه فراوری خودروهای سواری نسبت به مدت مشابه ماه های اخیر، شاهد رشد 30 درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع ظرف روزهای آینده از کل فراوری سال 98 عبور خواهیم کرد و این بدان معناست که سه ماه فرصت داریم که بتوانیم آن میزان رشد فراوری را که در سال جهش فراوری باید دنبال می کردیم، محقق سازیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در بحث خودروهای جدید نیز 6 خودرو ارتقا یافته از خودروهای موجود و یک خودرو جدید داریم که امیدواریم بتوانیم خودرو جدید را در دهه فجر 99 به بازار عرضه کنیم.

مقیمی گفت: هدفگذاری نموده ایم که هر سال حداقل یک خودرو جدید با نام و نشان ایران خودرو به بازار عرضه کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به پیگیری طرحی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه جهش فراوری خودرو گفت: مقرر شده بر اساس این طرح، آهنگ فراوری خودرو را که از 2 هزار دستگاه به حدود 2 هزار و 400 دستگاه در روز رسیده، به سه هزار دستگاه ارتقا دهیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، در خصوص توافق های صورت گرفته با استاندار فارس هم گفت: از جمله این توافق ها این بود که مقرر شد پیش مونتاژ بعضی قطعات را در سایت استان فارس انجام گردد که این امر هم می تواند اشتغال خوبی به دنبال داشته باشد و هم کاهش هزینه لجستیک را برای گروه خودروسازی به همراه دارد.

مقیمی اضافه نمود: در بحث قطعاتی که در این استان فراوری می گردد قرار شد که همه به وسیله مجموعه ساپکو (شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو) به سایت فارس ارسال مستقیم گردد و هر قطعه دیگری هم که امکان فراوری آن در استان فارس وجود داشته باشد در مجموعه ساپکو مورد آنالیز قرار گیرد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت قطعه سازان داخلی ادامه داد: اگر قطعه ای در داخل فراوری می گردد که استانداردها را رعایت می نماید اما به جای استفاده از آن قطعه مشابه از خارج وارد می گردد با جدیت پیگیری و برخورد خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران مدیرعامل ایران خودرو: 18 هزار سفارش تاخیری را جبران می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل ایران خودرو: 18 هزار سفارش تاخیری را جبران می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید