تفاوت کلاس های پروازی مختلف

به گزارش شاتر عکاسی، تفاوت کلاس های پروازی و انواع بلیط هواپیما

اگر تا به حال با هواپیما سفر نموده باشید حتما با اصطلاحات خاصِ این سفر روبرو شده اید که بعضی از آن ها ممکن است برایتان گیج کننده باشد. از جمله متداول ترین اصطلاحات بلیط هواپیما، کلاس های پروازی است که عموما به فرست کلاس، پرمیوم اکونومی، بیزینس کلاس و اکونومی دسته بندی می شوند؛ هرچند ممکن است هر ایرلاین و شرکت هواپیمایی دسته بندی خاصی برای خود داشته باشد. آیا می دانید این کلاس ها (به جز قیمت بلیط) چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در پرواز فرست کلاس چه امکانات و خدمات ویژه ای به مسافران ارائه می گردد؟ خوشبختانه شما به وسیله وبسایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما مثل خبرنگاران می توانید بلیط های مختلف به مقصد مورد نظرتان را به راحتی با یکدیگر مقایسه کنید و بعد مناسب ترین و بهترین بلیط را خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم برای روشن شدن این موضوع تفاوت کلاس های پروازی مختلف را برای شما شرح بدهیم تا دفعه بعد که قصد خرید بلیط هواپیما ماهان یا دیگر ایرلاین ها را داشتید مطمئن تر و مطلع تر خرید کنید. با ما همراه باشید.

تفاوت کلاس های پروازی مختلف

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید

کلاس اکونومی | Economy Class

پرواز اکونومی که با نام های پرواز مالی و بلیط استاندارد هم شناخته می شوند رایج ترین و متداول ترین نوع بلیط هواپیماست و بیشتر مسافران با استفاده از این نوع کلاس پروازی سفر می نمایند. به طور کلی، در کلاس اکونومی شما یک جایگاه رزرو می کنید که شما را از مبدا به مقصد می رساند و خدمات و امکانات فوق العاده ای به شما ارائه نمی گردد. فاصله بین جایگاه ها زیاد نیست و شما خیلی امکان دراز کشیدن یا قدم زدن در هواپیما را ندارید. البته بسته به نوع شرکت هواپیمایی ممکن است خدمات ویژهای مثل جایگاه تاشو، فضا برای قرار دادن پاها، غذا، اینترنت وای فای، مانیتور و امکان تماشای فیلم و موزیک را هم در اختیار مسافرانشان قرار بدهند. بلیط هواپیمای اکونومی از همه بلیط ها ارزان تر است و همین موضوع باعث اقبال گسترده مسافران به آن شده است.

کلاس پرمیوم اکونومی | Premium Economy Class

بعد از این که با کلاس اکونومی آشنا شدیم به پرمیوم اکونومی می رسیم که اگرچه هنوز نام اکونومی را یدک می کشد اما امکانات و خدمات بیشتری به مسافران ارائه می نماید. در شرح تفاوت کلاس های پروازی باید بگوییم که این دو کلاس بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت آن ها در هر شرکت هواپیمایی متفاوت و متغیر است. در واقع اگر بخواهیم پرمیوم اکونومی را به صورت ساده شرح بدهیم باید بگوییم که این پرواز همان کلاس اکونومی است با امکانات و سرویس های بیشتر! با این حال هنوز امکانات آن به پای خدمات فوق العاده بیزینس کلاس نمی رسد. در پروازهای پرمیوم اکونومی مسافران می توانند از سالن های استراحت ویژه ایرلاین در فرودگاه استفاده نمایند و در کابین هواپیما هم جایگاه های پرمیوم اکونومی در بخشی جداگانه و ویژه قرار گرفته است.

جایگاه ها در مقایسه با اکونومی عظیم تر و راحت تر است و فضای بین جایگاه ها هم بیشتر است. مانیتورهای عظیم تر، غذای بهتر و گاهی امکان انتخاب نوع غذا و نوشیدنی و میزان بار مجاز بیشتر از جمله خدمات این نوع پرواز هستند. قیمت بلیط هواپیمای پرمیوم اکونومی از پرواز اکونومی بیشتر است اما در مقایسه با بلیط بیزینس و فرست کلاس همچنان قیمت پایین تری دارد.

پرواز بیزینس کلاس | Business Class

در بین مسافرانی که دائما از هواپیما استفاده می نمایند مَثَل مشهوری وجود دارد که می گوید: اگر فقط یک بار از پرواز بیزینس کلاس بهره ببرید دیگر نمی توانید خودتان را به پرواز اکونومی راضی کنید! هرچقدر که کلاس های اکونومی و پرمیوم شبیه به هم هستند، اما بیزینس کلاس کاملا با آن ها متفاوت است و تجربه ای کاملا متفاوت و منحصر به فرد را به مسافران ارائه می نماید.

جالب است بدانید که پروازهای بیزینس کلاس معمولا آن قدر خوب و با کیفیت هستند که بسیاری از ایرلاین ها پرواز فرست کلاس خود را کنار گذاشته و تمرکزشان را روی بلیط بیزینس کلاس قرار داده اند!

برای تو ضیح کلاس های پروازی و تمایز بیزینس کلاس باید این طور بگوییم: در این نوع پرواز همه چیز بهتر و عالی تر است:

نوشیدنی های خوشامدگویی که در بدو ورود به مسافران داده می گردد؛ کیفیت غذا و سرو آن ها در ظروف چینی و قاشق و چنگال های استیل به جای ظروف پلاستیکی؛ جایگاه های تختخواب شو که کاملا به عقب خم می شوند؛ سیستم سرگرمی و مانیتورهای عظیم و امکان انتخاب از بین صدها فیلم و موزیک و بازی تنها گوشه ای از خدمات ویژه پرواز بیزینس کلاس هستند. پرواز بیزینس کلاس در بعضی از ایرلاین ها مثل امارات و قطر ایرویز خدمات رویایی و بسیار لوکسی را به مسافرانش ارائه می نماید.

پرواز فرست کلاس | First Class

در آخر به بهترین و ممتازترین نوع پرواز می رسیم که به پرواز ویژه افراد مشهور و سلبریتی و پولدارها شهرت پیدا نموده است. در این نوع پرواز، کلیه خدمات و امکانات بیزینس و پرمیوم به صورتی بسیار لاکچری و مجلل تر و همراه با خدمات و سرویس های دیگر به مسافران ارائه می گردد. در این نوع پرواز، فضایی بسیار عظیم و اختصاصی برای هر مسافر وجود دارد (حتی در بعضی ایرلاین ها کابین اختصاصی با درب وجود دارد). جایگاه ها بسیار عظیم و جادار و راحت هستند و بیشتر به یک مبل راحت شبیهند تا جایگاه ساده هواپیما! به همین جهت در بخش فرست کلاس تعداد جایگاه های بسیار کمی وجود دارد. منوی غذای فرست کلاس بسیار متنوع و شامل چندین غذاست که توسط سرآشپزهای مشهور بین المللی تهیه می گردد. همچنین مسافران می توانند هر زمان که دلشان خواست غذایشان را سفارش بدهند و میل نمایند.

سیستم سرگرمی فرست کلاس هم یکی دیگر از نقاط قوت و شاخص آن است. مانیتورهای بسیار عظیم و صفحه تخت یا سیستم های شنیداری پیشرفته، امکان انتخاب از صدها و هزاران فیلم و موسیقی جدید و روز جهان و حتی بازی های کامپیوتری در خدمت مسافران قرار می گیرد.

در ادامه شرح تفاوت کلاس های پروازی باید بگوییم که فرست کلاس بهترین، لوکس ترین و راحت ترین نوع پرواز و بلیط هواپیما و البته گران ترین آن هاست. اما با این حال، افراد مرفه و ثروتمند به دلیل امکانات خاص فرست کلاس فقط با آن سفر می نمایند.

منبع: momondo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 984

به "تفاوت کلاس های پروازی مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت کلاس های پروازی مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید