تور استرالیا ارزان: تعویق مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا بابت قرارداد زیردریایی کانبرا و واشنگتن

به گزارش شاتر عکاسی، اتحادیه اروپا در واکنش به قرارداد زیردریایی اتمی کانبرا و واشنگتن، مذاکرات تجاری با استرالیا را یک ماه به تعویق انداخت.

تور استرالیا ارزان: تعویق مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا بابت قرارداد زیردریایی کانبرا و واشنگتن

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دوازدهمین دور از مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و استرالیا، به خاطر اختلافات پیش آمده، به مدت یک ماه به تأخیر افتاد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا که به تأخیر افتادن این مذاکرات را خواهان شده است، توضیحی درباره دلیل این تصمیم ارائه نکرد.

با این حال روزنامه استرالین فایننشال ریویو به نقل از یک ناظر اروپایی آگاه از این مذاکرات نوشته است، تعویق آن به مسئله زیردریایی مرتبط است.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و بیان کردند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا بیان کرد که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد نمود.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف نموده است. در ادامه این تنش ها، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه لغو شد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره این طرح گفت، اتحادیه اروپا از معاهده همکاری میان آمریکا، انگلیس و استرالیا اطلاعی نداشته و مشورتی با بروکسل انجام نگرفته است. این مسئله نشان می دهد که اتحادیه اروپا باید سیاست خارجی قاطعانه تری داشته باشند.

او بعلاوه اقدام استرالیا در لغو قرارداد چهل میلیارد دلاری با فرانسه در حوزه ساخت زیردریایی را مایه تأسف دانست.

بورل گفت: ما باید بتوانیم همچون دیگران، با اتکا به خود توان بقا داشته باشیم. این را درک می کنم که دولت فرانسه تا چه میزان باید نا امید شده باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1824

به "تور استرالیا ارزان: تعویق مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا بابت قرارداد زیردریایی کانبرا و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: تعویق مذاکرات استرالیا و اتحادیه اروپا بابت قرارداد زیردریایی کانبرا و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید