ته انداز باقالی، یک غذای خوشمزه و مجذوب کننده

به گزارش شاتر عکاسی، باقالی ارزش غذای بالایی دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است. باقالی بیشتر با شوید سرو می گردد و شما می توانید برای برطرف کم خونی از آن استفاده نمایید.

ته انداز باقالی، یک غذای خوشمزه و مجذوب کننده

ته انداز باقالی یکی از پلو ها و ته دیگ های بسیار خوشمزه و مجذوب کننده است که شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. می توانید از هر قسمت از مرغ که دوست دارید برای تهیه این غذا بهره ببرید و بهتر است از کتف و بال یا سینه استفاده نمایید تا مغز پخت تر گردد. باقالی پلو همواره یکی از غذا های اصیل ما ایرانی ها است که در مهمانی جزء غذاهای بسیار پر هوادار و محبوب است. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه ته انداز باقالی پلو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه ته انداز باقالی پلو

  • برنج خیس خورده 2 پیمانه
  • شوید خشک 3 قاشق غذاخوری
  • باقالی 1/2 پیمانه
  • کره و زعفران به اندازه لازم
  • تکه های مرغ 2 عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به اندازه لازم

طرز تهیه ته انداز باقالی پلو

مرحله اول

ابتدا باید برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. تکه های مرغ را بشویید و داخل یک کاسه قرار دهید و با ادویه ها و کمی زعفران و یک پیاز خرده شده خوب ماساژ دهید و 1 ساعت بگذارید تا مرغ ها مزه دار شوند.

مرحله دوم

در ادامه باید باقالی را تمیز کنید یا از باقالی فریزشده استفاده نمایید. برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا دانه های برنج کمی نرم گردد. وقتی به این مرحله رسید باقالی را به همراه شوید به مواد اضافه کنید و بگذارید تا خوب برنج نرم گردد.

مرحله سوم

در ادامه باید برنج را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر کره و زعفران و روغن بریزید و قطعات مرغ مزه دارشده را بچینید و بعد باقالی آبکش شده را روی مرغ بریزید و سطح آن را صاف کنید. به دلخواه کمی دارچین بپاشید تا سردی باقالی گرفته گردد و بعد 40 دقیقه دم بگذارید تا غذای شما دم بکشد و در خاتمه کمی کره و زعفران روی ته انداز بریزید با سالاد دلخواه سرو کنید. اگر به پلوهای مخلوط علاقه دارید، خوشمزه ترین پلوی مخلوط بدون گوشت را ب

نکات کلیدی در تهیه ته انداز باقالی پلو

  • بهتر مرغ ها را از سمت پوست داخل قابلمه قرار دهید.
  • اگر از تکه های بزرگ استفاده می کنید حتما قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا مرغ ها خوب بپزند یا می توانید اول مرغ را نیم پز و بعد بهره ببرید.
  • به دلخواه می توانید مرغ ها را داخل سیر و پیاز قرار دهید تا مزه دار گردد.
  • می توانید از شوید تازه نیز بهره ببرید ولی شوید خشک عطر و بوی بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی یک ساندویچ خوشمزه با گوشت و پنیر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2156

به "ته انداز باقالی، یک غذای خوشمزه و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ته انداز باقالی، یک غذای خوشمزه و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید