تصمیم نیروی دریایی آمریکا برای تداوم گشت زنی ها در دریای چین جنوبی

به گزارش شاتر عکاسی، یک هفته پس از آنکه آمریکا با گشت زنی در نزدیکی حریم آبی جزایر مصنوعی ساخت چین در آب های مورد مناقشه خشم پکن را برانگیخت، فرمانده یگان اقیانوس آرام آمریکا امروز (سه شنبه) گفت، هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهند از جمله در دریای چین جنوبی، ارتش آمریکا به عملیات های خود ادامه خواهد داد.

تصمیم نیروی دریایی آمریکا برای تداوم گشت زنی ها در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدمیرال هری هریس، فرمانده یگان اقیانوس آرام آمریکا گفت: حریم هوایی و آبی بین المللی متعلق به همه است و جزء قلمرو هیچ کشور خاصی نیست. هر کجا و هر زمان که قوانین بین المللی اجازه دهند، ارتش ما به پرواز و دریانوردی در حریم های هوایی و دریایی بین المللی ادامه خواهد داد.

وی ضمن تحسین روابط چین و آمریکا گفت: کشتی های چینی و آمریکایی مرتباً در حال سفر به بنادر کشورهای یکدیگر هستند. قطعاً ما بر سر بعضی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر داریم اما زمینه های بسیاری نیز وجود دارد که در آنها تفاهم داریم.

در همین حال یکی از مقامات دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروی دریای آمریکا میخواهد در هر سه ماه دو بار تا 12 مایلی حریم آبی جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی گشت زنی کند تا به چین و دیگر کشورها حقوق آمریکا تحت قوانین بین المللی را یادآوری کند.

وی اضافه نمود: ما قصد داریم گشت زنی هایمان را تا دو بار یا چند بار در عرض هر سه ماه کاهش دهیم. این حق ماست که به صورت منظم در آب های بین المللی گشت زنی کنیم و به چین و دیگر کشورها حقوقمان براساس قوانین بین المللی را یادآور شویم.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: نمایش های بیشتری از تعهد ارتش آمریکا نسبت به حق دریانوردی آزاد در این منطقه صورت خواهد گرفت.

در همین حال معاون رئیس عملیات ها، برنامه ها و استراتژی های نیروی دریایی آمریکا نیز گفت: ما همانند گذشته به عملیات های خود در سراسر دنیا ادامه می دهیم.

چین مدعی است که بخش اعظم دریای چین جنوبی متعلق به قلمرو این کشور است. این در حالی است که ویتنام، مالزی، برونئی، فیلیپین و تایوان نیز ادعاهای مشابهی دارند.

سالانه تبادلات تجاری به ارزش پنج تریلیون دلار از دریای چین جنوبی عبور می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 450

به "تصمیم نیروی دریایی آمریکا برای تداوم گشت زنی ها در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نیروی دریایی آمریکا برای تداوم گشت زنی ها در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید