جزئیات حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران

به گزارش شاتر عکاسی، تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع اطلاع داد.

جزئیات حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران

سیدجلال ملکی اظهار کرد: ساعت 16:47 روز جاری(یکشنبه، 30 مرداد) یک مورد حادثه آتش سوزی در یک کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران بعد از میدان آقانور، ابتدای شهرک کاروان به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که حادثه در یک گاراژ اتفاق افتاده است. در یکی از مغازه های این گاراژ که حدودا 30 متر وسعت داشت و کارگاه شارژ گاز مایع بود، حدود 30 یا 40 دستگاه کپسول گاز مایع نگهداری می شد و این محل دچار حریق شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در دقایق اولیه آتش سوزی شعله ها از هر دو قسمت پشت و جلوی مغازه به بیرون زبانه می کشید، البته خوشبختانه انفجاری رخ نداده بود و فقط کپسول ها شعله ور شده بودند.

وی اضافه نمود: کپسول های گاز دارای سوپاپ اطمینان هستند و در شرایطی که تحت فشار قرار گیرند سوپاپ عمل نموده و گاز را به بیرون متساعد می نماید که همین امر می تواند موجب افزایش شعله وری آتش گردد. سوپاپ اطمینان چند کپسول نیز عمل نموده بود و شعله را افزایش داده بود.

به گفته وی این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشته و آتش نشانان با خارج کردن کپسول ها عملیات اطفای حریق را به سرعت شروع کردند.

ملکی با بیان این که آتش نشانان از توسعه آتش و سرایت به اطراف جلوگیری کردند و ساعت 18:02 عملیات به سرانجام رسید، گفت: این محل در گذشته نیز یک بار دیگر دچار حریق شده بود اما متاسفانه ظاهراً بار دیگر اهمیت لازم را قائل نشده بودند که این حادثه اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2136

به "جزئیات حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حریق کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید