ثبت کاروانسراهای ایران در یونسکو توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ثبت کاروانسراهای ایران در یونسکو توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد.

ثبت کاروانسراهای ایران در یونسکو توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد

علی رضایی ضمن قدردانی از برنامه ریزی، اقدامات و پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ثبت دنیای 54 کاروانسرای تاریخی ایران در لیست آثار یونسکو اظهار کرد: در شرایط کنونی توجه به میراث فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری در اقتصاد و بازار دنیای یک ضرورت است.

در نشست ماه گذشته چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث دنیای یونسکو (UNESCO) پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع 54 کاروانسرای تاریخی) آنالیز و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در لیست دنیای یونسکو ثبت شد.

نماینده مردم شهرستانهای شرق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به ثبت کاروانسرای بیستون این استان در لیست آثار یونسکو نیز اشاره و توضیح داد: با این اقدام فصل جدیدی از گردشگری بر روی دیار گهواره تمدن ایران زمین گشوده شد، چرا که این خطه از کشور در جغرافیای تاریخی شرق دنیا جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

وی با تبریک ثبت دنیای کاروانسرای بیستون و هفته گردشگری به مردم کرمانشاه اظهار کرد: از این پس حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در محدوده کاروانسرای باستانی بیستون شهرستان هرسین شاهد خواهیم بود. هرچند در این رابطه نقش دستگاه های ذیربط اعم از دولتی و بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: بسیاری از گردشگران خارجی مقاصد سفرهای خود را از روی سایت سازمان دنیای یونسکو انتخاب می نمایند و ثبت دنیای کاروانسرای بیستون برای رونق گردشگری بسیار مهم است. بنابراین برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساختهای محلی نیز برای جذب و پذیرش گردشگر مهم خواهد بود.

رضایی در ادامه بر اهمیت معرفی هرچه بیشتر و بهتر مسیر جاده ابریشم در استان کرمانشاه و جایگاه تاریخی شهرستانهای کنگاور، صحنه، هرسین و مجموعه تاریخی بیستون تاکید و اظهار داشت: نظیر این اقدام در محدوده سایر کاروانسراهای ثبت شده (در میراث یونسکو) نیز مورد احتیاج و انتظار است.

عضو کمیسیون مالی مجلس ادامه داد: با وجود تلاشهای انجام شده کرمانشاه با جاذبه های بی بدیل گردشگری هنوز به خوبی معرفی نشده و این مهم می تواند در اقتصاد استان تاثیرگذار باشد. از دیگر سو نگاه و حمایت متوازن وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را انتظار داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2306

به "ثبت کاروانسراهای ایران در یونسکو توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت کاروانسراهای ایران در یونسکو توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید